Το τεχνολογικό μέλλον της Volvo Car Corporation βασίζεται σε δύο, εξελιγμένες από την ίδια την εταιρεία, στρατηγικές:
-Μία μεταβλητή αρχιτεκτονική οχήματος, που επί της ουσίας σημαίνει ότι τα περισσότερα μοντέλα της Volvo θα μπορούν να κατασκευαστούν στην ίδια γραμμή παραγωγής, ανεξάρτητα από το μέγεθος και την πολυπλοκότητά τους.
-Μια νέα γκάμα κινητήρων που αποτελείται αποκλειστικά από τετρακύλινδρους κινητήρες: βενζίνης και diesel.
Το πρόγραμμα καινοτομιών περιλαμβάνει επίσης ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και προς τα τέλη του 2011 την έναρξη των δοκιμών σε δημόσιους δρόμους ενός νέου συστήματος KERS (Kinetic Energy Recovery System = Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας).
Η Αρχιτεκτονική Μεταβλητής Πλατφόρμας
Η Volvo Car Corporation προωθεί οικονομίες κλίμακας εντός της γκάμας των μοντέλων της, μέσω μιας ανεξάρτητης αρχιτεκτονικής για τα περισσότερα από τα προϊόντα της. Στο πλαίσιο της νέας SPA (Scalable Platform Architecture = Αρχιτεκτονική Μεταβλητής Πλατφόρμας) το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν διαθέσιμες αρκετές πλατφόρμες, όπου ομάδες αυτοκινήτων μοιράζονται την ίδια βασική δομή σασί/ανάρτησης, το ηλεκτρικό σύστημα και το σύστημα μετάδοσης ισχύος.
Αυτές οι πλατφόρμες αποτελούν τη βάση για διαφορετικές υποομάδες οχημάτων, δηλαδή για ένα αριθμό από ολοκληρωμένα μοντέλα. Στην υπάρχουσα γκάμα των μοντέλων μας, για παράδειγμα, τα Volvo S60, V60 και XC60 σχηματίζουν μια τέτοια υποομάδα.
Με την Αρχιτεκτονική Μεταβλητής Πλατφόρμας (SPA), η Volvo Car Corporation θα κατακτήσει την πρωτοπορία στην εξοικονόμηση βάρους στα αυτοκίνητα. Ο καλύτερος χάλυβας υψηλής αντοχής που υπάρχει σήμερα στη βιομηχανία, συνδυάζεται με την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στη δομή του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου, στις πόρτες, στην ανάρτηση και στο σύστημα μετάδοσης.
Αυτό σημαίνει ότι τα επερχόμενα μοντέλα SPA θα είναι κατά 100-150 κιλά ελαφρύτερα από τα υπάρχοντα, ίδιου μεγέθους, μοντέλα.
Η νέα αρχιτεκτονική θα επιτρέψει και τον εξηλεκτρισμό σε όλα τα επίπεδα, από την τεχνολογία start/stop μέχρι την πλήρη ηλεκτροκίνηση (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας), χωρίς την «εισβολή» των συσσωρευτών στο χώρο επιβατών και στο πορτμπαγκάζ.
Παράλληλα, οι νέες τεχνολογίες στον τομέα του συνόλου σασί/ανάρτηση, συνδυασμένες με το χαμηλότερο βάρος και τη βελτιωμένη κατανομή βάρους, θα επιτρέψουν στη Volvo να ανταγωνιστεί τους καλύτερους στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών κανένα συμβιβασμό στον τομέα της άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση.
Νέες αναλογίες – συναρπαστική σχεδίαση
Με την υιοθέτηση της Αρχιτεκτονικής Μεταβλητής Πλατφόρμας (SPA) ανοίγονται νέοι δρόμοι στη σχεδίας: είναι πλέον δυνατή η υποστήριξη πιο ελκυστικών σχεδιαστικών αναλογιών, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα για σημαντική βελτίωση σε σχέση με την αεροδυναμική αντίσταση.
Οι περιορισμοί που τίθενται ως προς τη σχεδίαση από στοιχεία όπως το μεταξόνιο, οι πρόβολοι, το συνολικό ύψος και το ύψος του εμπρός τμήματός του οχήματος πλέον δεν υφίστανται – τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό. Αυτό δίνει μεγαλύτερη ελευθερία προκειμένου να αποκτήσουν τα επερχόμενα μοντέλα της Volvo πιο εντυπωσιακές γραμμές.
Τετρακύλινδροι κινητήρες με απόδοση και επιδόσεις εξακύλινδρων
Η νέα γκάμα τετρακύλινδρων κινητήρων της Volvo, με τη χαρακτηριστική ονομασία-“ομπρέλα” VEA (Volvo Environmental Architecture = Περιβαλλοντική Αρχιτεκτονική Volvo) περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες οι οποίοι σε συγκεκριμένες εκδοχές θα χαρακτηρίζονται από αυξημένη απόδοση που θα προκύπτει με τη βοήθεια κάποιου ενσωματωμένου σε αυτούς συστήματος μετάδοσης ηλεκτρικής ισχύος ή άλλης τεχνολογίας αιχμής.
Μείωση εξαρτημάτων, βάρους και κατανάλωσης
Η VEA είναι μία γκάμα σπονδυλωτών (modular) βενζινοκινητήρων και diesel. Η τροφοδοσία των diesel με σύστημα common rail και ο άμεσος ψεκασμός στους βενζινοκινητήρες είναι στάνταρ. Η ύπαρξη στροβιλοσυμπιεστών (turbo) με διαφορετικό βαθμό υπερπλήρωσης προσφέρει ευελιξία, επιτρέποντας τη δημιουργία μιας μεγάλης γκάμας που ξεκινά από εκδόσεις υψηλής ισχύος και ροπής για να καταλήξει σε κινητήρες που χαρακτηρίζονται από υψηλή αποδοτικότητα και χαμηλή κατανάλωση.
Προκειμένου δε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις κάθε τύπου πελάτη, συγκεκριμένοι κινητήρες θα αποκτήσουν αυξημένη απόδοση με τη βοήθεια υβριδικών συστημάτων μετάδοσης ισχύος ή άλλης τεχνολογίας αιχμής.
Η σπονδυλωτή δομή των κινητήρων θα βασίζεται σε ένα πρότυπο 500 κ.εκ. ανά θάλαμο καύσης, προκειμένου να διασφαλίζεται η μέγιστη θερμοδυναμική απόδοση. Κάτι τέτοιο, θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για την εξέλιξη τρικύλινδρων κινητήρων.
Ανοίγοντας δρόμους στην τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας
Φέτος, προς τα τέλη του φθινοπώρου, η Volvo θα γίνει ένας από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως που θα δοκιμάσει σε δημόσιους δρόμους τις δυνατότητες που έχει ένα σύστημα λήψης ισχύος από σφόνδυλο. Το σύστημα λήψης ισχύος από σφόνδυλο, που είναι επίσης γνωστό ως KERS (Kinetic Energy Recovery System = Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας), είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, ενώ ο κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς.
Κάθε φορά που χρησιμοποιούνται τα φρένα, η ενέργεια πέδησης που προκύπτει αναγκάζει το σφόνδυλο να περιστραφεί με ταχύτητα έως και 60.000 στροφές ανά λεπτό. Όταν το αυτοκίνητο αρχίσει και πάλι να κινείται, η περιστροφή του σφονδύλου μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου συστήματος μετάδοσης. Με αυτή τη διάταξη η συνολική ισχύς του κινητήρα και του KERS μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς.