«Το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ) παρέχει στους Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε προϊόντα 20 βασικών κατηγοριών του τυπικού καλαθιού με πολύ φθηνότερες τιμές σε σχέση με Ισπανία, Γαλλία και Αγγλία.
Αυτό αναφέρει σε δήλωσή του ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Γεράσιμος Γιακουμάτος, με αφορμή τα αποτελέσματα της τετραμηνιαίας έκθεσης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) -την οργανωμένη έρευνα σύγκρισης τιμών ενός τυπικού καλαθιού προϊόντων- που κατέδειξε ότι στην Ελλάδα οι τιμές στα προϊόντα είναι σημαντικά χαμηλότερες από ό,τι σε Ισπανία, Γαλλία και Αγγλία.
Ο υφυπουργός δήλωσε: «Τα αποτελέσματα της επιστημονικής συγκριτικής επαναλαμβανόμενης τετραμηνιαίας έκθεσης του ΙΕΛΚΑ που διεξάγεται σταθερά ανάμεσα σε τέσσερις χώρες, αποτελούν μια ακόμα ηχηρή απάντηση σε όσους με παραπειστικό τρόπο και εντέχνως, με επιλεκτικές ανομοιογενείς συγκρίσεις, προσπαθούν να καλλιεργούν και να συντηρούν μύθους αμφισβητώντας ότι το τυπικό καλάθι της ελληνικής οικογένειας είναι κατά πολύ φθηνότερο από ό,τι σε χώρες με όμοιες οικονομίες όπως η Ισπανία αλλά και από χώρες όπως Γαλλία και η Αγγλία».
Ειδικότερα, ο υφυπουργός αναφέρει ότι η έκθεση του ΙΕΛΚΑ αποδεικνύει ότι από τη σύγκριση των μέσων τελικών τιμών «η Ισπανία έχει σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από ό,τι στην Ελλάδα κατά 9%, η Γαλλία κατά 32% και η Αγγλία κατά 40%».
Ακόμη, ότι η Ελλάδα εάν και έχει υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ, έχει χαμηλότερες τιμές προ ΦΠΑ στα βασικά προϊόντα. Το μέσο καλάθι στην Ισπανία είναι κατά 16% ακριβότερο, στην Γαλλία κατά 40% και στην Αγγλία κατά 51% από ό,τι στην Ελλάδα και ότι το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ) παρέχει στους Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε προϊόντα 20 βασικών κατηγοριών του τυπικού καλαθιού με πολύ φθηνότερες τιμές σε σχέση με αυτές που υπάρχουν στις άλλες συγκρινόμενες χώρες.
Ακόμη ένα στοιχείο που καταγράφει η έκθεση είναι ότι «η συγκράτηση των τιμών το 2013 και το 2014 και η μείωση των τιμών στην Ελλάδα στο καλάθι της ελληνικής οικογένειας είναι αποτέλεσμα της οργανωμένης προσπάθειας των προμηθευτών και των λιανέμπορων. Πραγματικότητα που αποτυπώνεται και στα στοιχεία του γενικού δείκτη καταναλωτή που δημοσίευσε πρόσφατα η ΕΛΣΤΑΤ».