Τον Φεβρουάριο του 1969 ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο έμελλε να κάνει το ντεμπούτο του. Ήταν το Nissan Skyline 2000GT-R, ένα μοντέλο της κατηγορίας touring, με πρωτοφανείς επιδόσεις, καθώς το ρεκόρ αυτού του οχήματος με τις 52 νίκες σε μια περίοδο τριών ετών δεν πρόκειται να ξεχαστεί ποτέ στην ιστορία των ιαπωνικών αγώνων.
Το Skyline 2000GT-R διέθετε πολλά παραδείγματα αγωνιστικής τεχνολογίας που γεννήθηκαν από τις εμπειρίες της μάρκας με το πρωτότυπο αγωνιστικό «Prince R380», όπως ο κινητήρας DOHC τεσσάρων βαλβίδων και η ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό.
Η πρώτη νίκη ήρθε στις 3 Μαΐου 1969, στον αγώνα TS-b του JAF Grand Prix στο Fuji Speedway, με την 4θυρη έκδοση, ενώ από το Grand Prix της Ιαπωνίας το 1969, τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, όπου το GT-R κατέκτησε την 7η νίκη του, υιοθετήθηκε ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου, που αύξησε την μέγιστη απόδοση στους 230 ίππους / 8.400 σ.α.λ. και έδωσε στο Skyline μεγαλύτερο πλεονέκτημα στις αγωνιστικές πίστες.
Δύο χρόνια αργότερα, στον αγώνα του All Japan Suzuka Automobile (Μάρτιος του 1971), το hardtop GT-R προστέθηκε στην γκάμα του μοντέλου.
Η ιστορική 50η νίκη ήρθε στις 20 Μαρτίου του 1972, στον πρώτο γύρο του Fuji GC, του αγώνα ταχύτητας 300χλμ του Fuji. Λόγω των ισχυρών ανέμων και της βροχής, ο αγώνας μειώθηκε από τους 20 γύρους στους 12. Μέσα σε σύννεφα από σπρέι νερού, το αυτοκίνητο No.15, ένα GT-R που οδήγησε ο K. Takahashi, πήρε την καρό σημαία και ταυτόχρονα μπήκε στο πάνθεον της ιστορίας των αγώνων αυτοκινήτου. Το GT-R κυριάρχησε στους κορυφαίους αγώνες τουρισμού στην Ιαπωνία, κερδίζοντας συνολικά 52 από αυτούς σε μόλις τρία χρόνια.
Η αναγνωρισιμότητα του μοντέλου διεθνώς είναι τόσο μεγάλη που αρκετά μοντέλα GT-R έχουν εμφανιστεί στην πασίγνωστη σειρά βιντεοπαιχνιδιών Need For Speed. Τόσο το GT-R όσο και το Skyline εμφανίζονται στο εξαιρετικά δημοφιλές franchise των ταινιών Fast and Furious. Επιπλέον, δεκάδες διαφορετικές εκδόσεις του GT-R εμφανίζονται στον επαναστατικό προσομοιωτή οδήγησης / παιχνίδι του Gran Turismo, ως εικονικό αυτοκίνητο.
Η ανταπόκριση από το κοινό ήταν τόσο ενθουσιώδης που οδήγησε την κατασκευή ενός πραγματικού πρωτότυπου αυτοκινήτου, το «DNA» του οποίου ευδοκιμεί μέχρι σήμερα στην σημερινή τεχνολογική ναυαρχίδα της Nissan, το GT-R.
Νίκος Τσάδαρης