Εδώ και σχεδόν 50 χρόνια, η BMW Σειρά 3 αποτελεί τον πυρήνα της μάρκας BMW. Το μοντέλο ανήκει στην premium μεσαία κατηγορία και έχει συμβάλει σημαντικά στις καινοτομίες που έχουν αναπτυχθεί στους τομείς της σχεδίασης, της δυναμικής συμπεριφοράς και της τεχνολογίας απαριθμώντας πλέον επτά γενιές μοντέλων. Στις εκτενείς τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν το MY 2022 σε επίπεδο σχεδίασης, συστημάτων κίνησης, ψηφιοποίησης και εξοπλισμού έρχεται να προστεθεί τώρα μία νέα σειρά μέτρων αναβάθμισης που προάγουν την ελκυστική εμφάνιση και τον πρωτοποριακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε νέα επίπεδα.

Οι νέες μπαταρίες υψηλής τάσης αυξάνουν τη μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία των plug-in-υβριδικών μοντέλων σε 101 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Η νέα ρύθμιση του πλαισίου ενισχύει περαιτέρω την ισορροπία μεταξύ της σπορ δύναμης και της άνεσης. Όσον αφορά την ψηφιοποίηση, το Operating System 8.5 αποτελεί τη βάση για άκρως διαισθητικό και άνετο χειρισμό (μέσω του αναβαθμισμένου iDrive με QuickSelect) και αυξάνει τις δυνατότητες πλοήγησης, μεταξύ άλλων με την προσθήκη της λειτουργίας Augmented View.

Αυτές οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις συνοδεύονται από ακριβείς σχεδιαστικές τροποποιήσεις στο εξωτερικό και το εσωτερικό. Τα νέα εξωτερικά χρώματα και οι ζάντες ελαφρού κράματος τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα που αποπνέουν τα μοντέλα Sedan και Touring, ενώ στο εσωτερικό, τα νέας σχεδίασης τιμόνια και ο πίνακας οργάνων, καθώς και τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά εξοπλισμού, όπως οι εφαρμογές γυαλιού Crafted Clarity, προσφέρουν σε οδηγό και επιβάτες περιβάλλον premium αισθητικής.

Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στην γκάμα της νέας BMW Σειράς 3 είναι η μεγάλη ποικιλία των προσφερόμενων κινητήριων μονάδων. Τόσο το Sedan όσο και το Touring μοντέλο διατίθενται με δυνατότητα επιλογής από τέσσερις κινητήρες βενζίνης και τέσσερις diesel. Και οι δύο παραλλαγές διαθέτουν δύο κορυφαία μοντέλα M Performance με 6κύλινδρους εν σειρά κινητήρες. Την ίδια στιγμή, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις διαθέτουν αναβαθμίσεις στην τεχνολογία μπαταριών και στη φόρτιση υψηλής τάσης.

Οι διάφοροι κινητήρες που διατίθενται για την Σειρά 3 αποδίδουν ισχύ από 150 έως 286 ίππους. Σε
αυτούς προστίθενται ο 6κύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας των 374 ίππων και ο straight-six diesel των 340 ίππων που συναντάμε κάτω από το καπό των μοντέλων M Performance. Τόσο ο 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας βενζίνης όσο και όλοι οι diesel διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία για πιο δυναμική απόδοση ισχύος και μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Για τον σκοπό αυτό, η μίζα/γεννήτρια των 48V τους παρέχει επιπλέον ισχύ 11 ίππων.

Οι plug-in εκδόσεις της νέας Σειράς 3 προσφέρουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αξιοσημείωτη ηλεκτρική αυτονομία. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στην επιλογή μιας νέας μπαταρίας υψηλής τάσης με ωφέλιμη χωρητικότητα 19,5 kWh. Αποτελώντας προϊόν της τεχνολογίας eDrive 5ης γενιάς, προσφέρει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από την προκάτοχό της που τοποθετούνταν στα προηγούμενα plug-in υβριδικά μοντέλα της σειράς. Η γκάμα των plug in hybrid περιλαμβάνει τώρα τα μοντέλα 330e Sedan και 330e Touring, τα οποία διατίθενται και τα δύο με την κλασική πισωκίνητη διάταξη ή με τετρακίνηση BMW xDrive. Η τεχνολογία κίνησής τους περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, οι οποίοι παράγουν συνδυασμένη ισχύ 292 ίππων.

Οι τιμές ηλεκτρικής αυτονομίας των 85 – 101 χλμ. για τη νέα 330e Sedan, των 81 – 96 χλμ. για τη νέα 330e xDrive Sedan, των 87 – 98 χιλιόμετρα για τη νέα 330e Touring και των 84 – 91 χλμ. για τη νέα 330e xDrive Touring επιτρέπουν στους οδηγούς να πραγματοποιούν όχι μόνο αστικές διαδρομές και καθημερινές μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά και πιο μακρινά ταξίδια.

Όλες οι εκδόσεις της νέας Σειράς 3 εξοπλίζονται στάνταρ με το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic, το οποίο διαθέτει paddles στο τιμόνι για γρήγορες χειροκίνητες παρεμβάσεις στη διαδικασία επιλογής ταχυτήτων. Τα μοντέλα M Performance της νέας Σειράς 3 διατίθενται με κινητήρα βενζίνης και diesel, αμφότεροι με χωρητικότητα 3,0 λίτρων και τα γνώριμα χαρακτηριστικά απόδοσης M.

Η δίψα τους για υψηλούς ρυθμούς περιστροφής και η άμεση παροχή ισχύος είναι αποτέλεσμα της τελευταίας τεχνολογίας M Twin Power Turbo (η οποία προσαρμόζεται ανεξάρτητα σε κάθε κινητήρα) και της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας των 48V, η οποία παρέχει μια πρόσθετη ηλεκτρική ώθηση με ισχύ 11 ίππων. Τα 6κύλινδρα εν σειρά κινητήρια σύνολα των μοντέλων M Performance συνεργάζονται με 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport με άμεση λειτουργία αλλαγής ταχυτήτων, ενώ το σύστημα τετρακίνησης xDrive είναι επίσης στάνταρ για την ενίσχυση της ευελιξίας και της πρόσφυσης.

Ο εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας των BMW M340i xDrive Sedan και BMW M340i xDrive Touring αποδίδει μέγιστη ισχύ 275 kW/374 hp και μέγιστη ροπή 500 Nm. Οι BMW M340d xDrive Sedan και BMW M340d xDrive Touring, από την άλλη, εφοδιάζονται με ένα straight-six πετρελαιοκινητήρα
που αποδίδει 250 kW/340 hp και μέγιστη ροπή 700 Nm. Η ανάρτηση M Sport με σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, το διαφορικό M Sport και τα φρένα M Sport περιλαμβάνονται επίσης στον βασικό εξοπλισμό για να προσφέρουν έναν συνδυασμό δυναμικής απόδοσης κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα, ακρίβειας και ενθουσιασμού πίσω από το τιμόνι για το οποίο φημίζονται τα μοντέλα M.

Τα αποδοτικά συστήματα κίνησης, η σχεδίαση χαμηλού βάρους και τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά συμβάλλουν καθοριστικά ώστε η νέα Σειρά 3 να επιτυγχάνει ισορροπία ανάμεσα στην οδηγική απόλαυση, τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις περιορισμένες εκπομπών ρύπων. Η ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που χρησιμοποιείται σε ορισμένα μοντέλα καθιστά πιο άμεση την παροχή ισχύος βελτιώνοντας συγχρόνως την αποδοτικότητα. Το καπό, τα μπροστινά πλαϊνά πάνελ, το υποπλαίσιο του κινητήρα, τα μπροστινά ελατήρια και πολλά εξαρτήματα του πλαισίου είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Το ποσοστό των δευτερογενών πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στα χυτά εξαρτήματα αλουμινίου για τη Σειρά 3 είναι περίπου 50%. Και οι ζάντες αλουμινίου που προσφέρονται για τις Sedan και Touring αποτελούνται κατά περίπου 70% από ανακυκλωμένο αλουμίνιο.

Ο βασικός εξοπλισμός για τη νέα Σειρά 3 Sedan και Touring περιλαμβάνει ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών (plug-in υβριδικά μοντέλα: 18 ίντσες), M High-gloss Shadow Line, εσωτερικό καθρέφτη με αυτόματη αντιθαμβωτική λειτουργία και Parking Assistant με Park Distance Control (PDC) και αισθητήρες μπροστά και πίσω. Στάνταρ προσφέρεται επίσης ο αυτόματος κλιματισμός τριών ζωνών και το Live Cockpit Plus με την πλήρως ψηφιακή κυρτή οθόνη Curved Display που περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης BMW Maps.

Το μοντέλο Touring διαθέτει στάνταρ αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας και διαιρούμενη/αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθίσματος σε αναλογία 40:20:40, η οποία διατίθεται προαιρετικά για το Sedan. Οι πελάτες μπορούν επίσης να εξατομικεύουν το εσωτερικό σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τα γούστα τους (πέρα από τα σπορ καθίσματα και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό) με επιλογές όπως το ηχοσύστημα surround της Harman Kardon, η λειτουργία προθέρμανσης, η ηλεκτρικά ανοιγόμενη γυάλινη οροφή για το Sedan και η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή για το μοντέλο Touring.

Οι νέες BMW Σειρά 3 Sedan και Touring θα κυκλοφορήσουν στις παγκόσμιες αγορές, με σταδιακή έναρξη της παραγωγής τον Ιούλιο του 2024. Και τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Group στο Μόναχο.