Η ώρα για τη μερική ανανέωση της «μικρής» GLK ήρθε, με τους Γερμανούς να παρουσιάζουν επίσημα τη νέα τους πρόταση στην κατηγορία των συμπαγών SUV πολυτελείας.
Τη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου που θα ανοίξει τις πύλες της στις αρχές του επόμενου μήνα στη Ν. Υόρκη επέλεξε η Mercedes προκειμένου να παρουσιάσει την ανανεωμένη GLK. Όπως συχνά συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις, οι αλλαγές δεν είναι εκτενείς περιοριζόμενες σε μικρές διαφοροποιήσεις αισθητικού κυρίως περιεχομένου και τροποποιήσεις επί το… οικολογικότερο σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες.
Ξεκινώντας από το παρουσιαστικό της ανανεωμένης GLK, τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, τα οποία υιοθετούν την τεχνολογία LED, οι νέοι προφυλακτήρες (σημ.: πλέον, έχουν καταργηθεί οι διαφορετικοί προφυλακτήρες για τις εκδόσεις για on και off road χρήση της περασμένης γενιάς), καθώς και οι διαφορετικής σχεδίασης τροχοί, με διαστάσεις, ανάλογα με την έκδοση και το «πακέτο» εξοπλισμού που τις συνοδεύει, 17, 19 ή και 20 ακόμα ιντσών.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, οι αλλαγές σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στις νέες επενδύσεις των καθισμάτων, στα προαιρετικά «φιλέτα» από ξύλο ή αλουμίνιο στο ταμπλό, τους στρογγυλούς πλέον αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού, καθώς και στην τοποθέτηση του επιλογέα αλλαγής των σχέσεων στις εκδόσεις με το γνωστό αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic πίσω από το τιμόνι (όπως ακριβώς και στη μεγαλύτερη ML).
Μένοντας σε ότι μπορεί να συναντήσει κανείς εντός του αυτοκινήτου, αξίζει να σταθούμε στην πλειάδα συστημάτων που εγγυώνται άνετες ή ασφαλείας μετακινήσεις σε όλους τους επιβάτες, όπως είναι για παράδειγμα τα συστήματα Attention Assist, Distronic Plus, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, Active Parking Assist κοκ.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες της ανανεωμένης GLK, τη μερίδια του… λέοντος εξακολουθούν να έχουν οι πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι ενσωματώνουν την τεχνολογία BlueEfficiency. Πιο συγκεκριμένα, η GLK 200 CDI κινείται από έναν 4κύλινδρο ντίζελ κινητήρα χωρητικότητας 2,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 143 ίππους και 350 Nm ροπής από τις 1.200 σ.α.λ.(!) εξασφαλίζοντας μέση κατανάλωση 5,6 λίτρων ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 145 gr και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.
Αμέσως μετά, συναντάμε την GLK 220 CDI, η οποία κινείται από τον ίδιο ακριβώς κινητήρα, ο οποίος όμως αποδίδει 170 ίππους και 400 Nm ροπής. Αξίζει να προσθέσουμε πως η εν λόγω παραλλαγή του 2,2 CDI πετρελαιοκινητήρα αποτελεί και την αφετηρία σε ό,τι αφορά την τετρακίνητη εκδοχή του μοντέλου (οι προαναφερθείσες είναι δικίνητες, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς).
Από εκεί και πέρα, η έκδοση 250 CDI 4Matic «φορά», για μια ακόμα φορά, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, το οποίο αποδίδει για την περίσταση 204 ίππους και 500 Nmροπής. Η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση της ανανεωμένης GLK κινείται από έναν 6κύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 265 ίππους και ροπή 620 Nm.
Η μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου είναι η GLK 350 4Matic, η οποία κινείται από τον γνωστό V6 3,5 κινητήρα ο οποίος αποδίδει 306 ίππους.
Πηγή: 4troxoi.gr