Ως ένα βαθιά πολιτικό και θρησκευτικό έργο -σύμφωνα με την πεποίθηση των θνητών τότε, οι οποίοι πίστευαν ότι υπάρχει δικαιοσύνη και αποδίδεται και ότι η αλαζονεία τιμωρείται- χαρακτήρισε την τραγωδία του Αισχύλου «Πέρσες», η σκηνοθέτης που ανέλαβε να φέρει εις πέρας τη φετινή καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Νικαίτη Κοντούρη.

Με αφορμή τη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν οι συντελεστές της για να παρουσιάσουν την παράσταση, η σκηνοθέτης επισήμανε ότι αναζήτησε την απόλυτη λιτότητα, προκειμένου να αναδειχθεί το κείμενο και ο πυκνός λόγος του Αισχύλου, που κατά την ίδια θέτει συνεχώς ερωτήματα, είναι ακριβής ή ανακριβής, διαχρονικός και συμπαντικός. «Είναι φανερό πως η συγκεκριμένη τραγωδία συνδέεται με το σήμερα, προβάλλει τον λόγο και αφήνει να φανεί η θέση της γυναίκας που αντιλαμβάνεται το μέγεθος της καταστροφής, σε αντίθεση με τους άνδρες που επαίρονται ακόμη για την μεγάλη αυτοκρατορία», ανέφερε χαρακτηριστικά, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Σχολίασε ότι προσπάθησε να αποδώσει τον θρήνο και το πένθος των γυναικών των Περσών, το οποίο είναι εντελώς έξω από την δική μας κουλτούρα, αλλά και τον σχεδόν μυστηριώδη ρόλο του Δαρείου (Γιάννης Φέρτης), στον οποίο, αν και πεθαμένο, καταφεύγουν οι φοβισμένοι Πέρσες για να τους βοηθήσει να αλλάξουν το πεπρωμένο της χώρας τους.

Οι «Πέρσες», το αντιπολεμικό έργο του Αισχύλου, πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται την συντριπτική τους ήττα στη Σαλαμίνα, ιδωμένο από την πλευρά των ηττημένων. Ο θρήνος για την ήττα εξαιτίας της “ύβρεως” και την αλαζονείας του δυνάστη που προκαλεί πολέμους και ανθρώπινο πόνο και καταπατά κάθε είδος ανθρώπινης αξιοπρέπειας, είναι ένας λόγος διαχρονικός, που στην συγκεκριμένη παράσταση διαφαίνεται όχι μόνο από τις «Νύφες του πένθους», δηλαδή τις γυναίκες των Περσών, και τον χορό, αλλά ακόμη και από τον αγγελιαφόρο (Λάζαρος Γεωργακόπουλος) που φέρνει την είδηση του χαμού της αυτοκρατορίας και τολμά να υπαινιχθεί για την αλαζονεία, τους θεούς και την βασίλισσα, Άτοσσα (Άκης Σακελλαρίου), μητέρα του επαρμένου Ξέρξη (Γιώργος Κολοβός).

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, Γιάννης Βούρος, δήλωσε ότι ήταν σίγουρος από την ανάληψη της θητείας του ότι το θέατρο θα εκπροσωπηθεί στην Επίδαυρο το καλοκαίρι με μία τραγωδία και χαρακτήρισε ως «τύχη» τη συνάντηση με την Νικαίτη Κοντούρη για την συγκεκριμένη παράσταση. «Είναι μία από τις καλύτερες παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας που έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια στον ελλαδικό χώρο και στην Επίδαυρο και μπορεί επάξια να μας εκπροσωπήσει στο εξωτερικό σε διεθνή φεστιβάλ», επισήμανε.

Οι ηθοποιοί της παράστασης μίλησαν για την εμπειρία τους και τους ρόλους τους, συμφωνώντας ότι η τραγωδία μας διδάσκει την ηθική γύρω από την αλαζονεία των δυναστών, όπως φαίνεται στις μέρες μας στους πολιτικούς ηγέτες, η οποία μπορεί να αφανίσει αλλά και να τιμωρήσει τους ίδιους.

Η έναρξη των παραστάσεων θα γίνει στο Θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης, από την Τετάρτη 16 έως το Σάββατο 19 Ιουλίου, και θα ακολουθήσει μεγάλη περιοδεία ανά την Ελλάδα (25-26/7 Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, 29/7 Αλεξανδρούπολη, 2/8 Δίον, 6/8 Χαλκίδα, 8/8 Δελφοί, 15-16/8 Επίδαυρος, 18/8 Ήλιδα, 25/8 Θέατρο Βράχων, 28/8 Ελευσίνα, 30/8 Κηποθέατρο Παπάγου, 1/9 Άλσος Νέας Σμύρνης, 3/9 Λάρισα, 5/9 Ιωάννινα, 12-13/9 Θέατρο Δάσους – Θεσσαλονίκη).