Την κατασκευή ενός σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει τη Μελβούρνη με το Μπρισμπέιν (μέσω Σίδνεϊ) με ένα σούπερ τρένο εξετάζει η αυστραλιανή κυβέρνηση, παρά το τεράστιο χρηματικό κόστος και το χρόνο που θα απαιτηθεί για να κατασκευαστεί.
Το νέο τρένο θα στοιχίσει 114 δισ.δολάρια και θα χρειαστούν 45 χρόνια από τώρα για την ολοκλήρωσή του. Μπορεί το κόστος ν’ ακούγεται εξωπραγματικό, σχετική μελέτη εντούτοις αποκαλύπτει ότι το κέρδος από κάθε δολάριο που θα δαπανηθεί θα είναι 2,30 δολάρια.
Η μελέτη του έργου αυτού, για το οποίο είχε γίνει λόγος στην προεκλογική εκστρατεία του Εργατικού Κόμματος το 2010, εκπονήθηκε από επταμελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων της εταιρίας ΑΕΟΟΜ, θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Πέμπτη από τον υπουργό Δημοσίων Έργων και Συγκοινωνιών ‘Ανθονι Αλμπανίζ.
Ο ίδιος αναμένεται να πει ότι, το μεγαλεπήβολο αυτό έργο έχει τη δυναμική να αλλάξει εκ βάθρων τον τρόπο που, ζουν, ταξιδεύουν και εργάζονται οι Αυστραλοί. Ωστόσο, θα παραδεχθεί, συγχρόνως, ότι εμπεριέχει μεγάλες προκλήσεις τόσο από τεχνολογικής όσο και οικονομικής πλευράς.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η απόσταση που θα καλύπτει το εξπρές θα είναι 1.748 χλμ. από Μελβούρνη-Μπρισμπέιν μέσω Καμπέρας, Σίδνεϊ, Νιουκάστλ και Χρυσής Ακτής.
Βασίζοντας τους υπολογισμούς στην τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων για την ίδια απόσταση, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι 84 εκατ. επιβάτες το χρόνο, θα χρησιμοποιούν το εξπρές. Υπολογίζεται ότι όταν λειτουργήσει θα πάρει από τις αερογραμμές 40% από τα ταξίδια των πόλεων και 60% της υπαίθρου.
Με ταχύτητα μίνιμουμ 300 χλμ. την ώρα και μάξιμουμ 359χλμ. την ώρα, θα παίρνει λίγο περισσότερο χρόνο από το εναέριο ταξίδι της ίδιας απόστασης.
Ο Αλμπανίζ δήλωσε ότι οι πολιτείες Βικτώρια, Ν.Ν. Ουαλία και Κουηνσλάνδη καθώς και η περιοχή της πρωτεύουσας θα πρέπει να συνεισφέρουν στο κόστος κατασκευής του έργου. Για να αποφευχθούν δε προβλήματα που συνδέονται με το υψηλό κόστος της κατασκευής, το έργο θα πρέπει να αποπερατώνεται σταδιακά.