Να εξασφαλίσει αλλαγές, από την πλευρά των Βρυξελλών, στη συμφωνία για την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ θα προσπαθήσει η Τερέζα Μέι, η οποία αναμένεται σήμερα να ενημερώσει τη Βουλή των Κοινοτήτων για το δεύτερο σχέδιο που αφορά το Brexit.
Στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη, που είχε με το υπουργικό συμβούλιο, γνωστοποίησε ότι θα προσπαθήσει εκ νέου να βρει αποδεκτές αλλαγές όσον αφορά τη διευθέτηση του backstop, χωρίς να επεκταθεί αναλυτικά σε λεπτομέρειες. Πάντως, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, επικαλούμενο κυβερνητικές πηγές, το ευρύτερο σκεπτικό είναι να φέρει σε συμφωνία τους βουλευτές του κόμματος της – και να προσπαθήσει να κρατήσει την συνοχή των Τόρις – αλλά και το μικρό βορειο-ιρλανδικό κόμμα DUP, που στηρίζει τους Συντηρητικούς στο κοινοβούλιο.
Παράλληλα, κατηγόρησε τον ηγέτη των Εργατικών Τζέρεμι Κόρμπιν για την αποτυχία των διακομματικών συνομιλιών, επειδή αρνήθηκε να συμμετάσχει.
Σύμφωνα με τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης, η Μέι δεν πρόκειται να παρουσιάσει σήμερα στο κοινοβούλιο καμία ουσιαστική αλλαγή ως δεύτερο σχέδιο για την έξοδο, αντίθετα θα προσπαθήσει να καθησυχάσει τους ευρωσκεπτικιστές για το ιρλανδικό σύνορο.
Ο πρώην υπουργός για το Brexit Ντομινίκ Ράαμπ, σε συνέντευξή του σε εκπομπή του Sky, κάλεσε την βρετανίδα πρωθυπουργό να αποκλείσει το ενδεχόμενο παράτασης του άρθρου 50 και να επιστρέψει στις Βρυξέλλες, προκειμένου να ζητήσει σημαντικές βελτιώσεις στην συμφωνία για την αποχώρηση, αλλά προηγουμένως να αλλάξει την ομάδα των διαπραγματευτών της.
Στο μεταξύ, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (Toyota, Honda, Bentley) ανησυχούν για τις πολιτικές εξελίξεις και αναζητούν νέες ρυθμίσεις στην ΕΕ, μετά την καταψήφιση της συμφωνίας αποχώρησης από το κοινοβούλιο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, η Vauxhall και η BMW έχουν μπει στην λίστα των μεγάλων κατασκευαστών που άρχισαν να δημιουργούν αποθέματα προκειμένου να καλύψουν τουλάχιστον το πρώτο διάστημα αναστολής της ομαλής λειτουργίας στα σύνορα, μετά την αποχώρηση στις 29 Μαρτίου. Η εφημερίδα γράφει επίσης ότι όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Βρετανία και την ΕΕ θα πρέπει να αποκτήσουν «έγκριση τύπου» από τις ρυθμιστικές αρχές, καθώς σύμφωνα με προειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η σημερινή έγκριση που παρέχει η βρετανική Υπηρεσία Πιστοποίησης Οχημάτων θα πάψει να ισχύει μετά το Brexit.