Υπήρχαν εποχές που το Pinterest δεν ήταν ο γίγαντας με τα 250 εκατ. ενεργούς χρήστες και την αξία που μετριέται σε δισεκατομμύρια.
Ήταν μια μικρή εφαρμογή που έτρεχε από ένα διαράκι διαμέρισμα και οι λιγοστοί υπάλληλοι ήταν υποχρεωμένοι να φέρνουν τα laptops τους στη δουλειά.
Όλοι τους συνήθιζαν μάλιστα να πηγαίνουν ανελλιπώς στα ανοιχτά μπάρμπεκιου που διοργάνωνε κάθε Παρασκευή βράδυ ο συνιδρυτής του Pinterest και διευθύνων σύμβουλος, Ben Silbermann, καθώς δεν ήταν παρά μια μεγάλη παρέα.
«Καταλήξαμε πράγματι να προσλάβουμε πολλούς ανθρώπους από κείνα τα μπάρμπεκιου», αποκάλυψε πρόσφατα σε συνέντευξη στο Business Insider, «έρχονταν για τρεις, τέσσερις ή και πέντε βδομάδες στη σειρά. Μας έλεγαν ‘‘μοιάζει όλοι εσείς να περνάτε πολύ καλά. Αγαπάμε το προϊόν. Πείτε μας αν χρειάζεστε κόσμο’’».
Οι πρώτοι των πρώτων λοιπόν του Pinterest επιστρατεύτηκαν στο άρμα του απλά και χαλαρά στις εξω-εταιρικές αυτές συναντήσεις, καθώς οι υπάλληλοι έφερναν τους φίλους τους και το ξεφάντωμα διαδιδόταν από στόμα σε στόμα.
Όσο το Pinterest μεγάλωνε όμως, ο Silbermann δεν θα μπορούσε να συνεχίσει αυτή τη λογική: «Θυμάμαι πώς αρχίσαμε να προσλαμβάνουμε», ανακαλεί, «υπήρχαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι με τις πολύ καλές δουλειές και ένιωθα σχεδόν ένοχος που τους έβγαζα από τις φανταστικές τους θέσεις. Δεν είχαμε καλό γραφείο. Τους λέγαμε να φέρουν τον υπολογιστή τους. Έπρεπε να δεχτούν να πετσοκοφτεί δραστικά ο μισθός τους. Ένιωθα σχεδόν ένοχος που τους έλεγα πως έπρεπε να αφήσουν τις καταπληκτικές δουλειές τους στην Google ή το Facebook για να έρθουν να δουλέψουν για μας».
Αυτό που ξεχώριζε όμως το Pinterest ήταν το γεγονός ότι ο Silbermann υιοθέτησε μια πρακτική απόλυτης διαφάνειας στον τρόπο που λειτουργούσε την επιχείρηση, κάτι που το έκανε ακραία δελεαστικό σε όλους αυτούς τους ανθρώπους «με τις πολύ καλές δουλειές»…