Καλή επιστροφή εύχεται στους αδειούχους του καλοκαιριού η Επιτροπή Κυκλοφοριακής Αγωγής του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και δίνει χρήσιμες συμβουλές για την ασφαλή επιστροφή τους.
Οι οδηγίες για την επιστροφή από τις θερινές διακοπές της Επιτροπής Κυκλοφοριακής Αγωγής του επιμελητηρίου, πιο συγκεκριμένα, είναι οι εξής:
– Ξεκινάμε ένα ταξίδι συνήθως πρωί μετά από καλό ύπνο για να είμαστε ξεκούραστοι (ο συνδυασμός κούρασης και θορύβου του αυτοκινήτου επειδή είναι συνεχόμενου τόνου δημιουργεί υπνηλία)
– Σε περίπτωση που νιώσουμε κούραση ή υπνηλία σταματάμε σε parking (ρίχνουμε νερό στο πρόσωπο, πίνουμε καφέ ή κοιμόμαστε αν χρειαστεί)
– Δεν βάζουμε χρονόμετρο (για το πότε θα φτάσουμε) δεν κάνουμε αγώνες, ένα ταξίδι είναι για αναψυχή και να θυμόμαστε ότι οι υψηλές ταχύτητες είναι από τις κύριες αιτίες ατυχημάτων
– Σχεδιάζουμε το ταξίδι μας, ενημερωνόμαστε από το διαδίκτυο για τον καιρό, πυρκαγιές, κλειστούς δρόμους και φυσικά για τα σημεία που θα κάνουμε στάση όταν η απόσταση που θα διανύσουμε είναι μεγάλη (σταματάμε περίπου κάθε δυο ώρες)
– Φροντίζουμε για τη σωστή συντήρηση του οχήματος και φυσικά θα πρέπει να έχουμε το σωστό πρόσθετο εξοπλισμό (τρίγωνο, πυροσβεστήρα, φαρμακείο, ρεζέρβα εργαλεία κλπ) και πέρα από τον υποχρεωτικό πρόσθετο εξοπλισμό καλό θα είναι να έχουμε αντανακλαστικό γιλέκο, φακό, καλώδια για μπαταρία και ιμάντα
– Ελέγχουμε ώστε να φορούν όλοι ζώνες ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα (σε περίπτωση τρακαρίσματος μπορεί να προκληθεί το μοιραίο όταν οι πίσω επιβάτες πέφτουν με φόρα στους μπροστά) και φυσικά τα παιδιά πίσω σε ειδικό κάθισμα σωστά ρυθμισμένο
– Σωστή τοποθέτηση αποσκευών ειδικά αν έχουμε αποσκευές και μέσα στο όχημα για να μην έχουμε κάποιον απρόσμενο τραυματισμό σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος
– Αποφεύγουμε να γευματίσουμε πριν ή κατά τη διάρκεια ταξιδιού για να μην αισθανθούμε υπνηλία
– Παρατηρούμε τους άλλους οδηγούς σε περίπτωση που κάποιος αλλάζει λωρίδες χωρίς φλας ή δεν κινείται σωστά στη λωρίδα του, αποφεύγουμε να πλησιάσουμε (μπορεί και να κοιμάται)
– Ο συνοδηγός έχει και αυτός τον ρόλο του, δε πρέπει να κοιμάται, πρέπει να έχει το νου του στον δρόμο ακόμα και μια φωνή μπορεί να γλιτώσει τον οδηγό σε περίπτωση που κάνει κάποιο λάθος ή αποκοιμηθεί (ελεγχόμενη κουβέντα με τον οδηγό για να του αποσπάται η προσοχή
– Στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης μπαίνουμε μόνο για έκτακτη ανάγκη, πρόβλημα του οδηγού ή του οχήματος και λαμβάνουμε μέτρα ασφαλείας, alarm και τρίγωνο στη σωστή απόσταση, η ΛΕΑ πρέπει να είναι ανοικτή και να χρησιμοποιείται για πραγματικά έκτακτες ανάγκες, όταν δεν υπάρχει ΛΕΑ ή είναι κατειλημμένη για τη διευκόλυνση και διέλευση των οχημάτων άμεσης ανάγκης αν οι λωρίδες είναι δύο δημιουργούμε κενό ανάμεσα αν είναι παραπάνω από δύο το κενό πρέπει να γίνεται ανάμεσα από την αριστερή και τη δεύτερη από αριστερά λωρίδα
– Η χρήση κινητού και η λήψη φωτογραφίας είναι απαγορευτική (η απόσπαση προσοχής είναι από τις κύριες αιτίες ατυχημάτων)
– Τηρούμε όρια ταχύτητας αποστάσεις ασφαλείας και δεν κάνουμε άσκοπα προσπεράσματα.