Σύμφωνα με έρευνα της WWF εκτιμάται ότι συνολικά δέκα εκατομμύρια τόνοι φαγητού καταλήγουν ετησίως στα σκουπίδια, παρόλο που θα μπορούσαν να καταναλωθούν. Οι απλοί καταναλωτές είναι αυτοί που μπορούν κυρίως να αποφύγουν τη σπατάλη. Οι μεγάλοι καταναλωτές, όπως τα εστιατόρια, πετούν ετησίως 3,4 εκατομμύρια τόνους στους κάδους σκουπιδιών. Το 70% της σπατάλης αυτής θα μπορούσε όμως να αποφευχθεί. Τον Οκτώβριο του 2016 ιδρύθηκε η start up επιχείρηση «Eat» με έδρα το Βερολίνο. Το «Mealsaver» είναι μια δωρεάν εφαρμογή, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα σε εστιατόρια και αρτοποιία να πουλήσουν τρόφιμα που τους περισσεύουν, τελευταία στιγμή σε καταναλωτές, μειώνοντας έτσι τη σπατάλη τροφίμων. Η «Eat» παρέχει στις γαστρονομικές επιχειρήσεις τα λεγόμενα foodboxes, ειδικά κουτιά, κατασκευασμένα από ζαχαροκάλαμο και είναι βιοαποικοδομήσιμα. Οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν την εφαρμογή μπορούν να εξασφαλίσουν οικονομικό φαγητό (από ένα μέχρι τέσσερα ευρώ) το οποίο παραλαμβάνουν οι ίδιοι από την εκάστοτε επιχείρηση. Με κάθε πακέτο που πωλείται η «Eat» κερδίζει ένα ευρώ. Το app μπορεί να διαφημίσει την επιχείρηση αλλά όχι τα εδέσματά της, αφού το φαγητό που θα φτάσει στο πιάτο των καταναλωτών αλλάζει ανάλογα με το τι περισσεύει εκείνη την ημέρα στο κατάστημα. Η ιδέα που κρύβεται πίσω από το app Η Μπιάνκα Γιανκόφσκα της «Eat» εξηγεί ποια είναι η ιδέα που κρύβεται πίσω από το app, λέγοντας «προσπαθούμε να κάνουμε το foodsharing και το foodsaving κυρίαρχες τάσεις». Foodsharing και foodsaving, δηλαδή η διανομή τροφίμων, που σε άλλη περίπτωση τα σουπερμάρκετ και τα εστιατόρια θα πετούσαν. Η Μπ. Γιανκόφσκα επισημαίνει ότι «το app προσφέρει μια εναλλακτική επιλογή έναντι των ακριβών υπηρεσιών delivery». Κύριος στόχος κάποια μέρα να μην υπάρχουν πια καθόλου τρόφιμα που θα καταλήγουν σκουπίδια ενώ θα μπορούσαν να καταναλωθούν. Για να γίνει αυτό, πρέπει να πειστούν κι άλλες επιχειρήσεις που ανήκουν στον τομέα της γαστρονομίας να δηλώσουν συμμετοχή. Οι χρήστες του app Ο 34χρονος Σεμπάστιαν Γιάμπους που ζει στο Βερολίνο είναι ένας από τους 50.000 χρήστες της εφαρμογής. Παρόλο που την έχει χρησιμοποιήσει μόνο τρεις φορές, είναι κατενθουσιασμένος. «Υπάρχουν πραγματικά πάρα πολλές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο app και πριν το χρησιμοποιήσω δεν τις γνώριζα», αναφέρει με ενθουσιασμό. Προτείνει επίσης να συμπεριληφθούν στη χρήση του app οι αδύναμες οικονομικά και κοινωνικά ομάδες. Διευκρινίζει λέγοντας ότι «υπάρχουν πολλοί άστεγοι που έχουν κινητό τηλέφωνο, υποθέτω όμως ότι πολλοί λίγοι από αυτούς έχουν λογαριασμό PayPal». Χωρίς PayPal δεν είναι δυνατή η αγορά, σύμφωνα με τη Deutche Welle Για την 27χρονη φοιτήτρια Βέρα Νόιμαν από το Αμβούργο η εξοικονόμηση χρημάτων στο φαγητό είναι δευτερεύουσας σημασίας. Γι’ αυτήν σημαντικότερο είναι το να συνεισφέρει στη μείωση της σπατάλης των τροφίμων που υπάρχει στο χώρο της γαστρονομίας. Τι λένε οι γαστρονόμοι για το app; Το εστιατόριο «Hof zwei» του ξενοδοχείου Mövenpick στο Βερολίνο συμμετέχει από τον Ιανουάριο στο Mealsaver. Ο υπεύθυνος του εστιατορίου Έμιλ Φράνκεν, ευαισθητοποιημένος απέναντι στο φαινόμενο της σπατάλης του φαγητού, δηλώνει ότι η ζήτηση των πακέτων αυξάνεται. Το συγκεκριμένο εστιατόριο αύξησε τα πακέτα που προσφέρει από πέντε στα οχτώ. Οι περισσότεροι που έρχονται να παραλάβουν ένα foodbox είναι φοιτητές, νέοι, και ανθρώποι που δουλεύουν στα γραφεία της περιοχής. Ο Νίκο από τo εστιατόριο Berlin Burrito Company, το οποίο συμμετέχει κι αυτό στο app, υπολογίζει ότι κάθε απόγευμα ένα με δύο άτομα περνούν για να πάρουν ένα πακέτο. Πάντως ακόμη και τώρα που το Berlin Burrito Company συμμετέχει στο «Mealsaver», κάποια τρόφιμα του καταστήματος συνεχίζουν να καταλήγουν στα σκουπίδια.