Η Ford αποκάλυψε το νέο Puma, την εξέλιξη του δημοφιλέστερου επιβατικού οχήματος της αμερικανικής μάρκας στην Ευρώπη.
Το νέο Puma διαθέτει τώρα ένα πλήρως ανανεωμένο εσωτερικό με ενιαία σχεδιαστικά στοιχεία που συνδυάζονται με προηγμένες ψηφιακές οθόνες, διαμορφώνοντας έτσι ένα σύγχρονο περιβάλλον.
Επιπλέον είναι εφοδιασμένο με το τελευταίας γενιάς σύστημα SYNC 4 που είναι συνδεδεμένο στο cloud και υποστηρίζεται από συνδεσιμότητα 5G, μια «αιωρούμενη» κεντρική οθόνη 12 ιντσών, ένα τρισδιάστατο soundbar και ένα ολοκαίνουργιο σπορ τιμόνι με δύο ακτίνες και επίπεδο κάτω τμήμα. Τα smartphone μπορούν να ενσωματωθούν εύκολα με τη χρήση ασύρματων Apple Car Play και Android Auto.
Η πρακτικότητα του νέου Puma υπογραμμίζεται από το καινοτόμο Mega Box, το οποίο προσφέρει επιπλέον 80 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο δάπεδο του χώρου αποσκευών, κάτι που σημαίνει ότι, αντικείμενα ύψους έως και περίπου 115εκ. μπορούν να αποθηκευτούν όρθια. Με το Mega Box ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 456 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους.
Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού του νέου Puma περιλαμβάνουν την τεχνολογία Intelligent Adaptive Cruise Control, που σε συνδυασμό με το σύστημα κάμερας surround-view 360ο επιτρέπει στο όχημα να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα στις στροφές ή στις εξόδους των αυτοκινητόδρομων.
Η γκάμα μονάδων κίνησης παρέχει στο νέο Puma ισχύ έως 155 ίππους έχοντας ως σημείο αναφοράς τον υβριδικό κινητήρα 1.0L EcoBoost MHEV στις εκδόσεις Titanium, ST-Line και ST-Line X. Στην έκδοση υψηλών επιδόσεων ST Power shift η μέγιστη ισχύ διαμορφώνεται στους 170 ίππους.
Οι κινητήρες EcoBoost Hybrid διαθέτουν μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια με κίνηση μέσω ιμάντα (BISG) στη θέση του στάνταρ εναλλάκτη, η οποία επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά την πέδηση και την οδήγηση για τη φόρτιση μιας αερόψυκτης μπαταρίας ιόντων λιθίου 48 volt. Το BISG λειτουργεί επίσης σαν μοτέρ, συνεργαζόμενο με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για να παρέχει υποβοήθηση ροπής κατά την κανονική οδήγηση και την επιτάχυνση, καθώς και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων.
Ο κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid είναι διαθέσιμος με ισχύ 125 και 155 ίππων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο Powershift διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, με εξελιγμένη λειτουργία καθώς το κιβώτιο αυτό επιτρέπει ακόμα και το κατέβασμα τριών σχέσεων για ταχύτερο προσπέρασμα όταν οι οδηγοί απαιτούν μέγιστη επιτάχυνση.
Τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) περιλαμβάνουν τις επιλογές Normal, Eco, Sport και Slippery και βοηθούν τους οδηγούς να βελτιστοποιήσουν περαιτέρω την οδηγική εμπειρία και να προσαρμόσουν τις αντιδράσεις του συστήματος κίνησης στις εκάστοτε συνθήκες και ανάγκες οδήγησης.
Puma ST Powershift
Η ισχυρότερη έκδοση παραγωγής του κινητήρα 1.0L EcoBoost αποδίδει 170 ίππους και μέγιστη ροπή 248 Nm. Το κιβώτιο Powershift διπλού συμπλέκτη με τις επτά σχέσεις εξασφαλίζει σβελτάδα αλλά και χρηστικότητα. Με άμεση απόκριση, άφθονη ισχύ και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι ώστε ο οδηγός να εμπλέκεται στα δρώμενα, το νέο Puma ST Powershift υιοθετεί ανάλογη εξωτερική σχεδίαση. Ξεχωρίζει τόσο για το εντυπωσιακό splitter το οποίο αυξάνει την κάθετη δύναμη στο εμπρός μέρος κατά σχεδόν 80% σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, όσο και για τη χαρακτηριστική άνω και κάτω μάσκα ST, που μεγιστοποιεί τις δυνατότητες ψύξης και απόδοσης του κινητήρα.
Το εσωτερικό του Puma ST Powershift εστιάζει ακόμα περισσότερο στον σπορ χαρακτήρα, συμπληρώνοντας το απέριττο, ψηφιακό περιβάλλον με σπορ καθίσματα και μοναδικά σήματα και διακοσμητικά ST.
Εκτός των παραπάνω, η συμβατότητα με τις ενημερώσεις λογισμικού Software Update σημαίνει ότι το νέο Puma μπορεί να συνεχίσει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται όσο περνά ο χρόνος.
Το νέο Puma διατίθεται σε έξι χρώματα, συμπεριλαμβανομένου του νέου για το μοντέλο Cactus Grey. Μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με ζάντες αλουμινίου με διάμετρο από 17 έως 19 ίντσες, ανάλογα με την έκδοση.
Η Ford ανακοίνωσε επίσης ότι, το αμιγώς ηλεκτρικό Puma Gen-E θα αποκαλυφθεί αργότερα φέτος.