Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των μη εισηγμένων επιχειρήσεων (PHBs) που σχεδιάζουν την ανάπτυξή τους μέσω εξαγορών, σύμφωνα με την έρευνα International Business Report (IBR) της Grant Thornton. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, το 34% των ερωτηθέντων αναμένουν να πραγματοποιήσουν εξαγορές στα επόμενα τρία χρόνια, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο.
Στην Ελλάδα, τα ποσοστά των ελληνικών επιχειρήσεων που σκοπεύουν να αναπτυχθούν μέσω εξαγορών έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των μη εισηγμένων επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα και στοχεύουν να αναπτυχθούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, δήλωσαν πως θα το υλοποιήσουν είτε μέσω σωρευμένων κερδών (34,8%), είτε μέσω τραπεζικού δανεισμού (32,3%). Επιπρόσθετα, ένα ακόμα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων επιχειρηματιών (25,3%) δήλωσε ότι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν την ανάπτυξη τους μέσω ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων από εγχώριους ή/και ξένους επενδυτές.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο Μάικ Χιούζ, επικεφαλής στέλεχος της Grant Thornton International σε θέματα εξαγορών και συγχωνεύσεων αναφέρει: «Σε περιόδους εξυγίανσης οικονομικών και χρηματοδοτικών συνθηκών, οι επιχειρήσεις στρέφονται και πάλι στις εξαγορές, ως τρόπο αύξησης των εσόδων τους, ως μέσο στρατηγικής ανάπτυξης».
Οι μη εισηγμένες επιχειρήσεις στις BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία και Κίνα) είναι μεταξύ των πρωτοπόρων, με το 44% (κατά Μ.Ο.) των ερωτηθέντων να εξετάζουν το ενδεχόμενο εξαγορών, έναντι ποσοστού 27% (κατά Μ.Ο.) το 2010. Με γνώμονα την επιθυμία να διεισδύσουν σε νέες αγορές και να αποκτήσουν νέες τεχνολογίες, το 45% των επιχειρήσεων στην Κίνα σχεδιάζουν να αναπτυχθούν μέσω εξαγορών, σημειώνοντας αύξηση 19% σε σχέση με το 2010. Ομοίως, οι επιχειρήσεις στην Ινδία έχουν, εκ νέου, στραφεί προς εξαγορές, με το 40% να προσδοκούν ότι οι συναλλαγές τους στα επόμενα τρία χρόνια θα είναι διασυνοριακές.
Ο Μαχάντ Ναραγιαναμόνι, στέλεχος της Grant Thornton για θέματα εξαγορών και συγχωνεύσεων στην Ινδία θεωρεί ότι αυτή η εικόνα αντικατοπτρίζει την «ωρίμανση» των επιχειρήσεων στη χώρα του. «Οι επιχειρήσεις στην Ινδία έχουν πλέον αποκτήσει μεγαλύτερη εμπειρία στις συμφωνίες διεθνών συγχωνεύσεων και εξαγορών και θεωρούνται ισχυροί παίχτες στην απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο. Η υιοθέτηση αναγνωρισμένων εμπορικών επωνυμιών (brands), η πρόσβαση σε διεθνείς αγορές και η ενδυνάμωση των νέων τεχνολογιών για τις αγορές της Ινδίας, αποτελούν ορισμένους από τους βασικούς λόγους που θα πραγματοποιήσουν εξαγορές οι επιχειρήσεις στην Ινδία».