Οι γυναίκες πληρώνουν περισσότερα από τους άνδρες για τα ίδια ρούχα; Ο σεξισμός της ταμειακής μηχανής είναι κάτι καινούριο; Όχι, αποκαλύπτει ρεπορτάζ του Βusiness of fashion, σύμφωνα με το οποίο ο «ροζ φόρος» «βάφει» ακριβότερα τα ξυραφάκια, τα σαμπουάν και άλλα είδη, τα οποία απευθύνονται σε γυναίκες. Και είναι ακόμα υψηλότερος στις πολυτελείς φίρμες ρούχων. Οι γυναίκες, πολλές φορές, πληρώνουν έως και 1.000 δολάρια παραπάνω από τους άνδρες για την γυναικεία εκδοχή του ίδιου ενδύματος.
Συγκρίνοντας τις τιμές σε γυναικεία και ανδρικά ενδύματα σε πολλές μάρκες πολυτελείας βρέθηκε από το Βusiness of fashion (Bof) ότι οι γυναίκες, γενικά, πληρώνουν περισσότερα χρήματα. Για παράδειγμα ένα μπλουζάκι στη γυναικεία του εκδοχή μπορεί να κοστίσει και 100 δολάρια παραπάνω. Η φίρμα Alexander Wang είναι η μοναδική που τιμολογεί υψηλότερα τα ανδρικά είδη, που στο κάτω-κάτω απαιτούν συνήθως περισσότερο ύφασμα.
Από την άλλη, τα γυναικεία ενδύματα απαιτούν περισσότερη δουλειά, δήλωσε εκπρόσωπος του Οίκου Saint Laurent, επιχειρώντας να εξηγήσει τις υψηλότερες τιμές των γυναικείων ρούχων. Ειδικοί όπως η Πατρίτσια Στένσραντ, διευθύντρια Νεοϋορκέζικης επενδυτικής-συμβουλευτικής εταιρίας επιβεβαιώνει, πώς όντως «τα εμπορικά σήματα παράγουν περισσότερα στιλ και χρώματα για τα γυναικεία ενδύματα από ό,τι για τα ανδρικά. Αυτό απαιτεί μικρότερες (και κατά συνέπεια ακριβότερες) σειρές παραγωγής».
Άλλοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι ο «ροζ φόρος» σχετίζεται και με ψυχολογικούς παράγοντες καθώς συνδέεται με την επιθυμία. Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να καταβάλουν πολύ περισσότερα χρήματα για να αποκτήσουν ένα ακριβό είδος από ό,τι οι άνδρες.
Σε οπορτουνισμό αποδίδει τον ροζ φόρο ο Κιτ Γιάροου, ερευνητής της ψυχολογίας του καταναλωτή στο πανεπιστήμιο Γκόλντεντ Γκέιτ. «Τίποτα δεν μου φαίνεται λογικό, είναι μόνο καιροσκοπισμός».
Μελέτη του Ινστιτούτου Moscbacher,το 2015, έδειξε πως η ταρίφα για τα γυναικεία μεταξωτά πουκάμισα είναι έξι φορές μεγαλύτερη από τα αντίστοιχα ανδρικά πουκάμισα.