Η Boeing θα πρέπει είτε να δηλώσει ένοχη για απάτη σε βαθμό κακουργήματος είτε να προσφύγει σε δίκη εναντίον της αμερικανικής κυβέρνησης, στην ποινική υπόθεση που έχει προκύψει από την έκρηξη του πάνελ της πόρτας, σύμφωνα με τους τελευταίους όρους που προσφέρθηκαν στην εταιρεία από το Υπουργείο Δικαιοσύνης.
Σχετικά με την πιθανή συμφωνία ομολογίας, όπως μεταδίδουν οι «Financial Times», η αεροπορική εταιρεία θα δηλώσει ένοχη σε κατηγορία για συνωμοσία με σκοπό την εξαπάτηση των ΗΠΑ και θα καταβάλει πρόστιμο ύψους 243,6 εκατ. δολαρίων, τη δεύτερη ποινική ποινή τέτοιου μεγέθους στην υπόθεση.
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά την ειδοποίηση του υπουργείου Δικαιοσύνης προς την Boeing ότι παραβίασε τη συμφωνία αναβολής της δίωξης που υπέγραψε το 2021 στον απόηχο των μοιραίων συντριβών των 737 Max της Lion Air και της Ethiopian Airlines. Η ειδοποίηση ακολούθησε την έκρηξη στον αέρα που προκάλεσε τρόμο στους επιβάτες μιας πτήσης της Alaska Airlines φέτος.
Η πιθανή συμφωνία, η οποία κοινοποιήθηκε στην Boeing και στις οικογένειες των θυμάτων την Κυριακή, απαιτεί επίσης από την Boeing να αποδεχθεί έναν διορισμένο από την κυβέρνηση παρατηρητή, αναφέρουν οι FT.
Η Boeing πρέπει να απαντήσει μέχρι την Παρασκευή, ενώ τα δικαστήρια των ΗΠΑ πρέπει να ενημερωθούν μέχρι τα μεσάνυχτα της Κυριακής.
Ο Paul Cassell, δικηγόρος που εκπροσωπεί τις οικογένειες των θυμάτων από τις συντριβές των 737 Max, δήλωσε ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης «ετοιμάζεται να προσφέρει στην Boeing άλλη μια καλή συμφωνία». Οι οικογένειες «θα αντιταχθούν σθεναρά σε αυτή τη συμφωνία ομολογίας και σχεδιάζουν να στείλουν σύντομα επίσημη ένσταση στο Υπουργείο Δικαιοσύνης», πρόσθεσε.
Η αποδοχή της ενοχής θα μπορούσε να εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα της Boeing να εξασφαλίζει συμβάσεις με την αμερικανική κυβέρνηση, οι οποίες αποτελούν σημαντικό μέρος των εσόδων της – μια ολοένα και πιο σημαντική πηγή κεφαλαίων, αναφέρει το δημοσίευμα.
Η νομική διαμάχη έρχεται την ώρα που η Boeing συμφώνησε να αγοράσει τη Spirit AeroSystems σε μια συμφωνία που αποτιμά τον προμηθευτή αεροπορικών εταιρειών στα 4,7 δισ. δολάρια.