Μόνο το 1/3 των περιπτώσεων διακίνησης ναρκωτικών από τη Λατινική Αμερική καταφέρνουν να εντοπίσουν οι αμερικανικές Αρχές, εξαιτίας της έλλειψης πόρων.

Τα στοιχεία αυτά βασίζονται σε εκτιμήσεις της αμερικανικής υπηρεσίας πληροφοριών που έχει αναλάβει την παρακολούθηση των σκαφών και των αεροπλάνων που χρησιμοποιούνται για το λαθρεμπόριο ναρκωτικών, υπογράμμισε ο στρατηγός Ντάγκλας Φρέιζερ.

Περίπου το 90% της κοκαϊνης που φτάνει στο αμερικανικό έδαφος περνά από την Κεντρική Αμερική και το Μεξικό. Οι μεξικανικές αρχές τονίζουν πως οι χώρες της Κεντρικής Αμερικής δεν διαθέτουν τα στρατιωτικά μέσα για να σταματούν και να ελέγχουν κάθε αεροσκάφος που μεταφέρει ναρκωτικά και προσγειώνεται στα εδάφη τους.

Σύμφωνα με τον στρατηγό οι ΗΠΑ έχουν μειωμένο αμυντικό προϋπολογισμό που δεν επιτρέπει την αντικατάσταση αρκετών παλιών πλοίων της χώρας. «Έχουμε αρκετά πλοία για να τους σταματήσουμε; Αυτήν την στιγμή, όχι» είπε χαρακτηριστικά ο Φρέιζερ.

Τα αεροσκάφη με τα ναρκωτικά απογειώνονται από τη Νότια Αμερική και προσγειώνονται στην Ονδούρα και στον Παναμά. Από εκεί, το μεγαλύτερο μέρος των ναρκωτικών μεταφέρεται με πλοία ή υποβρύχια στην Κεντρική Αμερική και το Μεξικό και διακινούνται στις ΗΠΑ οδικώς.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την καταπολέμηση των ναρκωτικών, οι ΗΠΑ συμπεριέλαβαν την Αργεντινή στον κατάλογο των χωρών όπου πραγματοποιείται ξέπλυμα χρημάτων. Ο κατάλογος αυτός περιλαμβάνει 66 χώρες, ανάμεσά τους το Αφγανιστάν, η Κίνα, η Κολομβία, το Ισραήλ, η Βρετανία και η Γαλλία.

Στην έκθεση μάλιστα τονίζεται πως η Κίνα, κινδυνεύει να γίνει ο βασικός ενδιάμεσος σταθμός διακίνησης ηρωίνης στη νοτιοδυτική Ασία.