Η αντίστροφη μέτρηση για την επίτευξη των στόχων του προϋπολογισμού του 2015, έχει ήδη ξεκινήσει. Το επόμενο τρίμηνο θα είναι καθοριστικό για την αύξηση των δημοσίων εσόδων και στο υπουργείο Οικονομικών διεξάγουν αγώνα δρόμου για την αποστολή στους φορολογούμενους των εκκαθαριστικών για την πληρωμή του λογαριασμού. Έτσι, και ενώ η δεύτερη δόση για την εξόφληση του φόρου εισοδήματος λήγει αύριο, μέχρι τις 20 Οκτωβρίου το υπουργείο Οικονομικών θα έχει αποστείλει τα εκκαθαριστικά για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων, σε 6 εκατομμύρια ιδιοκτήτες. Ο ΕΝΦΙΑ, όπως είναι γνωστό, θα πρέπει να καταβληθεί σε 5 μηνιαίες δόσεις η πρώτη εκ των οποίων έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Νωρίτερα, έως 10 Οκτωβρίου, θα έχουν αποσταλεί από το υπουργείο Οικονομικών και τα εκκαθαριστικά για την αύξηση της προκαταβολής φόρους σε αγρότες και επιχειρήσεις. Ειδοποιητήριο να καταβάλουν αυξημένο φόρο θα παραλάβουν και οι υπόχρεοι σε φόρο πολυτελούς διαβίωσης, λόγω αύξησης του συντελεστή υπολογισμού του από το 10% στο 13%. Από την Πέμπτη 1 Οκτωβρίου, όπως ανακοινώθηκε χθες, ξεκινά και η κατάργηση του μειωμένου κατά 30% ΦΠΑ σε έξι τουριστικά νησιά του Αιγαίου (Ρόδος , Σαντορίνη, Μύκονος, Νάξος, Πάρος και Σκιάθος) μέτρο που συμφωνήθηκε στο μνημόνιο. Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις και για τον ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση. Στις 16 Οκτωβρίου λήγει η προθεσμία ένταξης στο καθεστώς ΦΠΑ για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, μετά την παράταση της προθεσμίας που είχε δοθεί από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων κατά την προεκλογική περίοδο. Προϋπόθεση για να μην εφαρμοστεί το μέτρο είναι η εξεύρεση ισοδύναμων, κάτι που, πάντως, θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολο στο υπουργείο Οικονομικών. Σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, διαβεβαιώνουν ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία αλλαγή για φέτος. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξουν αλλαγές από τη νέα χρόνια για τα τέλη κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, βάση για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου θα είναι πλέον η λιανική τιμή πώλησης και όχι ο κυβισμός, και η οποία θα καθορίζει το ύψος του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης. Βασικό σενάριο είναι η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών με αξία 15.000 ευρώ θα έχει λιγότερα τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.