Το Sound Symposer ενισχύει τον ήχο που παράγεται από τον κινητήρα και τον διοχετεύει μέσω αυλού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, προσφέροντας στον οδηγό μια πιο αγωνιστική εμπειρία.
Η οδήγηση στη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας είναι μία αθόρυβη εμπειρία, καθώς οι μηχανικοί μειώνουν συνεχώς τους θορύβους και βελτιώνουν την ηχομόνωση, ανεβάζοντας έτσι τον πήχη στον τομέα της άνεσης.
Ωστόσο, για τους οδηγούς του hatchback της Ford, ο ήχος του κινητήρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της οδηγικής εμπειρίας και γι’ αυτό οι μηχανικοί της Ford επινόησαν μία, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη λύση που παράγει πιο σπορ χροιά ή προσφέρει μία αθόρυβη εμπειρία ταξιδιού ανάλογα με το οδηγικό στυλ.
«Οι οδηγοί του Focus ST θέλουν να ακούνε τον αγωνιστικό ήχο του κινητήρα τη στιγμή που πατάνε το γκάζι» δήλωσε ο Bjoern Boettcher, ειδικός ποιότητας ήχου οχημάτων της Ford Ευρώπης. «Τα αυτοκίνητά μας έχουν κατασκευαστεί για να είναι αθόρυβα μέσα στην καμπίνα, πρέπει λοιπόν να επινοήσουμε κάποια τρικ για να χαρίσουμε στους ενθουσιώδεις οδηγούς τον ήχο που επιθυμούν – και στο σημείο αυτό παρεμβαίνει το Sound Symposer».
Το Sound Symposer ενισχύει τον ήχο που παράγεται από τον κινητήρα και τον διοχετεύει μέσω αυλού προς το ταμπλό ώστε να γίνεται αντιληπτός από τον οδηγό.
«Ακόμα και οι οδηγοί αγώνων εκτιμούν την πολιτισμένη λειτουργία στο δρόμο, αλλά όταν πέφτει η σημαία, ένας γεμάτος ήχος κινητήρα όπως αυτός του Focus ST είναι από τους καλύτερους που μπορείς να ακούσεις» δήλωσε ο επαγγελματίας οδηγός αγώνων Tom Chilton, ο οποίος συμμετέχει με ένα Ford Focus EcoBoost στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC). «Και δεν είναι απλά ένας κινητήρας που ηχεί σαν μουσική στα αυτιά των φανατικών οπαδών υψηλών επιδόσεων, καθώς προσφέρει και πολύτιμες πληροφορίες για το τι γίνεται κάτω από το καπό και αποτελεί σημαντικό σημείο αναφοράς για οδηγούς που χρησιμοποιούν όλες τις αισθήσεις τους στο τιμόνι».
Το σύστημα εξελίχθηκε για το νέο 2.0l EcoBoost Focus ST 250 PS και ενεργοποιεί μία ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα που ανοίγει στη δυνατή επιτάχυνση, καταφέρνοντας ακόμα και να διπλασιάσει τον ήχο στο εσωτερικό της καμπίνας. Παραμένει κλειστή όταν ο οδηγός επιθυμεί ένα πιο ήρεμο περιβάλλον, σε συνθήκες μέτριας επιτάχυνσης.
«Αν αφαιρέσεις το αντηχείο οι εκπομπές θορύβων που μεταφέρονται στην καμπίνα στη φάση της δυνατής επιτάχυνσης είναι μηδενικές – τόσο αποτελεσματικό είναι» δήλωσε ο Boettcher. «Πραγματικά, είναι μία ευχάριστη έκπληξη όταν οδηγείς ένα ισχυρό αυτοκίνητο όπως το Focus ST».
«Το να πετυχαίνεις τον κατάλληλο ήχο για κάθε μοντέλο είναι, μέχρις ενός σημείου, αποτέλεσμα συνεχών δοκιμών και προσοχής στη λεπτομέρεια. Αφού βρήκαμε την κατάλληλη θέση για το Symposer στο εργαστήριο ήχου, το φέραμε στην πίστα και το βελτιώναμε συνεχώς μέχρι να βεβαιωθούμε ότι ταίριαζε στο αυτοκίνητο» δήλωσε ο Boettcher. «Η τελική έκδοσή του εναρμονίζεται πλήρως με το DNA του ST: αρκετά αθόρυβο για απολαυστική καθημερινή οδήγηση, και παράλληλα δυνατό για μεγαλύτερες συγκινήσεις».
Το νέο Focus ST πωλείται τώρα στην Ευρώπη και διατίθεται σε 5θ έκδοση hatchback ή wagon.
Πηγή: Autotriti.gr