Χιλιάδες βρετανικές πτήσεις έχουν πληγεί από ύποπτες ρωσικά παρεμβολές – με αεροπορικές πηγές να χαρακτηρίζουν την τακτική «εξαιρετικά επικίνδυνη» και μεγάλη απειλή για την αεροπορική ασφάλεια. Οι ηλεκτρονικές επιθέσεις καθιστούν τα συστήματα πλοήγησης των αεροσκαφών άχρηστα, με αποτέλεσμα να μην είναι βέβαιοι οι πιλότοι για τις διαδρομές και να δυσκολεύονται να ανακοινώσουν το πού βρίσκονται.
Ψεύτικα δεδομένα ανάγκασαν τα βρετανικά αεροσκάφη να εκτρέπονται από την πορεία τους, αλλά και να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς για να αποφύγουν «εμπόδια φάντασμα» που δεν υπήρχαν στην πραγματικότητα. Πηγές του κλάδου προειδοποιούν ότι κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο.
Σε οκτώ μήνες έως το τέλος Μαρτίου, 2.309 πτήσεις της Ryanair και 1.368 αεροπλάνα της Wizz Air κατέγραψαν προβλήματα satnav στην περιοχή της Βαλτικής. Επίσης, «χτυπήθηκαν» 82 πτήσεις της British Airways, επτά από Jet2, τέσσερις πτήσεις EasyJet και επτά που πραγματοποιήθηκαν από την TUI.
Οι… παρεμβάσεις του Βλαντιμίρ Πούτιν περιλαμβάνουν επίσης παρεμβολές, όπως μεταδίδει η «SUN», οι επιθέσεις πλήττουν τα γνήσια σήματα από δορυφόρους, συμπεριλαμβανομένου του GPS και του συστήματος Galileo της Ευρώπης.
Χρησιμοποιούνται πλαστά σήματα για να ξεγελάσουν τα αεροσκάφη, ώστε να νομίζουν ότι βρίσκονται κάπου που δεν είναι. Πηγή του κλάδου είπε: «Οι πληροφορίες από τους Ρώσους είναι ψευδείς. Είναι εξαιρετικά επικίνδυνο». Τον Ιανουάριο, η υπηρεσία επιτήρησης αεροπορικής ασφάλειας της Ευρώπης περιέγραψε την εμπλοκή και την πλαστογράφηση ως «επιθέσεις», αλλά δεν είπε ποιος ήταν πίσω από αυτές. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας πραγματοποίησε σύνοδο κορυφής με τον παγκόσμιο οργανισμό που εκπροσωπεί τις αεροπορικές εταιρείες για την αντιμετώπιση της απειλής.