Το Ράλλυ Ακρόπολις, ένας από τους πιο παλιούς του WRC, το «Σαφάρι της Ευρώπης» τίτλος που του δόθηκε για την σκληρότητά του, ο «Εθνικός μας Αγώνας», ή «Αγώνας των Θεών» όπως συνηθίζουμε να το αποκαλούμε τα τελευταία 4 χρόνια, επιβεβαίωσε με το παραπάνω τον θρύλο που το θέλει να είναι ο αγώνας των ανατροπών, ή για την ακρίβεια, ο αγώνας που περιφρονεί τα φαβορί.

Σε μόλις 15 ειδικές διαδρομές η πρώτη θέση άλλαξε χέρια πέντε φορές (τελικός νικητής ο Τιερί Νεβίλ-Hyundai i20), η δεύτερη θέση εννέα φορές (κατέληξε στον Ντάνι Σόρντο-Hyundai i20) και η τρίτη θέση επτά φορές με τελικό «κάτοικο» τον Όϊτ Τάνακ (Hyundai i20)! 

Ο οδηγός (Οζιέ-Toyota Yaris Rally1) που κέρδισε τις οκτώ από τις 15 ειδικές διαδρομές τερμάτισε μόλις 16ος ενώ από τα τρία Yaris Rally1 της παντοδύναμης ομάδας Toyota Gazoo Rally Team, το πρώτο (Οζιέ) τερμάτισε μόλις στην 16η θέση της γενικής κατάταξης (εκκίνησαν 70).

Κάπως έτσι η Hyundai επανέλαβε τον θρίαμβο του 2022, με τα τρία i20 Rally1 να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις της κατάταξης και την βαθμολογική διαφορά με την Toyota στο κυνήγι του πρωταθλήματος κατασκευαστών να διευρύνεται από τους 20 στους 35 βαθμούς, ενώ απομένουν ακόμα τρεις αγώνες για να ολοκληρωθεί του Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών.

Αντίστοιχα, η νίκη του Τιερί Νεβίλ (2η στο Ακρόπολις) του δίνει μεγαλύτερο προβάδισμα για τον τίτλο των οδηγών αφού προηγείται με 34 βαθμούς από τον Τάνακ και 38 βαθμούς από τον Οζιέ.

Ο θρίαμβος των Hyundai i20 N Rally1 έρχεται έπειτα από έναν μαραθώνιο ειδικών διαδρομών, που έφτασε ανθρώπους και μηχανές στα όρια των αντοχών τους και απαίτησε υπομονή, καθαρό μυαλό και χαρακτήρα, στοιχεία που επέδειξε στο έπακρο ο Βέλγος Νεβίλ, ο οποίος τέθηκε επικεφαλής του αγώνα στην 9η ειδική (παρά το ότι κέρδισε μόνο 3 ειδικές) και παρέμεινε εκεί αποφεύγοντας το περιττό ρίσκο, χωρίς να παρεκκλίνει στιγμή από τη στρατηγική και το καλά καταστρωμένο πλάνο του.

Πιο αναλυτικά, από την πρώτη κιόλας ημέρα φάνηκε πως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα εξελισσόταν σε μάχη επιβίωσης. Τα μηχανικά προβλήματα και τα κλαταρίσματα ελαστικών χτύπησαν σχεδόν όλα τα πληρώματα, φέροντας την ευθύνη για αρκετές ανακατατάξεις καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, αλλά και για σκληρές μάχες μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή, το Ελευθεροχώρι-Wolf Power Stage. Εκεί όπου ένα οδηγικό λάθος στοίχισε στον Σεμπαστιάν Οζιέ τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και στέρησε πολύτιμους βαθμούς από την Toyota Gazoo Racing στην προσπάθεια διεκδίκησης του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Τουλάχιστον ο Γάλλος οδηγός κατάφερε να φτάσει με το λαβωμένο GR Yaris Rally1 στον τερματισμό, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες, αφού, αν και 16ος στην τελική κατάταξη, θα καρπωθεί τους βαθμούς (13) της τρίτης θέσης για τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα.

Mε τα Toyota GR Yaris Rally1 των Έλφυν Έβανς και Τακαμότο Κατσούτα και το Ford Puma Rally1 του Αντριάν Φορμό μακριά από την κορυφή σήμερα, τον Νεβίλ στο βάθρο πλαισίωσαν οι Σόρντο και Τάνακ, σφραγίζοντας το θρίαμβο της Hyundai.

Δραματικό ήταν το φινάλε ωστόσο και στο WRC2: Ο επικεφαλής ήδη από τα μέσα της χθεσινής ημέρας, Σάμι Παγιάρι (Toyota GR Yaris Rally2), είχε κλατάρισμα στη Wolf Power Stage, που του στοίχισε 28,5 δλ. – ακριβώς όσο και η διαφορά του με τον Ρόμπερ Βίβρς (Skoda Fabia RS)! Παρά το ότι οι δύο οδηγοί είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο έπειτα από 305 χλμ. ειδικών διαδρομών, η νίκη κατοχυρώθηκε (σύμφωνα με τους κανονισμούς του WRC) στον Παγιάρι, καθώς είχε κερδίσει την πρώτη ειδική του αγώνα.

Χαρούμενοι μετά τη μεταξύ τους μάχη με τα Ford Fiesta Rally3 στην κατηγορία WRC3/JWRC μπορεί να είναι τόσο ο Νόρμπερτ Μαγιόρ όσο και ο Ρόμιτ Γιούργκενσον. Ο πρώτος, πρωταθλητής του Junior ERC, σημείωσε την πρώτη του νίκη σε παγκόσμιο επίπεδo, ενώ ο δεύτερος κατέκτησε το Πρωτάθλημα WRC3/JWRC, γεγονός που του εξασφαλίζει τέσσερις συμμετοχές στο WRC 2025 με ένα Ford Fiesta Rally2 της M-Sport.

Αντίθετα, με 11 ταχύτερους χρόνους σε 15 ειδικές στην κατηγορία του, ο Άρμιν Κρέμερ (Skoda Fabia RS) δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και σημείωσε ακόμα μία νίκη, που τον φέρνει πιο κοντά στο στόχο της κατάκτησης του WRC Masters Cup (Οδηγοί ηλικίας άνω των 50 ετών).

Πρώτοι Έλληνες και 12οι της γενικής κατάταξης τερμάτισαν οι Παναγιώτης «Ρουστέμης» – Χρήστος Μπακλώρης (Skoda Fabia RS Rally2) ακολουθούμενοι από τους Ιορδάνη Σερδερίδη-Φρεντερίκ Μικλό (Ford Puma Rally1) και τους Θέμη Χαλκιά-Νίκο Κομνό (Renault Clio Rally3). Την ίδια ώρα, νικητής στην κατηγορία RC4 αναδείχθηκε ο Σάββας Λευκαδίτης (Peugeot 208 Rally4).

Κάπως έτσι, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2024 επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά το χαρακτήρα του σκληρού, αναπάντεχου και χωρίς προγνωστικά αγώνα, μάρτυρες του οποίου έγιναν χιλιάδες θεατές, απόλυτα «συντονισμένοι» με μια εικόνα που μόνο θετικά μηνύματα για την Ελλάδα πέρασε σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Ένα πραγματικό Ακρόπολις, που – καθόλου τυχαία- συγκαταλέγεται στους κορυφαίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA.

Επόμενος και τελευταίος χωμάτινος αγώνας της χρονιάς το Ράλι της Χιλής (26-29/9) και επίλογος με τα ασφάλτινα Ράλι Κεντρικής Ευρώπης (17-20/10) και Ιαπωνίας (21-24/11), όταν θα ξεκαθαρίσει το αν ο Νεβίλ θα κερδίσει το πρώτο του πρωτάθλημα, ή ο Τάνακ το δεύτερο ή ο Οζιέ το ένατο!