Σύγχρονη Τέχνη από τη Συλλογή του Βρετανικού Συμβουλίου θα εκτίθεται από αύριο στο κτήριο της οδού Πειραιώς του Μουσείου Μπενάκη. Η έκθεση περιλαμβάνει περίπου 150 έργα από ένα μεγάλο φάσμα καλλιτεχνών, ανάμεσα στους οποίους οι Keith Arnatt, Helen Chadwick, Peter Doig, Gilbert & George, Damien Hirst, Sarah Lucas, Mark Titchner, Cornelia Parker και Mark Wallinger.
Αυτή η συνάντηση καλλιτεχνών τόσο ετερόκλητων μεταξύ τους απεικονίζει την ευρύτητα και την ποικιλομορφία της Βρετανικής Τέχνης καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία για τους φίλους της τέχνης που επιθυμούν να γνωρίσουν από κοντά το δημιουργικό ταξίδι κάποιων από τους πιο παραγωγικούς σύγχρονους Βρετανούς καλλιτέχνες των τελευταίων τριάντα χρόνων.
Μέσα σε αυτήν τη χρονική περίοδο που καλύπτει η έκθεση, ο ρόλος που παίζει η τέχνη στη βρετανική κοινωνία έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές. Από το «Intellectual Depression» των Gilbert & George (1980) μέχρι το «Sister Troop» του Gary Hume (2009) η έκθεση αφηγείται το πώς η τέχνη χαρτογράφησε και κατέγραψε αυτές τις αλλαγές – ούσα στην πρώτη γραμμή των κοινωνικών μεταβολών η ίδια.
Τα τελευταία 30 χρόνια, η σύγχρονη τέχνη έχει αναμφισβήτητα στρέψει το ενδιαφέρον της προς θέματα πιο κοινωνικά που απασχολούν τη βρετανική κοινωνία. Αυτή η μετατόπιση του ενδιαφέροντος σε κοινωνικά ζητήματα μπορεί μερικώς να ερμηνευθεί και από την άφιξη μιας νέας, επιχειρηματικά τολμηρής και φιλόδοξης γενιάς καλλιτεχνών στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Οι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες είναι γνωστοί συλλογικά με το όνομα ΥΒΑs (Young British Artists) και σε αυτούς ανήκουν ονόματα όπως οι προαναφερθέντες Damien Hirst και Sarah Lucas, αλλά και οι Michael Landy και Jake and Dinos Chapman.
Άλλοι παράγοντες όπως η θέσπιση του Turner Prize το 1984 (το πρώτο βραβείο που καθιερώθηκε για νέους σύγχρονους καλλιτέχνες στο Ηνωμένο Βασίλειο) ή το άνοιγμα της Tate Modern το 2000, η κατάργηση του εισιτηρίου στις δημόσιες γκαλερί και μουσεία το 2001, έχουν όλα συμβάλλει στο να φέρουν την σύγχρονη τέχνη πιο κοντά σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό – και μάλιστα συχνά σε ένα κοινό το οποίο δεν έχει καμία προηγούμενη εμπειρία ή γνώση πάνω στις εικαστικές τέχνες.