Στο πλαίσιο της συνεχούς ανανέωσης του στόλου της η Aegean Airlines «αποχαιρέτισε» και το τελευταίο αεροσκάφους τύπου Q400, καθώς ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της χώρας μας υλοποιεί το μεγαλεπήβολο πρόγραμμα αντικατάστασης, αγοράζοντας τα νέα ATR72 και ATR42, ενώ σταδιακά μέσα στο προσεχές διάστημα θα παραλάβει συνολικά δώδεκα νέα αεροσκάφη Airbus 321/320 neo.
Σε μια λιτή τελετή στην τεχνική βάση της εταιρείας, ιπτάμενοι, προσωπικό καμπίνας, μηχανικοί και διοίκηση μνημόνευσαν εμπειρίες και περιστατικά που είχαν ζήσει όλο το προηγούμενο διάστημα με τις πτήσεις που είχε πραγματοποιήσει το ελικοφόρο Q400, που αποκτήθηκε από την Olympic air το 2009 και με την εξαγορά της από την Aegean το 2013 τα παρέλαβε μαζί.
Αναγνωρισμένα για την υψηλή ταχύτητα, την ισχυρή λειτουργική απόδοση και την άνεση της καμπίνας τους, τα Q400 αεροσκάφη συγκέντρωναν χαρακτηριστικά και ιδιότητές των jet αεροσκαφών παρόλο που είναι ελικοφόρα (ταχύτητα, μειωμένος θόρυβος, άνεση στην καμπίνα) και ανταποκρίνονταν στις επιχειρησιακές ανάγκες του δικτύου και της στρατηγικής της εταιρείας εκείνη την εποχή. Επιχειρούσαν κυρίως σε πτήσεις κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων του εξωτερικού, δηλαδή σε αγορές στις οποίες τότε ξεκινούσε να εισέρχεται η εταιρεία, αλλά και φυσικά σε πτήσεις εσωτερικού.
Γερογιάννης: Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή
Όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτρης Γερογιάννης, «η εταιρεία αποχαιρετώντας το Q400 μπαίνει σε μια νέα εποχή. Την περίοδο που μας πέρασε, εργαστήκαμε συστηματικά και με δημιουργικότητα για να προετοιμάσουμε την επόμενη ημέρα για την Aegean, για τους επιβάτες μας αλλά και για το αεροπορικό ταξίδι συνολικά. Αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας και εξελίξαμε την ταξιδιωτική εμπειρία με πλατφόρμα τα νέα μας αεροσκάφη.
Αναπτύξαμε και προσφέραμε νέες υπηρεσίες λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιβατών μας. Επενδύσαμε στην ανάπτυξη του δικτύου μας αποκαθιστώντας πλήρως το δίκτυό μας σε αριθμό δρομολογίων και προορισμών, προσθέτοντας και νέους. Αναζητήσαμε εφαρμόσιμες λύσεις για να γίνουν οι πτήσεις μας περισσότερο πράσινες. Και φυσικά παραμένουμε προσηλωμένοι στο επενδυτικό μας πλάνο με την παραλαβή 12 επιπλέον νέων Airbus 321/320neo μέσα στο 2022».
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας, μέσα στο 2023 αναμένεται η παραλαβή και 9 ακόμη αεροσκαφών Airbus neo, στο πλαίσιο της παραγγελίας -μαμούθ των 46 Airbus 320 και 321 neo, με 9 ακόμη να προστίθενται το 2024. Βάσει χρονοδιαγράμματος, πέντε ακόμη Airbus neo θα παραδοθούν το 2025 και τα τελευταία τέσσερα το 2026. Υπενθυμίζεται ότι τους προηγούμενους μήνες η Aegean προέβη στην άσκηση του δικαιώματος μετατροπής 6 αεροσκαφών από Α320 σε Α321.
Υποτροφίες για πιλότους και μηχανικούς
Ο CEO της εταιρείας εστίασε μεταξύ άλλων και στο πρόγραμμα υποτροφιών για πιλότους και μηχανικούς που υλοποιεί η Aegean. «Από τις 70 υποτροφίες πιλότων που έχουμε προσφέρει οι 30 πρώτοι βρίσκονται ήδη στα πιλοτήρια μας και οι επόμενοι 40 θα είναι εκεί από τις αρχές του νέου χρόνου. Έχουμε προκηρύξει 40 υποτροφίες για θέσεις μηχανικών στη σχολή εκπαίδευσης μηχανικών της Olympic Air και ήδη έχουμε τους 20 πρώτους υποτρόφους στη σχολή, ενώ τον Μάρτιο θα έχουμε και τους επόμενους 20. Τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και το νέο πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων που θα ετοιμάσει και τη νέα γενιά των στελεχών της εταιρείας μας, συμβαδίζοντας με το μεσομακροχρόνιο σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας που έχουμε σχεδιάσει», συμπλήρωσε ο κ. Γερογιάννης.
Έχοντας καταγράψει κατά την καλοκαιρινή περίοδο πληρότητες που έφτασαν τα επίπεδα του 2019, η Aegean διατηρεί τη δυναμική της και στο χειμερινό πρόγραμμα, με τους επικεφαλής να διαπιστώνουν σημαντική ζήτηση. Παρά τις συνθήκες αβεβαιότητας που έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας της ρευστής γεωπολιτικής κατάστασης, της ενεργειακής κρίσης και του υψηλού πληθωρισμού, το χειμερινό πρόγραμμα της εταιρείας καταγράφει σχεδόν 100% ανάκαμψη σε ό,τι αφορά τις διαθέσιμες προσφερόμενες θέσεις, οι οποίες φτάνουν τις 5 εκατομμύρια, με ένα δίκτυο περισσότερων από 130 δρομολογίων, σε 65 προορισμούς σε 38 χώρες.
Νέοι προορισμοί
Να σημειωθεί ότι οι νέοι προορισμοί που έχουν ενταχθεί για τον χειμώνα στο πρόγραμμα της εταιρείας από την Αθήνα, είναι η Φλωρεντία, το Αϊντχόβεν, το Όσλο, η Κρακοβία και η Ποντγκόριτσα. Από Θεσσαλονίκη, τον δεύτερο μεγάλο κόμβο της, και συγκεκριμένα από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», η εταιρεία θα επιχειρεί σε 6 νέους σε σχέση με το 2019 προορισμούς, τις Βρυξέλλες, τη Ζυρίχη, το Μιλάνο, τη Ρώμη, το Βερολίνο και το Αμβούργο.
Η Aegean τη χειμερινή περίοδο αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 1/3 ή σχεδόν το 40% της κίνησης εξωτερικού, καθώς πολλές αεροπορικές εταιρείες που επιχειρούν στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται κυρίως εποχικά, με τον μεγαλύτερο όγκο των πτήσεών τους να πραγματοποιείται τους καλοκαιρινούς μήνες και ελάχιστα τη χειμερινή περίοδο.
Μετά στο επόμενο χρονικό διάστημα, μάλιστα, οι επικεφαλής της εταιρείας θα καταλήξουν στο πλήρες πρόγραμμα της Aegean για την ερχόμενη καλοκαιρινή σεζόν, δεδομένου ότι μέχρι στιγμής έχει διαμορφωθεί ο βασικός κορμός, δηλαδή το 80%-85% του πτητικού προγράμματος.