Από 120 έως 140 εκατομμύρια δολάρια εκτιμάται ότι θα χάσει η Disney από την προβολή της ταινίας Tomorrowland. Παρόλα αυτά, η Disney είναι η μητρική των εταιρειών Lucasfilm, Pixar, Marvel, και η Walt Disney Animation Studios από ότι φαίνεται δεν θα επηρεαστεί ιδιαίτερα από αυτή την απώλεια κερδών.
Το Tomorrowland σκηνοθετήθηκε από τον Μπραντ Μπερντ, με πρωταγωνιστή τον Τζορτζ Κλούνεϊ και ιδιαίτερα υψηλό προϋπολογισμό.
Η ταινία κόστισε περίπου 190 εκατομμύρια δολάρια, αλλά η Disney ξόδεψε άλλα 150 εκατομμύρια δολάρια για την προώθησή της στην αγορά! Το κύριο ζήτημα που προέκυψε ήταν σε ποιους απευθύνεται το Tomorrowland: είναι μία ταινία περισσότερο για τα παιδιά, για ενήλικες ή πρόκειται για μία οικογενειακή ταινία; Στα προβλήματα της ταινίας προστέθηκαν και οι κακές κριτικές που έλαβε.
Η ταινία έχει αποφέρει συνολικά πάνω από 70 εκατομμύρια δολάρια στην αμερικανική αγορά και πάνω από 90 εκατομμύρια δολάρια σε διεθνές επίπεδο, όμως αναμένεται ότι τα ακαθάριστα κέρδη δεν θα ξεπεράσουν τα 200 εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα να υπολείπονται περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια για να καλυφθεί το κόστος παραγωγής της.
Ο χρηματιστηριακός αναλυτής της εταιρείας MKM Partners-Institutional Equity Trading and Research, Έρικ Χάντλερ, δήλωσε ότι «ναι, υπήρξε μία αστοχία με το Tomorrowland, αλλά υπάρχουν τόσες πολλές παραγωγές που «τρέχουν» για την Disney. Υπάρχει το Inside Out (19 Ιουνίου), το Ant-Man (17 Ιουλίου) και το Star Wars (18 Δεκ). Τελικά το πρόσημο για το τρέχον έτος θα είναι θετικό για την εταιρεία».
Όλη αυτή η ιστορία αποδεικνύει το μέγεθος της εταιρείας και το πόσο εύκολα μπορεί να απορροφήσει μία αστοχία της τάξης των 180 εκατ. δολαρίων που μπορεί να προκαλέσει μία ακριβή παραγωγή, η οποία τελικά δεν θα έχει την αναμενόμενη υποδοχή από το κοινό.
Πάντως το δίδαγμα για τις εταιρείες παραγωγής είναι ότι ταινίες με υψηλό κόστος παραγωγής μπορεί να μην αποφέρουν τα αναμενόμενα, ενώ ταινίες με μικρό προϋπολογισμό, που απευθύνονται όμως στο ευρύ κοινό, μπορούν να αποτελούν το μέλλον.
Η αποκάλυψη έγινε στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Hollywood Reporter.