Η BMW γιόρτασε την περασμένη εβδομάδα τα 25α γενέθλια της Σειράς 8 και 120 ιδιοκτήτες μιας 8άρας έσπευσαν στο βαυαρικό αρχηγείο στο Μόναχο, με την ελπίδα πως οι άνθρωποι της BMW θα σκεφτούν να αναβιώσουν στο μέλλον το θρυλικό μοντέλο τους. Η μάζωξη αυτή οργανώθηκε από τα BMW 8 Series club 8er.org και ClubE31 Worldwide Owners Group e.V., με τη στήριξη του BMW Club International Office.
Η Ε31 Σειρά 8 παρουσιάστηκε το 1989 στην Έκθεση της Φρανκφούρτης. Σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί, με τους ανθρώπους της BMW να επιτυγχάνουν τον εντυπωσιακό για την εποχή συντελεστή αεροδυναμικής 0.29. Η 850i ήταν το 2ο μεταπολεμικά γερμανικό αυτοκίνητο με 12κύλινδρο κινητήρα, με το 1ο να είναι η 750i δύο χρόνια νωρίτερα. Επιπλέον, ήταν το 1ο μοντέλο που συνδύαζε το V12 μοτέρ με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Aλλα καινοτόμα για την εποχή στοιχεία ήταν οι ενσωματωμένες στα καθίσματα ζώνες ασφαλείας, η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη κολόνα του τιμονιού με λειτουργία μνήμης, ο αυτόματα προσαρμοζόμενος εσωτερικός καθρέπτης, το τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα και τα πλευρικά καθίσματα που ανοιγόκλειναν αυτόματα στο άνοιξε-κλείσε των θυρών, ώστε να βελτιώνεται η ασφάλισή τους και να μειώνεται ο θόρυβος του αέρα. Το 1990 η BMW εισήγαγε στο μοντέλο το σύστημα Automatic Stability Control plus Traction (ASC+T), το σύστημα διεύθυνσης που προσαρμοζόταν βάσει της ταχύτητας και τον ηλεκτρονικό έλεγχο των αμορτισέρ (EDC).
Αρχικά, η E31 λανσαρίστηκε ως 850i, φέροντας ένα 5λιτρο V12 μοτέρ απόδοσης 300 ίππων και 450Nm ροπής. Συνεργαζόταν είτε με 6άρι μηχανικό είτε με 4άρι αυτόματο κιβώτιο, με το πρώτο να επιτρέπει στο βάρους 1.790 κιλών 2+2 coupe όχημα να πραγματοποιεί το 0-100 χλμ. σε 6,8 δλ., ενώ η τελική της ταχύτητα περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Το 1993, η γκάμα εμπλουτίστηκε με την 850CSi, η οποία θεωρήθηκε από πολλούς ως η Μ8, σε όλα πλην του λογότυπου. Είχε ένα μεγαλύτερο V12 5,6 λτ., το οποίο απέδιδε 381 ίππους και 550Nm ροπής, το οποίο συνδυαζόταν αποκλειστικά με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, γεγονός που το καθιστούσε ικανό να πέσει κάτω από τα 6,0 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα.
Την επόμενη χρονιά, παρουσιάστηκε η BMW 850Ci με 326 ίππους, μια ισχύ που έβγαινε από το V12 μοτέρ των 5,4 λτ., την ίδια στιγμή που η εν λόγω έκδοση εξοπλιζόταν αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων της εταιρείας. Επιπλέον, λανσαρίστηκε η 840Ci, ένα μοντέλο που διέθετε ένα 4λιτρο V8 μοτέρ 286 ίππων. Στα μέσα του 1995, η 840Ci απέκτησε ένα V8 σύνολο 4,4 λτ. απόδοσης 299 ίππων, το οποίο συνδυαζόταν είτε με αυτόματο 5άρι είτε με μηχανικό 6άρι κιβώτιο.
Η BMW Σειρά 8 παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1999, με τη βαυαρική εταιρεία να πουλάει 30.621 «κομμάτια». Περισσότερα από τα 2/3 αυτών διέθεταν 12κύλινδρο κινητήρα (1.510 ήταν 850CSi), ενώ μόνο το 1/6 των οχημάτων διέθεταν μηχανικό κιβώτιο. Η εταιρεία κατασκεύασε και αρκετά πρωτότυπα μοντέλα με βάση την 8άρα, όπως την Μ8, την 850Ci Convertible και την 3λιτρη 830i των 218 ίππων, χωρίς να δώσει το πράσινο φως για την παραγωγή σε κανένα.
Συνολικά, πάντως, η Σειρά 8 δεν αποτέλεσε ακριβώς ένα «success story» για την BMW, καθώς ήταν εξοπλισμένη με πολύπλοκα και ακριβά ηλεκτρονικά συστήματα, είχε αυξημένο βάρος, ενώ –το κυριότερο- μπέρδεψε το κοινό με τον χαρακτήρα της. Βλέπετε, πολλοί τη θεώρησαν ως ένα καθαρόαιμο sports car, ενώ στην ουσία αποτελούσε ένα πολυτελές όχημα μεγάλων αποστάσεων (grand tourer), το οποίο διέθετε και ορισμένες σπορ πλευρές στο ταμπεραμέντο του. Επιπλέον, η παγκόσμια ύφεση στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και ο 1ος Πόλεμος του Κόλπου, επιδείνωσαν περαιτέρω την κατάσταση. Παρόλα αυτά, οι τεχνολογικές της εφαρμογές και –κυρίως- η μορφή της, εξακολουθούν ακόμα και σήμερα να συγκινούν τους απανταχού φίλους της αυτοκίνησης.
Πηγή: autotriti.gr