Το Curiosity της NASA έκανε μια «συναρπαστική» ανακάλυψη στον Άρη, αφού εντόπισε κιτρινοπράσινους κρυστάλλους από καθαρό θείο, που δεν έχουν παρατηρηθεί ξανά στο μυστηριώδες έδαφος του κόκκινου πλανήτη σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Το πρωτοποριακό εύρημα εντοπίστηκε, αφού το Curiosity του ενός τόνου, περιηγήθηκε πάνω από ένα σωρό βράχων διερευνώντας το ελικοειδές «κανάλι» Gediz Vallis, που πιστεύεται ότι σχηματίστηκε από νερό πριν από 3 δισεκατομμύρια χρόνια.

«Νομίζω ότι είναι το πιο περίεργο εύρημα ολόκληρης της αποστολής και το πιο απροσδόκητο», δήλωσε στο CNN ο Ashwin Vasavada, επιστήμονας του προγράμματος Curiosity στο Εργαστήριο Jet Propulsion της NASA στην Πασαντίνα της Καλιφόρνια.

«Πρέπει να πω ότι είχαμε αρκετή τύχη. Δεν περιέχει κάθε βράχος κάτι ενδιαφέρον μέσα», είπε.

Όπως αναφέρει η nypost οι χειριστές του ρόβερ εντόπισαν λευκές πέτρες σε μεγάλη απόσταση και οι επιστήμονες της αποστολής ήθελαν να τις διερευνήσουν περαιτέρω. Στις 30 Μαΐου, ο Vasavada και η ομάδα του εξέτασαν εικόνες από το rover που έδειχναν έναν θρυμματισμένο βράχο.

Αυτό που είδαν όταν έκαναν μεγέθυνση ήταν «συναρπαστικό», καθώς παρατήρησαν την «υπέροχη υφή και το χρώμα στο εσωτερικό» αυτού που αρχικά φαινόταν να είναι ένας τυπικός αρειανός βράχος.

Σοκαρίστηκαν ακόμη περισσότερο όταν η ανάλυση έδειξε ότι ήταν εντελώς θείο.

Οι θειούχες πέτρες είναι συνήθως «όμορφοι, ημιδιαφανείς και κρυσταλλικοί», σύμφωνα με τον Vasavada, αλλά από τα εκατομμύρια χρόνια αμμοβολής στο εξωτερικό των βράχων, έχουν αναμειχθεί με το υπόλοιπο πορτοκαλί τοπίο του Άρη.

Το Curiosity είχε ανακαλύψει προηγουμένως μια σειρά από θειικά άλατα ή άλατα που περιέχουν θείο που σχηματίζονται όταν το νερό εξατμίζεται. Το καθαρό θείο σχηματίζεται στη Γη μόνο κάτω από ακραίες συνθήκες, όπως ηφαιστειακές διεργασίες ή σε θερμές πηγές, ανέφερε το CNN.

Οι επιστήμονες διερευνούν τώρα τι σημαίνει η παρουσία καθαρού θείου για τον Άρη και την κοσμική του ιστορία.

Η ανακάλυψη θα μπορούσε να δώσει στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της SpaceX Μασκ ακόμη περισσότερη έμπνευση για να πετύχει τον στόχο του να αποικίσει τον κόκκινο πλανήτη στο μέλλον.