Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για την παρουσία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και την ομιλία του το Σάββατο, η κυβέρνηση εστιάζει στα ανοιχτά μέτωπα, επιχειρώντας με την παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη στο πεδίο -όπως χθες στη Θεσσαλία– να στείλει μήνυμα στους πολίτες ότι δεν προσπερνά εύκολα τις δυσκολίες, αλλά αντιμετωπίζει μετωπικά τα προβλήματα.
«Έχουμε βάλει τις βάσεις, ξέρουμε τα προβλήματα, έχουμε πληγές να θεραπεύσουμε», είπε κατά την παρουσίαση του σχεδίου ανασυγκρότησης του Θεσσαλικού κάμπου, παρουσιάζοντας ένα έργο – μαμούθ που αγγίζει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, χρήματα που θα κατευθυνθούν στις αποζημιώσεις και τα έργα υποδομής, τα οποία θα έχουν πλέον σύγχρονες προδιαγραφές ανθεκτικότητας.
Παράλληλα, μετά τη μείωση στα διόδια της Αττικής Οδού με ισχύ από τις 6 Οκτωβρίου, χθες προανήγγειλε μείωση κατά 17% στο αντίτιμο των διοδίων στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί της ΠΑΘΕ με ισχύ από την 1η Οκτωβρίου μέχρι το τέλος του 2025, προσφέροντας όφελος στους διερχόμενους οδηγούς που θα αγγίζει τα 3 ευρώ, συνυπολογίζοντας με αυτό τον τρόπο ότι εξυπηρετείται και η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. «Ουσιαστικά καλύπτει και την περίοδο που θεωρούμε ότι θα υπάρχουν ακόμα πιέσεις ως προς τον πληθωρισμό, έστω και αν αυτός βαίνει μειούμενος», είπε χαρακτηριστικά, ενδεικτικό του ότι η κυβέρνηση λαμβάνει απόλυτα τα μηνύματα της κοινωνίας που «βράζει» λόγω της ακρίβειας.
Με αφορμή τα εγκαίνια στο νέο Κέντρο Υγείας στο Μουζάκι, αναφέρθηκε στο ΕΣΥ, εξηγώντας ότι ποτέ δεν έκρυψε τα προβλήματά του και επισημαίνοντας ότι σημαντικοί πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης κατευθύνονται σε παρεμβάσεις που θα γίνουν σε πάνω από 60 δημόσια νοσοκομεία και 150 κέντρα υγείας σε όλη την επικράτεια. «Θα αγωνιζόμαστε διαρκώς για να παρέχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες υγείας σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας», είπε, ενώ σε όλο του το εύρος το κυβερνητικό σχέδιο για την υγεία θα το ξεδιπλώσει στη ΔΕΘ.
Θωρακίζεται η Θεσσαλία
Το σχέδιο για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας περιλαμβάνει μέτρα-παρεμβάσεις βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες. Σε πρώτο πλάνο για την κυβέρνηση βρίσκεται η επιστροφή στην κανονικότητα έναν χρόνο μετά τις καταστροφές για τους κατοίκους, η κρατική αρωγή, που συνεπάγεται την επίσπευση των αποζημιώσεων, έργα υποδομής (δρόμοι, τρένα, σχολεία) ύψους 1,4 δισ. ευρώ, τα οποία ήδη δρομολογούνται και ορθολογική διαχείριση του υδάτινου δυναμικού.
Στο σύνολό τους τα έργα διακρίνονται σε 3 πεδία:
- α) όσα υλοποιεί η Περιφέρεια (ρέματα, αναχώματα) με κρατική χρηματοδότηση για την άμεση προστασία απέναντι σε ενδεχόμενα πλημμυρικά φαινόμενα,
- β) έργα ορεινής υδρονομίας,
- γ) μεγάλα έργα με πόρους από την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών (Πύλη, Μουζάκι, διώρυγα Γυρτώνης προς την Κάρλα, φράγματα) που απαιτούν μελετητική ωριμότητα.
Στόχος να θωρακιστεί η Θεσσαλία, ώστε να μην αντιμετωπίσει ξανά τέτοια προβλήματα και να αποκτήσει το αναπτυξιακό πρόσημο που της ταιριάζει.