Το να κόβεις προγράμματα που δεν σημειώνουν υψηλή τηλεθέαση δεν είναι ακριβώς κάτι καινούριο στον χώρο της τηλεόρασης, ίσα-ίσα.
Μόνο που το Netflix δεν ισχυρίστηκε ποτέ πως λειτουργεί ως παραδοσιακό τηλεοπτικό κανάλι.
Το δίκτυο έκανε το μεγάλο του όνομα με δικές του παραγωγές, σειρές-σίφουνες δηλαδή σαν τα «House of Cards», «Orange Is the New Black» και «Unbreakable Kimmy Schmidt», καθεμιά εκ των οποίων τράβηξε για 5-6 κύκλους πριν τελειώσει.
Έτσι δούλευε το Netflix, μόνο που προσφάτως αυτό άλλαξε, καθώς δεν φαίνεται διατεθειμένο να δώσει χρόνο στις σειρές του. Όπως στα νεόκοπα φιντάνια «Η ΟΑ» (The OA) και «Τούκα και Μπέρτι», ας πούμε, που ενώ αγαπήθηκαν από το κοινό, το κανάλι τα έκοψε στον πρώτο τους κιόλας κύκλο.
Εκεί που μέχρι πρότινος δήλωνε δηλαδή πως είναι έτοιμο να πάρει ρίσκα ακόμα και με θεότρελες σειρές. Μιας και δεν δουλεύει όπως η καθιερωμένη τηλεόραση.
Ίσως φταίει πως κάποτε ήταν ο μόνος σοβαρός παίκτης του streaming παιχνιδιού, αρπάζοντας έναντι εκατομμυρίων σειρές όπως τα «Friends» και «Office» για να κρατά χαρούμενους τους συνδρομητές του, όσο δοκίμαζε νέα πράγματα.
Αυτό έχει αλλάξει όμως και ετοιμάζεται να γίνει ακόμα χειρότερο. Με τον ανταγωνισμό να παίρνει φωτιά με την κάθοδο όλων ουσιαστικά στον χώρο του streaming (Disney, Apple, WarnerMedia, NBCUniversal κ.λπ.) και κάτι Hulu και Amazon να διεκδικούν ήδη μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, το Netflix δεν μπορεί να πειραματίζεται πια με τον ίδιο τρόπο.
Την ίδια στιγμή, χάνει και το βαρύ πυροβολικό του, τις σειρές-ορόσημα (σαν τα «Friends» και «Office») που κρατούν πια τα στούντιο για τις δικές τους πλατφόρμες. Κι έτσι το Netflix ποντάρει πλέον στα σιγουράκια, επενδύοντας αποκλειστικά στις ακαταμάχητες σειρές που όλοι θέλουν να βλέπουν. Πράγματα σαν το «Stranger Things» δηλαδή.
Η τάση, όπως μας λένε αναλυτές της αγοράς, θα είναι αυτή: όσο το Netflix επενδύει ολοένα και περισσότερο σε δικό του περιεχόμενο, τόσο πιο καταδικασμένες θα είναι οι σειρές που δεν φέρνουν αμέσως τα σωστά νούμερα.
Το είπε και το ίδιο το Netflix εξάλλου όταν αποκάλυψε πως βασίζεται πια σε μετρήσεις αποτελεσματικότητας για να δει τι θα κόψει και τι θα κρατήσει. Κάποιες φορές, πριν καν προβληθούν…