«Το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου μετά από μια δεκαετία πρωτόγνωρης ακμής χάρη στις άοκνες και στρατηγικά καλοσχεδιασμένες προσπάθειες του Γιώργου Λούκου, που έφεραν εκατοντάδες χιλιάδες νέους στα ακροατήριά του και εκατοντάδες νέους καλλιτέχνες στις σκηνές του (σε πείσμα των πιέσεων του παλαιού καλλιτεχνικού κατεστημένου), αποκτά τώρα έναν “Καλλιτεχνικό Διευθυντή” που δικαίως δεν αποδέχεται καν τον τίτλο και δικαίως δεν ομολογεί την αμοιβή του», τονίζει σε ανακοίνωσή του το Ποτάμι σχετικά με τις επιλογές του νέου διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Γιαν Φαμπρ.
«Διότι ο αποπέμψας τον Γιώργο Λούκο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς, ως οικοδεσπότης της παρουσίασης του «Διεθνούς» Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, άκουσε και αυτός ως παθητικός ακροατής να εκχωρείται το πολύτιμο Φεστιβάλ στον “Βελγικό Πολιτιστικό Οργανισμό Γιαν Φαμπρ”, στους καλλιτεχνικούς τομείς του Φεστιβάλ να προΐστανται αποκλειστικά Βέλγοι συνεργάτες του καλλιτεχνικού διευθυντή, ενώ στον προγραμματισμό των παραγωγών να προβλέπεται ποσόστωση (!!!) 1/3 για τους Έλληνες καλλιτέχνες», συμπληρώνει.
Σύμφωνα με το Ποτάμι, «η προχειρότητα και η κενολογία, τα μασημένα και τα φτωχά (όταν η Ιζαμπέλ Υπέρ είναι το μόνο σχεδόν όνομα μιας περιόδου 5 ετών…) αλλά και τα ψευτο-νέα (λες και η Ιζαμπέλ Υπέρ ή ο Μπαρίσνικοφ δεν έχουν ξανάρθει στην Ελλάδα) αν δεν ήταν τόσο προσβλητικά για τους Έλληνες και ξένους φίλους του καταξιωμένου Φεστιβάλ θα ήταν απλά κωμικά.
Τέλος, η φλυαρία περί “χρημάτων και λέξεων” ταιριάζει απόλυτα με την όλη πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και στον Πολιτισμό, όπου η κενή ρητορική υποκαθιστά την ουσία.
Λυπηθήκαμε αφάνταστα με την αναιτιολόγητη αποπομπή του Γιώργου Λούκου. Τώρα όμως λυπούμαστε διπλά για τον ευτελισμό του σημαντικότερου Φεστιβάλ μας και την ταυτόχρονη προσβολή του καλλιτεχνικού δυναμικού της χώρας από έναν πρόχειρο και κενολόγο αποικιοκράτη συζητήσιμων προδιαγραφών».