Η αφίσα μίας έκθεσης αφιερωμένης στον Πικάσο, που παρουσίαζε ένα γυμνό στήθος ζωγραφισμένο από τον καλλιτέχνη, καλύφθηκε αιδημόνως για μία ολόκληρη ημέρα στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου έπειτα από τα παράπονα που διατύπωσαν κάποιοι ταξιδιώτες οι οποίοι δήλωσαν πως τους σόκαρε, για να επανέλθει στην κανονική μορφή της σήμερα, μετά την απόφαση της διοίκησής του.
Το έργο «Γυμνή γυναίκα σε κόκκινη πολυθρόνα» του 1932, που επελέγη για να διαφημίσει την έκθεση «Ο Πικάσο και η βρετανική μοντέρνα Τέχνη» στην Εθνική Πινακοθήκη της Σκωτίας, καλύφθηκε χθες με λευκό βινύλιο μετά τις διαμαρτυρίες των επιβατών στον διεθνή αερολιμένα του Εδιμβούργου, σύμφωνα με τη διοίκησή του.
Η κίνηση χαρακτηρίσθηκε «παράξενη» από το Μουσείο και το Διαδίκτυο κατακλύστηκε από αγανακτισμένα σχόλια, γεγονός που οδήγησε το αεροδρόμιο να αναθεωρήσει την απόφασή του.
«Η αρχική απόφαση ήταν μία απάντηση στις αντιδράσεις των επιβατών, τις οποίες πάντοτε λαμβάνουμε υπ’ όψη. Αλλά σκεφθήκαμε πως είμαστε πολύ ευτυχείς που παρουσιάζουμε αυτήν την εικόνα στο αεροδρόμιό μας και θα θέλαμε να εκφράσουμε τη συγγνώμη μας -ιδίως στους διοργανωτές της έκθεσης– για την ταραχή που προκαλέσαμε», τόνισε εκπρόσωπος του αεροδρομίου του Εδιμβούργου.
Ο γενικός διευθυντής του Εθνικού Μουσείου της Σκωτίας Τζον Λέιτον δήλωσε έκπληκτος από αυτό το μέτρο. «Αυτό φαντάζει παράξενο, όταν κάθε είδους εικόνα με γυναίκες, ντυμένες, ή λιγότερο, χρησιμοποιούνται σε διαφημίσεις χωρίς να προκαλούν σχόλια και ότι, χωρίς κανέναν προφανή λόγο, ένα ζωγραφισμένο γυμνό κρίνεται ενοχλητικό και πρέπει να απομακρυνθεί», δηλώνει ο ίδιος σε ανακοίνωσή του.
«Ευελπιστώ πως το κοινό θα έλθει να δει το πρωτότυπο στην Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης, είναι ένας κόσμημα και το τρυφερό πορτραίτο ενός από τα αγαπημένα μοντέλα του Πικάσο, μία εικόνα που έχει κάνει τον γύρο του κόσμου», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η έκθεση, που άνοιξε τις πύλες της από τις 4 Αυγούστου θα διαρκέσει έως τις 4 Νοεμβρίου και μετά το Εδιμβούργο θα φιλοξενηθεί στην Tate Britain του Λονδίνου.