Η μεγαλύτερη μάρκα γαλακτοκομικών της Νότιας Κορέας αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη, μετά από μια διαφήμιση που απεικονίζει τις γυναίκες ως αγελάδες.
Ο λόγος, σύμφωνα με το δημοσίευμα του BBC.COM για τη Seoul Milk, το βίντεο της οποίας δείχνει έναν άνδρα να βιντεοσκοπεί κρυφά μια ομάδα γυναικών σε ένα ειδυλλιακό λιβάδι οι οποίες αργότερα μετατρέπονται σε αγελάδες. Το βίντεο προκάλεσε σάλο στην ασιατική χώρα, με την εταιρεία να αφαιρεί τη διαφήμιση από το YouTube, αλλά έκτοτε έγινε viral αφού ανέβηκε ξανά από χρήστες του Διαδικτύου. Κάποιοι συνέκριναν δε τη συμπεριφορά του άνδρα με την λεγόμενη στη Νότια Κορέα παράνομη πρακτική «Μόλκα», δηλαδή την κρυφή βιντεοσκόπηση ανθρώπων….
«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη από όλους όσους ένιωσαν άβολα με τη διαφήμιση γάλακτος που κυκλοφόρησε στις 29 του περασμένου μήνα», δήλωσε η μητρική εταιρεία της Seoul Milk Seoul Dairy Cooperative σε μια απολογία που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.
«Αντιμετωπίζουμε σοβαρά αυτό το θέμα και θα διενεργήσουμε εσωτερική αξιολόγηση και θα λάβουμε ιδιαίτερη μέριμνα για να αποτρέψουμε παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Σκύβουμε το κεφάλι σε ένδειξη συγγνώμης», προσθέτει η ανακοίνωση.
Το επίμαχο βίντεο ξεκινά με έναν νεαρό άνδρα με κάμερα να περιπλανιέται στην ύπαιθρο. «Τελικά καταφέραμε να τις απαθανατίσουμε στην κάμερα σε ένα μέρος παρθένας καθαριότητας», ακούγεται μια αντρική φωνή. Ο άντρας εμφανίζεται κρυμμένος σε θάμνους, βιντεοσκοπώντας μια ομάδα γυναικών να πίνουν νερό από ένα ρυάκι ή να κάνουν γιόγκα. Όταν ο άντρας πατάει κατά λάθος ένα κλαδί, τρομάζει τις γυναίκες που ξαφνικά μετατρέπονται σε αγελάδες!
Η διαφήμιση τελειώνει με το σλόγκαν «Καθαρό νερό, βιολογικές ζωοτροφές, 100% αγνό γάλα Σεούλ. Βιολογικό γάλα από βιολογικό ράντσο στην ευχάριστη φύση του Cheongyang».
Η διαφήμιση έχει πυροδοτήσει μια εθνική συζήτηση σχετικά με τον σεξισμό και τα ζητήματα ευαισθησίας του φύλου, αλλά η κριτική δεν περιορίζεται στις γυναίκες που απεικονίζονται σαν αγελάδες. Ορισμένοι εξέφρασαν επίσης ανησυχίες για τον άνδρα που βιντεοσκοπούσε κρυφά την ομάδα των γυναικών, με ανάλογες παράνομες συμπεριφορές στη Νότια Κορέα να έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια.
Το Molka, κυριολεκτικά μεταφράζεται σε «μυστική κάμερα», και έχει γίνει ιδιαίτερο πρόβλημα για τις γυναίκες στη Νότια Κορέα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Seoul Milk γίνεται πρωτοσέλιδο για λάθος λόγους. Το 2003 η εταιρεία διοργάνωσε μια παράσταση στην οποία γυμνά μοντέλα ψέκαζαν το ένα το άλλο με γιαούρτι. Στον επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Seoul Milk και στα μοντέλα που συμμετείχαν στην εκδήλωση επιβλήθηκαν πρόστιμα για προσβολή της δημοσίας αιδούς.