«Το τραπεζικό οικοσύστημα βρίσκεται σε κατάσταση μετασχηματισμού και τα παραδοσιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα της ψηφιοποίησης, της προηγμένης τεχνολογίας και των αυξανόμενων απαιτήσεων των καταναλωτών και πελατών τους», επισήμανε ο Chief Digital Officer της Attica Bank Δημήτρης Πλαγιάννης, μιλώντας στο banking forum της ΕΕΔΕ.
«Οι νέοι παίκτες – Fintech εισέρχονται δυναμικά στην αγορά και το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι αυξανόμενο, με τις επενδύσεις σε Fintech να σημειώνουν το ρεκόρ των 5.4 δισ. δολαρίων, το πρώτο τρίμηνο του 2018. Οι Fintech έχουν καταφέρει να αυξήσουν σημαντικά τον αριθμό πελατών που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους, κυρίως στον τομέα των πληρωμών και της μεταφοράς χρημάτων, από 18% το 2015, σε 50% το 2017 και αναμενόμενη αύξηση στο 65% το 2018», ανέφερε ο κ. Πλαγιάννης, παρουσιάζοντας την διεθνή εικόνα που επικρατεί σήμερα.
«Η απήχηση των προσφερομένων υπηρεσιών των Fintech στους πελάτες ανά τον κόσμο, είναι τόσο μεγάλη ώστε 1 στους 3 καταναλωτές είναι πελάτης τουλάχιστον δύο Fintech εταιριών το 2017 σε σχέση με το 2016, όπου, 1 στους 7 καταναλωτές ήταν πελάτης τουλάχιστον μίας Fintech εταιρίας. Από την σκοπιά του ανταγωνισμού, οι παραδοσιακοί χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί κατανοούν πλέον ότι η συνεργασία τόσο με τις εταιρίες Fintech (59%) όσο και με άλλες Τράπεζες (55%) ή συνεργαζόμενους φορείς, μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή προς μία μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και τη διατήρηση της θέσης τους στην αγορά.
Η επικράτηση των Fintech (κυρίως αυτών των ηλεκτρονικών πληρωμών και συναλλαγών) και η αποδοχή τους από τους ίδιους τους καταναλωτές και τους εμπόρους έχουν οδηγήσει ακόμα και τους τεχνολογικούς “κολοσσούς” της Google, Apple, Samsung και του Facebook να δημιουργήσουν τις δίκες τους FinTech υπηρεσίες, τις οποίες ενσωματώνουν στα υφιστάμενα προϊόντα τους», ανέφερε ο κ. Πλαγιάννης, παρουσιάζοντας εκτενώς συγκεκριμένα παραδείγματα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Στην Ελλάδα οι Τράπεζες φαίνεται να επιλέγουν το δρόμο της υποστήριξης του οικοσυστήματος Fintech, με τη δημιουργία incubators και hackathons, ενώ η διεθνής τάση είναι η συνεργασία μεταξύ των παραδοσιακών τραπεζών και των εταιρειών Fintech. Το σκεπτικό για οποιαδήποτε ισχυρή συνεργασία είναι η ικανότητα να δημιουργηθεί μια συνέργεια δυνάμεων που να δημιουργούν μια οντότητα ισχυρότερη από ότι θα μπορούσε να είναι μόνος του ο κάθε εταίρος. Ο στόχος είναι να καλλιεργηθεί ένα περιβάλλον όπου η συνεργασία να μπορεί να ευδοκιμήσει κατανοώντας τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του κάθε εταίρου ώστε να βελτιωθεί η εμπειρία των πελατών, ενώ παράλληλα να μειωθεί το λειτουργικό κόστος», είπε ο κ. Πλαγιάννης.
«Ενώ η πρόθεση συνεργασίας Τραπεζών με τις εταιρείες Fintech έχει αυξηθεί σημαντικά, παραμένουν σημαντικές προκλήσεις αυτής της συνεργασίας, οι οποίες εντοπίζονται στους τομείς επίτευξης εμπορικών συμφωνιών (54%), της ενοποίησης συστημάτων και υποδομών, της κανονιστικής συμμόρφωσης (17%), της ασφάλειας (18%)και της χάραξης κοινής στρατηγικής», ανέφερε ο ίδιος.