Αίτημα για να χρηματοδοτήσει το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της ΕΕ τη συντήρηση και την επισκευή των μέσων του Λιμενικού Σώματος, καθώς η Ελλάδα έχει επωμιστεί το βάρος φύλαξης και αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης των νοτιοανατολικών συνόρων ολόκληρης της Ευρώπης, απηύθυνε προς τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών της Βρετανίας, αρμόδιο για θέματα Ναυτιλίας, Στίβεν Χάμοντ (Stephen Hammond), ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ο υπουργός που βρίσκεται στο Λονδίνο, στο πλαίσιο της 1ης Διεθνούς Ναυτιλιακής Εβδομάδας (London International Shipping Week), ενημέρωσε τον εκπρόσωπο της βρετανικής κυβέρνησης και για την πρωτοβουλία του υπουργείου σχετικά με την ενεργειακή μετατροπή ορισμένων πλοίων της ακτοπλοΐας, ώστε αυτά να μπορούν στο μέλλον να μετακινούνται με LNG.

Σημείωσε ότι για το συγκεκριμένο καύσιμο υπάρχει χρηματοδοτικό πλαίσιο από την ΕΕ και τόνισε με το LNG θα απεξαρτηθεί το πλοίο από το πετρέλαιο και τις διαρκείς διακυμάνσεις στην τιμή.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης συναντήθηκε στη βρετανική πρωτεύουσα και με τον γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), Κότζι Σεκιμίζου (Koji Sekimizu), με τον οποίο συζήτησε τα θέματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, το φαινόμενο της πειρατείας καθώς και εκείνο της βιώσιμης ανάπτυξης της ναυτιλίας με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Ο υπουργός τόνισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έχει σήμερα η ελληνική ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο και ζήτησε από τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού την περαιτέρω αξιοποίηση των Ελλήνων στην οργανωτική λειτουργία του IMO.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης θα μεταβεί αύριο στη Χίο προκειμένου να λάβει μέρος στις εργασίες της 5ης Συνόδου του Φόρουμ των Αρχηγών των Ακτοφυλακών των κρατών-μελών της ΕΕ και των χωρών Σένγκεν (European Coast Guard Functions Forum-ECGFF), που πραγματοποιείται στη νησί από τις 12 έως τις 14 Σεπτεμβρίου.

«Ξεκαθαρίσαμε σε όλους ότι παραμένουμε σταθεροί στην θέση μας πως η παγκόσμια ναυτιλία χρειάζεται ένα κανονιστικό πλαίσιο. Το καλύτερο δυνατό όργανο για την έκδοση τέτοιων κανονιστικών διατάξεων είναι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ)». Αυτό επεσήμανε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Με τον κ. Σεκιμίτζου συζήτησε θέματα που αφορούν την παγκόσμια ναυτιλία και την καλύτερη ανάδειξη του ΙΜΟ μέσα στην ΕΕ. Μάλιστα, ο κ. Βαρβιτσιώτης προσκάλεσε τον Γ.Γ. του ΙΜΟ να έρθει στην Ελλάδα, κάποια στιγμή την άνοιξη, όταν η χώρα μας στο πλαίσιο της προεδρίας της ΕΕ, θα οργανώσει ένα άτυπο συμβούλιο των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ αρμόδιων για τα θέματα ναυτιλίας.

Στην συνάντηση με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας εκφράστηκε η σταθερή θέση για μια καλή συνεργασία και από τις δύο πλευρές που όπως είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης «την έχει εγκαινιάσει πολλά χρόνια πριν», από την εποχή που ήταν υπεύθυνος Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας. Στόχος του υπουργείου με την επανασύσταση του είναι να μπορεί να παρέχει «φουλ υπηρεσίες στα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία», όπως είπε χαρακτηριστικά ο Έλληνας υπουργός. «Αυτό σημαίνει ότι μπορεί το κόστος της ελληνικής σημαίας να είναι κατά τι ακριβότερο από ό,τι είναι οι σημαίες ευκαιρίας, όμως εμείς έχουμε τη δυνατότητα μέσα από το δίκτυο των λιμενικών προξενικών αρχών, μέσα από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, μέσα από τη συμμετοχή μας στους Διεθνείς Οργανισμούς, μέσα από το δίκτυο της ελληνικής διπλωματίας και μέσα από την ηλεκτρονικοποίηση πλέον των δικών μας αρχείων -το e-νηολόγιο θα είναι σε πλήρη λειτουργία, ελπίζω μέχρι το τέλος του χρόνου- να παρέχουμε υπηρεσίες στην ελληνική ναυτιλία που δεν παρέχουν άλλες σημαίες», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Ο Έλληνας υπουργός επεσήμανε επίσης ότι τα πλοία σήμερα αντιμετωπίζουν μια σειρά από ασύμμετρες απειλές: «Την ασύμμετρη απειλή της μετανάστευσης όπου πολλές φορές υποχρεώνονται να πάρουν μετανάστες κάνοντας διάσωση στη θάλασσα και μετά είναι πάρα πολύ δύσκολη η διαχείριση αυτών των περιστατικών γιατί κανένα λιμάνι δεν τους δέχεται», όπως επεσήμανε ο κ. Βαρβιτσιώτης. Επίσης την ασύμμετρη απειλή της πειρατείας αλλά και το «περίεργο» νομικό καθεστώς κρατών τα οποία κρατούν πλοία και φυλακίζουν τα πληρώματα τους με κατηγορίες που είναι πασιφανές ότι δεν έχουν σχέση.

Τέλος, ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε και στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης που όπως επεσήμανε «τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τις εισαγωγές στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού. «Σκεφτείτε ότι στο παρελθόν στις ακαδημίες αυτές έμπαιναν οι τελευταίοι των τελευταίων – αυτοί που είχαν αποτύχει από όλες τις άλλες εξετάσεις έρχονταν στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού. Σήμερα έχουμε δει εισαγωγές με περίπου 17.000 -18.000 μόρια, δηλαδή αυτών στις κατηγορίες των αριστούχων να επιλέγουν να έρθουν στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού», επεσήμανε ο κ. Βαρβιτσιώτης.