Για μία ώρα, το Hockenheimring έκανε ένα διάλειμμα από την καθημερινή του ρουτίνα. Οι ομάδες δοκιμών με τις αγωνιστικές φόρμουλες και τα αυτοκίνητα τουρισμού άφησαν για λίγο τα «όπλα» τους και παρατάχθηκαν κατά μήκος του τοίχου των pits για να απολαύσουν το θέαμα, δηλαδή 75 αναλλοίωτα στο χρόνο Opel GT από όλη την Ευρώπη να διασχίζουν με μεγάλη ταχύτητα τη γραμμή εκκίνησης μέχρι τον τερματισμό.
Η Opel Classic έφερε το αρχαιότερο GT από το 1968 (“το Νο 1”) και το νεότερο από το 1973. Επικεφαλής τέθηκε Walter Röhrl, παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι το 1982 με ένα Opel Ascona 400 και με συνοδηγό τον σχεδιαστή του GT, Erhard Schnell. Οι δυο τους κάθισαν στο προσωπικό, ασημί Opel GT του Röhrl.
Ο αγωνιστικός θρύλος της μάρκας Volker Strycek ήταν επίσης εκεί, με το δικό του GT Junior με σπάνιες εκδόσεις (tuning) των βελτιωτικών οίκων Irmscher και Conrero να αποτελούν ξεχωριστές παρουσίες.
Όλοι τους ήταν και είναι τμήμα του Grand Tour, που διοργανώθηκε από το Σύνδεσμο Ευρωπαϊκών Λεσχών GT μεταξύ 19 και 22 Σεπτεμβρίου.
Οι «γρήγοροι» γύροι στο Hockenheimring έγιναν προς τιμήν των 50 χρόνων του Opel GT. Σχεδόν πριν από 50 χρόνια, 21 – 29 Οκτωβρίου 1968 για να ακριβολογούμε, η γερμανική φίρμα πραγματοποίησε τα GT test days στην αγωνιστική πίστα. Στο πλαίσιο της παρουσίασης, 41 GT 1100 και GT 1900 καθώς και 44 ακόμη σπορ μοντέλα από το Rallye Kadett μέχρι το Commodore GS βρέθηκαν εκεί. Δημοσιογράφοι, διανομείς, σύμβουλοι πωλήσεων, πελάτες και οδηγοί αγώνων είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι ίδιοι τα ταλέντα του αυτοκινήτου.
Και επιβεβαιώνοντας το διαφημιστικό μήνυμα «Only flying is more beautiful» (μόνο η πτήση είναι ομορφότερη) οι Σουηδοί οδηγοί ράλι Lillebror Nasenius (Ευρωπαίος πρωταθλητής 1966 με ένα Rekord) και Sylvia Österberg έδειξαν τι μπορούσε να κάνει το νέο σπορ αυτοκίνητο από το Rüsselsheim – ακόμα και άλματα.
Πενήντα χρόνια αργότερα, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι Walter Röhrl οδήγησε το δικό του Opel GT στο Hockenheimring με μοναδική ακρίβεια. Ο τελειομανής οδηγός αγόρασε το GT του από έναν φίλο ζωής. Ο Herbert Fabian εξασφάλισε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο για τον Röhrl το 1982, όταν ο αρχιμηχανικός της Opel τοποθέτησε ένα νέο πίσω άξονα στο Ascona 400 εν μια νυκτί στο Ivory Coast Rally. Ο Röhrl με συνοδηγό τον Christian Geistdörfer, κέρδισαν στο ράλι και κατέκτησαν το παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Το 2016, ο Walter Röhrl επισκέφθηκε τον φίλο του για τα γενέθλιά του στο Trebur, Hesse. Ο Fabian του έδειξε ένα ασημί GT σε άριστη κατάσταση και είπε στον Röhrl ότι έκανε αναπαλαίωση στο coupé πάνω από δέκα χρόνια, αλλά τώρα ήταν πολύ δύσκολο να χωρέσει στο στενό σπορ κάθισμα. «Τότε λοιπόν πούλησέ το σε μένα» απάντησε ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι αυθόρμητα.
«Ήθελα το GT για τρεις λόγους» εξηγεί ο Röhrl στο Hockenheim. «Ο πρώτος είναι ότι στα νιάτα μου, όλοι, συμπεριλαμβανομένου και εμού, ονειρεύονταν από το αυτοκίνητο. Και κατά δεύτερο, το αυτοκίνητο μου θυμίζει τις στιγμές και τις επιτυχίες μου με την Opel, αλλά και την φιλία μου με το Herbert Fabian.»
Κατά τη διάρκεια του Grand Tour, ο Walter Röhrl συναντήθηκε επίσης με τον δημιουργό του μοναδικού σχήματος του GT, Erhard Schnell, για πρώτη φορά. Ο σχεδιαστής παραμένει λάτρης του δημιουργήματός του ακόμα και στην ηλικία των 91 ετών. «Οι αντιδράσεις ήταν τεράστιες το 1968, αλλά σήμερα, νιώθω ότι το GT είναι ακόμα πιο αξιαγάπητο» δήλωσε. Ο Schnell ανέλαβε χρέη συνοδηγού του Walter Röhrl στο Hockenheim.
Επιστρέφοντας στο paddock, ο Röhrl είχε μία ιδέα: ζήτησε από τον Schnell να υπογράψει το GT του σε έναν από τους θρυλικούς, αναδιπλούμενους προβολείς. Είναι η πρώτη φορά που ο Röhrl ζητά από κάποιον αυτόγραφο.
Grand Tour 2018
Όσοι έχουν κάποια σχέση με το Opel GT έσπευσαν να συμμετάσχουν στις εορταστικές εκδηλώσεις του Hockenheim: Ο πρόεδρος της Αμερικανικής Λέσχης GT, Gil Wesson, πέταξε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Είχε ήδη οργανώσει ένα οκταήμερο επετειακό οδοιπορικό στη θρυλική Route 66 νωρίτερα μέσα στη χρονιά. Διευθυντής του Grand Tour, ωστόσο, είναι ο Olaf Moldzen.
Ο Γερμανός ηγείται της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Λεσχών Opel GT. Αυτή περιλαμβάνει προς το παρόν 28 λέσχες με περίπου 1.450 μέλη και 1.550 οχήματα. Ο Moldzen βρίσκεται επίσης στο Hockenheim με το GT 1900 του 1969, ένα αυτοκίνητο τουρισμού της Irmscher. Όσον αφορά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, εκτός από ένα δεύτερο, πρόσφατα ανακατασκευασμένο coupé από τον βελτιωτή της Opel Irmscher, υπάρχει και ένα Conrero GT στη πίστα. Το αγωνιστικό από την Ιταλία ήταν ο ήρωας του 1971 Targa Florio, όπου απέκρουσε τον ισχυρότερο ανταγωνισμό από την Porsche. Τέλος, το πορτοκαλί GT 1900 Junior ιδιοκτησίας Volker Strycek κλέβει την παράσταση.
«Only flying is more beautiful»
Το 1968, το πρώτο Opel GT πέρασε από τη γραμμή παραγωγής, μετά από σχολαστική αξιολόγηση και έλεγχο στο τότε νέο Κέντρο Δοκιμών της μάρκας στο Dudenhofen. Το σπορ coupé ήταν προϊόν μιας Γαλλο-Γερμανικής συνεργασίας και επομένως, γνήσιο Ευρωπαϊκό. Οι Γάλλοι κατασκευαστές αμαξωμάτων Chausson και Brissoneau & Lotz, ανέλαβαν τα πρεσαριστά πάνελ αμαξώματος, τη συγκόλληση, τη βαφή και την εγκατάσταση του εξοπλισμού εσωτερικού του GT, πριν σταλεί στη Γερμανία για τελική συναρμολόγηση του πλαισίου και του κινητήρα.
Οι πελάτες GT μπορούσαν να επιλέξουν από δύο κινητήρες: ένα διάσημο 1.1λτ 4κύλινδρο με 60 ίππους από την οικογένεια Kadett και έναν 1.9λτ (90 ίππων) από το Rekord. Το GT 1900 είχε μεγάλη ζήτηση από την πρώτη στιγμή. Με τελική ταχύτητα 185 χλμ και επιτάχυνση 0 – 100 σε 11,5 δευτερόλεπτα, έκανε την καρδιά των οδηγών να χτυπά σε αγωνιστικούς ρυθμούς.
Ένα χειροκίνητο, 4τάχυτο κιβώτιο υψηλής ακρίβειας ήταν στάνταρ εξοπλισμός. Το προαιρετικό, αυτόματο τριών σχέσεων δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους Ευρωπαίους πελάτες, αλλά ήταν πολύ δημοφιλές στις ΗΠΑ. Σχεδόν το 70% από τα 103.463 GT που κατασκευάστηκαν βρήκαν εκεί τους αγοραστές τους, ενώ πολλά από τα οχήματα που πουλήθηκαν εκεί, επιστρέφουν τώρα στην Ευρώπη και πήραν μέρος στο Grand Tour 2018.
Νίκος Τσάδαρης