Έκκληση στους εργαζομένους του ΟΣΕ να αναγνωρίσουν τις καλές προθέσεις της κυβέρνησης και να συνεργαστούν μαζί της προκειμένου να καταστεί ο ΟΣΕ ανταγωνιστικός, απηύθυνε από την Ολομέλεια της Βουλής, ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, κατά την συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου, για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση του Οργανισμού.
«Ουδείς λέει πως το πρόβλημα του ΟΣΕ είναι οι εργαζόμενοί του» ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Ρέππας, τονίζοντας πως καμία θέση εργασίας δεν χάνεται και αναγνώρισε τις ευθύνες της Πολιτείας για τα υπέρογκα χρέη του ΟΣΕ – υπογράμμισε ωστόσο, πως η κυβέρνηση παράλληλα «βάζει κόκκινη γραμμή σ’ αυτό που ισχύει σήμερα, απαλλάσσει τους φορολογούμενους από ένα δημοσιονομικό άγος και αποκαθιστά αρχές όπως η διαφάνεια και η χρηστή διαχείριση».
«Το 2004, με 2000 λιγότερους εργαζόμενους ο ΟΣΕ, είχε 16% μικρότερο μισθοδοτικό κόστος. Και για ποιον σιδηρόδρομο μιλούμε, όταν το μερίδιό του στην εμπορευματική μεταφορά είναι το 1,2%, όταν δίνονταν εκπτώσεις για μεταφορά εμπορευμάτων, ύψους 80%, τις οποίες καταργήσαμε;» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ρέππας.
Η επί της αρχής συζήτηση του νομοσχεδίου, έδωσε την ευκαιρία στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη, να καταγγείλει τα δύο άρθρα (8 και 13) του νομοσχεδίου, που «εξαρτούν την εφαρμογή τους από την έγκριση της Τρόικας» και να αξιώσει από τον παριστάμενο υπουργό, να διευκρινίσει εάν βαδίζει η χώρα σε εκλογές.
Από πλευράς ΚΚΕ, ο Δ. Μαυρίκος χαρακτήρισε «εικονικό» το έλλειμμα του ΟΣΕ, τονίζοντας πως «προέρχεται από το γεγονός ότι το κράτος δεν συμμετείχε σε συγχρηματοδότηση μιας σειράς έργων».
Ο Μάκης Βορίδης (ΛΑΟΣ) υποστήριξε πως το νομοσχέδιο δεν εξασφαλίζει πως και στο μέλλον δεν θα υπάρξουν φαινόμενα κακοδιαχείρισης του Οργανισμού, δηλώνοντας πως πιστεύει στην συρρίκνωση του δημοσίου τομέα και δυσπιστεί για τις διοικητικές ικανότητες του ευρύτερου κράτους.
Αντίθετα, ο Δημήτρης Παπαδημούλης αξίωσε από τον κο Ρέππα να εγγυηθεί πως ο σιδηρόδρομος θα παραμείνει δημόσιος και κατήγγειλε κατάργηση εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με αφορμή την εξυγίανση του ΟΣΕ.
Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία (έστω και με πολλές επιφυλάξεις), ενώ τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης καταψήφισαν.