Για «υποκρισία» και «όψιμο ενδιαφέρον» του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση κάνει λόγο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, απαντώντας στην ανακοίνωση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η αναστολή της έναρξης λειτουργίας για τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ, ευνοεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ.
«Το όψιμο ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση προκαλεί εύλογα ερωτηματικά και θυμηδία», ανέφεραν σε κοινή δήλωσή τους η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης.
«Μας εγκαλεί ότι η απόφασή μας για αναστολή της έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020, εν όψει αναθεώρησης συνολικά του πλαισίου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και δια βίου μάθησης, δήθεν ευνοεί τα ιδιωτικά ΙΕΚ. Η υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει όριο», σημείωσαν.
Μάλιστα, σε έντονο τόνο επεσήμαναν:
«Ο ΣΥΡΙΖΑ «κόπτεται» δήθεν για το καλό της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, όταν:
-οι εκπαιδευτές των δημοσίων ΙΕΚ είναι απλήρωτοι για έναν ολόκληρο χρόνο,
-οι απόφοιτοι των δημοσίων ΙΕΚ έχουν, με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, στερηθεί του δικαιώματός τους να συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ,
-έχουν προβλέψει να λειτουργήσουν τα ΙΕΚ μόνο με πιστοποιημένους εκπαιδευτές από την 1η Σεπτεμβρίου, χωρίς να έχουν μεριμνήσει για την πιστοποίηση δυσχεραίνοντας την έναρξη λειτουργίας των δημοσίων ΙΕΚ τη νέα χρονιά,
-υποχρεώνουν τα δημόσια Κέντρα Δια Βίου Μάθησης να λειτουργήσουν μόνο με πιστοποιημένα προγράμματα, χωρίς όμως να έχουν πιστοποιηθεί τα προγράμματα αυτά, εκ νέου δυσχεραίνοντας τη λειτουργία τους τη νέα χρονιά».
Στην ανακοίνωση, επίσης, τονίζεται ότι τα διετή προγράμματα οργανώθηκαν χωρίς ουσιαστική προηγούμενη μελέτη, χωρίς καμία προετοιμασία και τεκμηρίωση και χωρίς καμία συνεργασία με στελέχη της αγοράς. «Η δε επίκληση της διεθνούς πρακτικής από τον ΣΥΡΙΖΑ είναι και αυτή υποκριτική. Με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία, στις χώρες εκείνες που συνυπάρχουν φορείς αντίστοιχοι των ελληνικών ΙΕΚ και πανεπιστημίων ως πάροχοι προσόντων επιπέδου 5, δίνεται η δυνατότητα συνέχισης των σπουδών για απόκτηση προσόντων ανώτερων επιπέδων, κάτι που δεν έχει προβλεφθεί για τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία παρέχουν τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης», αναφέρεται.
Μάλιστα, η υπουργός και ο αρμόδιος υφυπουργός σημείωσαν ότι «σε κανένα από τα 43 δημοσιευμένα διετή προγράμματα, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω ιδρύθηκαν με υπουργικές αποφάσεις 2 και 3 ημέρες πριν τις εκλογές, δεν υπήρξε διατύπωση γνώμης από το Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού και την Εθνική Επιτροπή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, όταν αυτό προέβλεπε ο ίδιος ο νόμος (άρθρο 48Α του ν.4485/2017) του τέως Υπουργού Παιδείας».
«Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά από τις πρώτες κιόλας ημέρες της νέας διακυβέρνησης με μελετημένες και στοχευμένες ενέργειες. Είναι γνωστό σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ότι η κεντρική στρατηγική του τέως υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν να δημιουργήσει τετελεσμένα στον χώρο της εκπαίδευσης στη λογική των μικροπολιτικών διευθετήσεων, με τρόπο νομοθετικά αποσπασματικό και εμβαλωματικό», κατέληξαν στην ανακοίνωσή τους η κ. Κεραμέως και ο κ. Διγαλάκης.
Υπενθυμίζεται, ότι στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ότι «η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την αναστολή των Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα πανεπιστήμια, αποσκοπεί στην απόσυρση της ποιοτικής και αναβαθμισμένης δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης προς όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ, υλοποιώντας τη θέση για «ποιοτική εκπαίδευση για λίγους, μαζική εκπαίδευση για τους πολλούς».
Στο ίδιο μήκος κύματος, μίλησε και η τέως υφυπουργός και νυν αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας, Μερόπη Τζούφη, στην αρμοδιότητα της οποίας ήταν τα διετή προγράμματα. Η κ. Τζούφη, μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο» επεσήμανε πως το ενδιαφέρον της ΝΔ για την επαγγελματική εκπαίδευση & κατάρτιση είναι προσχηματικό και έκανε λόγο για «κατεδαφιστική λογική της κυβέρνησης στην εκπαίδευση».