Είκοσι χρόνια πριν, όταν η πρώτη γενιά Focus λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, κατάφερε να γίνει σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, γεγονός στο οποίο συνέβαλε και η επιτυχημένη εμπλοκή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Φέτος, η τέταρτη γενιά Focus πατά επάνω στην εικοσάχρονη κληρονομιά του και «θέλει να είναι» το πιο ολοκληρωμένο και τεχνικά προηγμένο Focus όλων των εποχών.
Σχεδιασμένο από λευκή κόλλα χαρτί, το νέο Focus είναι το πρώτο όχημα που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της μάρκας. Η πλατφόρμα αυτή έχει σχεδιαστεί για βελτιωμένη προστασία στις συγκρούσεις, ενώ παράλληλα είναι ικανή να προσφέρει περισσότερους χώρους για τους επιβάτες. Παρά το γεγονός ότι το νέο Focus είναι φαρδύτερο και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, είναι ταυτόχρονα πιο ελαφρύ και συμπαγές. Διαθέτει σπορτίφ σχεδίαση και παράλληλα, βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένη κατανάλωση. Για την κατασκευή του επιλέχθηκαν υψηλής ποιότητας υλικά, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην συναρμογή τους. Η ομάδα εξέλιξης του αυτοκινήτου ισχυρίζεται πως το νέο Focus διαθέτει την καλύτερη ποιότητα κατασκευής στην ιστορία του, κάτι που είναι και αποτέλεσμα της επένδυσης 600 εκατομμυρίων Ευρώ στο εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Saarlouis της Γερμανίας.
Κινητήρες – Κιβώτια
Το 4ης γενιάς Focus θα διατίθεται στην Ελληνική αγορά με μία σύγχρονη έκδοση του χιλιάρη βενζινοκινητήρα EcoBoost 125 ίππων και έναν νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων EcoBoost απόδοσης 150 ή 182 ίππων. Ο κινητήρας αυτός διαθέτει ένα νέο σύστημα έγχυσης καυσίμου που συνδυάζει άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, ενώ και οι δύο διαθέτουν την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου σε 3κύλινδρους κινητήρες. Επιπλέον, θα διατίθεται ένας νέος κινητήρας diesel 1.5 λίτρων EcoBlue απόδοσης 95 ή 120 ίππων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6,2.
Οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα 6τάχυτα κιβώτια. Τα κιβώτια αυτά, γνωστά από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, έχουν αναβαθμιστεί για να προσφέρουν χαμηλότερο βάρος, λιγότερες τριβές αλλά και πιο ποιοτική αίσθηση κατά τις αλλαγές ταχυτήτων.
Παράλληλα, ένα εντελώς νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα προσφέρεται με τους κινητήρες βενζίνης απόδοσης 125 και 150 ίππων και Diesel απόδοσης 120 ίππων.
6 Εκδόσεις
Στην Ελληνική αγορά το Focus θα διατίθεται σε έξι διαφορετικές εκδόσεις και δύο στυλ αμαξώματος, 5θυρο και Wagon. Πέρα από τις βασικές εκδόσεις Trend, Business και Titanium, το νέο Focus διατίθεται σε σπορτίφ έκδοση ST-Line, σε πολυτελή Vignale (διαθέσιμη στο τέλος της χρονιάς) και σε περιπετειώδη Active (διαθέσιμη στις αρχές του 2019).
Βασικό χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεων είναι ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός και μια σειρά από προσφερόμενες νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 που προσδίδουν στο μοντέλο την αίσθηση αυτοκινήτου ανώτερης κατηγορίας.
Μεταξύ των προηγμένων τεχνολογιών του Focus, ξεχωρίζουν:
- Το πρώτο σύστημα Head-up display (HUD) της Ford που προσφέρεται στην Ευρώπη, για να μπορούν οι οδηγοί να είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι στο δρόμο
- Το Adaptive Cruise Control (ACC) που τώρα αναβαθμίζεται με λειτουργία Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για πιο άνετη οδήγηση στην πυκνή κυκλοφορία
- Το Adaptive Front Lighting System της Ford με νέο προληπτικό φωτισμό στροφών (Predictive curve light) βασισμένο σε κάμερα και φωτισμό ανάλογα με την οδική σήμανση (Sign-based light) που προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για βελτιωμένη ορατότητα, παρακολουθώντας τις στροφές στο δρόμο και – για πρώτη φορά στη βιομηχανία – την οδική σήμανση
- Το Active Park Assist 2 που τώρα ελέγχει την επιλογή σχέσης, το γκάζι και το φρένο επιτρέποντας πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς παρκαρίσματος
- Το Evasive Steering Assist, μία τεχνολογία πρωτιά στην κατηγορία, βοηθά τους οδηγούς να ελίσσονται ώστε να αποφύγουν σταματημένα ή αργά κινούμενα οχήματα, αποτρέποντας έτσι μία πιθανή σύγκρουση
Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Focus στην Ελληνική αγορά θα ξεκινήσει με τα πρώτα αυτοκίνητα που φθάνουν στη χώρα μας στο τέλος Αυγούστου.
Με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (Ford Protect), τιμές που ξεκινούν από 17.894 (5θ Trend 1.0 Ecoboost 125hp-6speed manual) έως 33.535 (wagon vignale 1.5 diesel 120hp-8speed auto), χαμηλό επιτόκιο (από 3,5%), προκαταβολή από €3.579 και έως 60 μήνες αποπληρωμής, υπολογίζεται πως θα είναι μια από τις πρώτες επιλογές στην κατηγορία του.
Νίκος Τσάδαρης