Οι έρευνες για τα αίτια της μετωπικής σύγκρουσης χτες δύο περιφερειακών τρένων στην Ελβετία επικεντρώνονται στην παραβίαση της σηματοδότησης από τον έναν από τους μηχανοδηγούς.
«Η υπόθεση στην οποία επικεντρώνεται η έρευνα είναι η παραβίαση της φωτεινής σηματοδότησης από το τρένο που προερχόταν από την Παγιέρν», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο εκπρόσωπος της αστυνομίας του καντονιού Βο, Ζαν-Κριστόφ Σοτερέλ, σήμερα, την επομένη του δυστυχήματος που προκάλεσε τον θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό 35.
«Αυτή είναι η υπόθεση που προτάσσεται βάσει των στοιχείων που έχει στα χέρια του ο εισαγγελέας και οι ερευνητές», επισήμανε, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι χρειάζεται να προχωρήσει η έρευνα για να εξακριβωθούν οι ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος.
Προς το παρόν οι ερευνητές δεν κάνουν λόγο για ποινικές ευθύνες, πρόσθεσε.
«Είμαστε συντετριμμένοι από το δυστύχημα αυτό», δήλωσε παράλληλα ο γενικός διευθυντής των Ομοσπονδιακών Σιδηρόδρομων (CFF) Αντρέας Μέγερ.
Νεκρός είναι ο μηχανοδηγός του τρένου που προερχόταν από την Λωζάνη, ένας 24χρονος άνδρας, γαλλικής υπηκοότητας, ο οποίος κατοικούσε στην Παγιέρν.
Η σορός του απεγκλωβίστηκε από τον θάλαμο μηχανοδηγών μόλις στις 01:30 σήμερα το πρωί, ενώ σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, «το τρένο συρρικνώθηκε κατά 8 μέτρα κατά την πρόσκρουση. Κατά συνέπεια, η αστυνομία δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να παραμένει εγκλωβισμένη η σορός ενός επιβάτη».
Οι εργασίες απεγκλωβισμού συνεχίζονται.
Σύμφωνα με την επικεφαλής των γιατρών των σωστικών συνεργείων Τζοσελίν Κορνίς, δύο ενήλικες και ένα παιδί εξακολουθούν να νοσηλεύονται, αλλά η κατάσταση της υγείας τους δεν παρουσιάζει κίνδυνο.
Οι επιβάτες του τρένου ήταν όλοι ελβετικής υπηκοότητας, σύμφωνα με τους αστυνομικούς.
Η έρευνα η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη επέτρεψε να διευκρινιστεί ότι ο οδηγός του τρένου που προερχόταν από την Παγιέρν, ένας 54χρονος Ελβετός, είχε χρόνο να ενεργοποιήσει το φρένο έκτακτης ανάγκης και, όπως προβλέπουν οι κανονισμοί των CFF, να εγκαταλείψει την αμαξοστοιχία. Το τρένο αυτό κινείτο με 40 χιλιόμετρα την ώρα, σημείωσε ο Σοτερέλ.
Η ταχύτητα του τρένου που προερχόταν από την Λωζάνη δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί καθώς αναμένεται η εξέταση του μαύρου κουτιού του, πρόσθεσε.
Ο Σοτερέλ διευκρίνισε εξάλλου ότι αρμόδιος για την ασφάλεια ήταν ένας εργαζόμενος των CFF που ήταν παρών στον σταθμό.
Λίγο πριν από την σύγκρουση, το τρένο που προερχόταν από την Παγιέρν έφτασε πρώτο στον σταθμό για να αφήσει επιβάτες. Το τρένο που προερχόταν από την Λωζάνη, ένα περιφερειακό εξπρές, έφτασε στην συνέχεια. Βάσει των κανονισμών που ισχύουν σε αυτόν τον σταθμό, το τρένο που προερχόταν από την Λωζάνη θα περνούσε από τον σταθμό χωρίς να σταματήσει. Μετά από αυτό το τρένο που προερχόταν από την Παγιέρν θα μπορούσε να ξεκινήσει ξανά όταν θα του επιτρεπόταν από την φωτεινή σηματοδότηση.
Στη ζώνη του δυστυχήματος υπήρχε μόνον μία σιδηροδρομική γραμμή και τα τρένα δεν μπορούν να διασταυρωθούν παρά μόνον σε απολύτως καθορισμένα σημεία, όπως οι σταθμοί.