Την απάντηση σε δημοσίευμα εβδομαδιαίας εφημερίδας σχετικά με την πορεία της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης έδωσε το υπουργείο Εργασίας.
Το υπουργείο χαρακτήρισε την υπόθεση της περιστολής των δαπανών στο φάρμακο και των παρεμβάσεων στην Υγεία πολύ σοβαρή για να εξαντλείται σε μάχες χαρακωμάτων.
Συμπλήρωσε ότι αν εργαστούν όλοι μαζί τότε ο στόχος θα επιτευχθεί πολύ πιο γρήγορα.
Η ανακοίνωση αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής:
1. Το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης όχι μόνο δεν κατέρρευσε, αλλά αντιθέτως παράγει θεαματικά αποτελέσματα προς όφελος των Ταμείων και του δημοσίου συμφέροντος.
Παράλληλα επεκτείνεται, ενισχύεται και βελτιώνεται. Ειδικότερα, στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που ξεκίνησε στις 18 Οκτωβρίου με πρώτη εφαρμογή στον ΟΑΕΕ και στο οποίο έχουν σήμερα συνδεθεί όλα σχεδόν τα φαρμακεία της χώρας και όλοι σχεδόν οι συμβεβλημένοι γιατροί του ΟΑΕΕ, οδήγησε ήδη σε εξοικονομήσεις που ξεπέρασε το 40% της ιατροφαρμακευτικής δαπάνης του Ταμείου το τελευταίο τρίμηνο και σε θεαματική μείωση του όγκου των συνταγογραφήσεων.
2. Η επέκταση του συστήματος στα υπόλοιπα ασφαλιστικά ταμεία έχει ήδη ξεκινήσει με επιτυχία και θα ολοκληρωθεί μέχρι την 1/5/2011 όπως έχει ήδη ανακοινωθεί.
Από τις 24/1/2011 έχουν ήδη ενταχθεί στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση δυο από τα μεγαλύτερα υποκαταστήματα του ΙΚΑ στην Ελλάδα, το Περιστέρι και το Αιγάλεω, και στο διάστημα αυτό έχουν διεκπεραιωθεί μόνο για το ΙΚΑ 2.205 συνταγές, ενώ αντίστοιχα για τον ΟΑΕΕ 57.679 συνταγές.
3. Ως γνωστόν, σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα μπορεί να προκύψουν τεχνικά προβλήματα ιδιαίτερα την πρώτη περίοδο της εφαρμογής του, που όμως άμεσα αντιμετωπίζονται. Έτσι π.χ η εφαρμογή ανεστάλη την Πέμπτη 3/1/2011 μετά από πρωτοβουλία της ΗΔΙΚΑ ΑΕ από τις 10.00 π.μ. εώς τις 17.00 μ.μ. αφού διαπιστώθηκε πρόβλημα στην εκτύπωση, το οποίο και αποκαταστάθηκε.
Είναι χρήσιμο όμως να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει πληροφοριακό σύστημα τέτοιου εύρους πουθενά στον κόσμο που να λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχες εφαρμογές χρειάστηκαν από 2-4 χρόνια για να λειτουργήσουν , ενώ στη Δανία το έργο υλοποιήθηκε σε 10 ολόκληρα χρόνια.
4. Το πρόγραμμα και η εφαρμογή του συντονίζεται εως σήμερα από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ με ελάχιστο κόστος ύψους 70.000 χιλιάδες ευρώ μετά από διαγωνισμό της Κοινωνίας της Πληροφορίας που ως γνωστόν δεν εποπτεύεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Μήπως άραγε ενοχλεί το γεγονός ότι έχουν γίνει τόσα πολλά με τόσο μικρό κόστος;
5. Η ευγενική δωρεά της Εθνικής Τράπεζας ύψους 1,5 εκ. ευρώ που επισφραγίστηκε με την άμεση υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δυο μερών, θα καλύψει, μετά από νόμιμη διαγωνιστική διαδικασία μέσω της ΗΔΙΚΑ ΑΕ, τις απαραίτητες αναγκαίες επεκτάσεις του λογισμικού και των διαδικασιών εκκαθάρισης καθώς και την διεύρυνση του help desk για να ολοκληρωθεί η ένταξη στο σύστημα όλων των ασφαλιστικών Ταμείων, δηλαδή η δεύτερη φάση του έργου.
Η επέκταση αυτή είναι αναγκαία για να ενταχθούν στο σύστημα ένα σύνολο 90 εκ. συνταγών αντί των 4 εκ. συνταγών που αφορούν στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ. Η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας ουδέποτε προσφέρθηκε να παραδώσει “έτοιμο” το έργο στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Προσφέρθηκε όμως ευγενικά να δωρίσει το ανωτέρω ποσό.
6. Για την ένταξη στο σύστημα όλων των νοσοκομείων , των κλινικών και των ιατρών της χώρας, δηλαδή για την τρίτη φάση υλοποίησης του έργου, θα απαιτηθεί όπως είναι φυσικό πρόσθετη επέκταση και υποστήριξη του συστήματος που θα προκύψουν μετά από διαγωνισμό όπως εξάλλου αποφασίστηκε και στη σύσκεψη της Δευτέρας 31/1/2011 υπό τον Πρωθυπουργό με τη συμμετοχή των συναρμοδίων υπουργών.
Ήδη αναμένεται να παραδοθεί την επόμενη εβδομάδα το τεύχος δημοπράτησης του διαγωνισμού που είχε ανατεθεί από την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ κατά την πρώτη φάση του έργου.