Σε κοινή δήλωση – καταγγελία, αναφορικά με την ακινητοποίηση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Πρέβελης», που βρίσκεται για τέταρτη συνεχόμενη ημέρα στο λιμάνι της Ρόδου, με το αιτιολογικό της μη χορήγησης της απαιτούμενης οικονομικής έγκρισης από τα δύο συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών, προχώρησαν σήμερα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος και Δημήτρης Γάκης.
«Καταγγέλλουμε την τακτική της πολιτικής ηγεσίας των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου, που, αδιαφορώντας για την ταλαιπωρία των τοπικών κοινωνιών των μικρών νησιών, αναλώνονται σε τερτίπια γραφειοκρατικού χαρακτήρα σε σχέση με τις εγκρίσεις των πιστώσεων, εκτός εάν οι ήδη ελάχιστες πιστώσεις του προϋπολογισμού του 2014 για τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος, εξαντλήθηκαν μετά και τη διάθεση του τριπλάσιου μισθώματος σε γραμμή του Βορείου Αιγαίου» υπογραμμίζουν στην κοινή δήλωσή τους οι δύο βουλευτές, απαιτώντας την άμεση επίλυση του ζητήματος.
Προσθέτουν επίσης ότι οι κάτοικοι των μικρών του νοτίου Αιγαίου βρίσκονται σε ακτοπλοϊκή απομόνωση και ότι μόλις προχθές ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Αθανάσιος Μπούσιος, τους διαβεβαίωνε ότι το θέμα της διάθεσης των πιστώσεων προς τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος (άγονες) και της έγκρισής τους από το υπουργείο Οικονομικών, όπως αυτή που εκτελεί και το «Πρέβελης», έχει λυθεί οριστικά.
Σημειώνεται ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Πρέβελης», «Αιγαίον Πέλαγος», θυγατρική της ΑΝΕΚ, ανέφερε σε χθεσινή ανακοίνωσή της ότι το πλοίο θα παραμείνει στο λιμάνι της Ρόδου επ αόριστον, καθώς έως σήμερα δεν της έχει χορηγηθεί η απαιτούμενη οικονομική έγκριση από το υπουργείο Ναυτιλίας, για την εκτέλεση του δρομολογίου.
Το «Πρέβελης» εκτελεί το δρομολόγιο από τη Ρόδο προς Χάλκη – Διαφάνι – Κάρπαθο – Κάσο – Σητεία – Ηράκλειο – Ανάφη – Σαντορίνη – Μήλο – Πειραιά.
Σύμφωνα με στελέχη της ΑΝΕΚ, το πρόβλημα δημιουργήθηκε, καθώς στις 30 Οκτωβρίου έκλεισε η υπηρεσία Μεταφορών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου στη Μυτιλήνη και μεταφέρθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας στον Πειραιά.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι πιστώσεις που χρειάζονταν προς έγκριση, να επιστραφούν στο υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να ανοιχτεί καινούργιος κωδικός για να μπει το ποσό της επιδότησης της μίσθωσης του δρομολογίου, ώστε το πλοίο να εκτελέσει το δρομολόγιο.
Στελέχη της ΑΝΕΚ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, ανέφεραν ότι παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας, τους διαβεβαίωσαν πως το πρόβλημα θα επιλυθεί το συντομότερο και ότι αυτό προέκυψε λόγω της γραφειοκρατικής διαδικασίας και από το γεγονός ότι δεν έχει οριστεί τμηματάρχης στο υπουργείο Οικονομικών.
Το πλοίο έφθασε την Παρασκευή 31/10 στη Ρόδο με παλαιά πίστωση που είχε με παλαιότερη σύμβαση.
Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Ναυτιλίας για την κάλυψη της συγκεκριμένης γραμμής είχε προκηρύξει πρόσκληση, αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον από καμία εταιρεία. Έτσι, προχώρησε σε απευθείας ανάθεση της γραμμής με το πλοίο «Πρέβελης» της εταιρείας «Αιγαίον Πέλαγος».
Το κάθε δρομολόγιο του «Πρέβελης» μετ΄επιστροφής επιδοτείται με 60.000 ευρώ.