Μπαράζ λουκέτων πέφτουν στην αγορά μετά τις τελευταίες καταιγιστικές εξελίξεις με τα μεγάλα «κανόνια» που ήρθαν να προστεθούν στις εκατοντάδες χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που κλείνουν.
Ειδικότερα, από το 2008 έως σήμερα έχουν χαθεί 244.714 ιδιωτικές επιχειρήσεις. Από 858.685 που καταμετρήθηκαν το 2008, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχαν μειωθεί στις 613.973 στα τέλη του 2015. Μαζί τους χάθηκαν και 842.670 χιλιάδες θέσεις. Η καταστροφή αυτή συνεχίζεται, όμως, φέτος με μεγαλύτερη ένταση, αφού τα «λουκέτα» στα 45 καταστήματα της «Ηλεκτρονικής Αθηνών» στα μέσα του Απριλίου ήταν το αμέσως προηγούμενο συμβάν μετά τον «Μαρινόπουλο» και την «Jet oil».
Μάλιστα το 2015 έκλεισαν πάνω από 4.200 επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.
Αναλυτικότερα, πέρυσι δημιουργήθηκαν συνολικά 52.650 νέες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, εκ των οποίων οι 3.249 ήταν υψηλής τεχνολογίας, ενώ διαγράφηκαν από τα μητρώα συνολικά 95.504 εταιρείες, από τις οποίες οι 4.277 ήταν υψηλής τεχνολογίας.
Συνεπώς έκλεισαν 1.028 περισσότερες επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας από όσες άρχισαν να λειτουργούν.
Πώς κλείνει μια επιχείρηση
Η διαδικασία διακοπής της λειτουργίας μιας επιχείρησης δεν είναι δύσκολη αρκεί φυσικά να έχετε τακτοποιήσει τις όποιες εκκρεμότητές σας με την αρμόδια ΔΟΥ. Αυτό είναι και το βασικότερο σημείο που πρέπει να προσέξει κανείς πριν αποφασίσει να κάνει διακοπή, γιατί διαφορετικά μπαίνει σε περιπέτειες και πρέπει να κάνει δηλώσεις αναζητώντας παλαιότερα στοιχεία.
Η δήλωση διακοπής εργασιών στη ΔΟΥ είναι σχετικά εύκολη διαδικασία και πρέπει να γίνει εντός 10 ημερών από την παύση των εργασιών.
Για τη δήλωση διακοπής απαιτούνται τα εξής:
-Συμπλήρωση εντύπου Μ4
-Φυσική παρουσία στη ΔΟΥ ή διαφορετικά εξουσιοδότηση με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής σε ΚΕΠ ή Αστυνομία
-Ταυτότητα ή Διαβατήριο
-Τα βιβλία Εσόδων-Εξόδων
-Τα μπλοκ των αποδείξεων/τιμολογίων παροχής υπηρεσιών
-Επίσης θα πρέπει να έχουν υποβληθεί όλες οι δηλώσεις (περιοδικές ΦΠΑ, συγκεντρωτικές πελατών-προμηθευτών, δηλώσεις παρακρατούμενων εάν υπάρχει υποχρέωση, δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος προηγούμενων ετών).
Η διαδικασία ξεκινάει από το τμήμα μητρώου όπου κατατίθεται το έντυπο Μ4, ελέγχονται τα στοιχεία και δίνεται στο φορολογούμενο ένα έντυπο με το οποίο θα πρέπει να περάσει από όλα τα τμήματα της Εφορίας και να μαζέψει τις απαραίτητες υπογραφές με τελευταίο το τμήμα του ΚΦΑΣ όπου ελέγχονται τα βιβλία και στοιχεία που έχουν εκδοθεί και ακυρώνονται τα υπόλοιπα φύλλα.
Ενδέχεται να ζητηθεί να γίνει αυτοψία του χώρου που έχει δηλωθεί ως έδρα του ελεύθερου επαγγελματία.
Μεγάλη προσοχή είναι απαραίτητο να δώσετε ελέγχοντας στα ανάλογα τμήματα της ΔΟΥ, αν υπάρχουν εκκρεμότητες από την επιχείρησή σας και τι είδους, όπως το αν οφείλετε κάτι στον φόρο εισοδήματος ή αν έχετε κάποιες δηλώσεις που δεν έχουν υποβληθεί.
Επίσης, θα πρέπει να ελέγξετε τι έχετε θεωρήσει από βιβλία και στοιχεία.
Αφού ελεγθούν όλα τα παραπάνω, θα μπορέσετε να προχωρήσετε στη διαδικασία διακοπής, η οποία γίνεται στο Τμήμα Μητρώου της Εφορίας, αφού πρώτα εξασφαλίσετε ότι έχετε είτε πουλήσει είτε αυτοπαραδώσει οποιοδήποτε εμπορεύσιμο στοιχείο είχε η επιχείρησή.
Στην περίπτωση που η επιχείρησή σας έχει να κάνει με παροχή υπηρεσιών, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να υποβάλετε μια δήλωση στην οποία θα αναφέρετε ότι δεν υπάρχουν πάγια στοιχεία ή επαγγελματικό αυτοκίνητο.
Πλέον μπορείτε να κάνετε διακοπή ακόμα και αν χρωστάτε. Δεν είναι δηλαδή απαραίτητο να έχετε εξοφλήσει όλες σας τις οφειλές.
Οι οφειλές συνεχίζουν να υπάρχουν και μαζί βεβαια τα πρόστιμα…