Με την προσυπογραφή της πρότασης δυσπιστίας τα κόμματα της αντιπολίτευσης παρέχουν «πολιτικό σωσίβιο» στον «παραπαίοντα πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη» όπως είπε μιλώντας στην Ολομέλεια του Κοινοβουλίου ο βουλευτής της Ν.Δ., Στέλιος Πέτσας.
Ειδικότερα τόνισε πως η πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης περικλείει δύο διαστάσεις, την πολιτική και την ουσιαστική. Ως προς την πολιτική διάσταση σημείωσε ότι «προσυπογράφοντας το κείμενο της πρότασης δυσπιστίας, η αντιπολίτευση έκανε ένα μεγάλο δώρο στον παραπαίοντα κ. Ανδρουλάκη καθώς του προσφέρει ένα «σωσίβιο» στην δημοσκοπική του βουτιά στα θολά νερά της κεντροαριστεράς, ενώ, ταυτόχρονα, επαναφέρει ότι απέμεινε από το πάλαι ποτέ ΠΑΣΟΚ στην αγκαλιά της διαπλοκής, μιας λέξης που ταυτίστηκε με τις πρακτικές των κυβερνήσεών του. Τα δε άλλα κόμματα της Αριστεράς, από τον ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι την Πλεύση Ελευθερίας και την Νέα Αριστερά, έγιναν «τσόντα» του κ. Ανδρουλάκη, προσυπογράφοντας ένα κείμενο που θα μπορούσε να είχε γραφεί πριν από τις διπλές εθνικές εκλογές του 2023. Ή, ακόμη χειρότερα, από έναν αντιδημοκρατικό και αυταρχικό πολέμιο των θεσμών της Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας. Και αυτό γιατί, καλλιεργώντας ένα κλίμα πόλωσης και σύγχυσης, τελικά στρέφεται κατά της Βουλής και της Κυβερνητικής πλειοψηφίας που έχει ισχυρή και νωπή λαϊκή εντολή, αλλά και της Δικαιοσύνης».
Ως προς την ουσιαστική διάσταση της πρότασης δυσπιστίας, ο πρώην υπουργός υπογράμμισε πως αυτή αποτελείται από τρία σκέλη, τα οποία αφορούν στην προσπάθεια μικροπολιτικής εκμετάλλευσης του ανθρώπινου πόνου, στο κράτος δικαίου στη χώρα, καθώς επίσης και στην πορεία της οικονομίας μας. Αναφορικά με τη μικροπολιτική εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου από την πλευρά της αντιπολίτευσης, επισημάνθηκε ότι «ήταν μια αδιανόητη τραγωδία, μια μετωπική σύγκρουση δύο τρένων, σε διπλή γραμμή, που άφησε μια βαθιά ουλή στη συλλογική μας συνείδηση. Για να επουλωθεί η ουλή και να περιοριστεί η οδύνη και ο πόνος, απαιτούνται απαντήσεις στο ερώτημα τι προκάλεσε αυτή την αδιανόητη τραγωδία. Απεναντίας, η αντιπολίτευση έκανε ό,τι μπορούσε για να απαξιώσει το έργο αρχικά και το Πόρισμα εν συνεχεία της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής που εξέτασε την πορεία του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες. Ένα Πόρισμα που έριξε φως σε πτυχές αυτής της τραγωδίας.
Η αντιπολίτευση επέλεξε να αγνοήσει τα ευρήματα της Εξεταστικής Επιτροπής. Αγνόησε τις αναφορές σε πολιτικές ευθύνες Υπουργών, διαδοχικών Κυβερνήσεων. Αγνόησε τις αναφορές για πολιτικές ευθύνες του κ. Σπίρτζη, της κυβέρνησης Τσίπρα, για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017 με τίμημα 7 φορές μικρότερο από αυτό που λίγα χρόνια πριν ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε ξεπούλημα, για την ανάθεση των αρμοδιοτήτων επόπτη ασφαλείας στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, μια Ανεξάρτητη Αρχή με ελλείψεις στο προσωπικό και ανύπαρκτη σχετική τεχνογνωσία, αλλά και την τροποποίηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας λίγο πριν τις εθνικές εκλογές του 2019, καθώς μείωσε τις δικλείδες ασφαλείας με την κατάργηση της θέσης του Επόπτη Αμαξοστοιχίας, μια θέση κομβική όπως αναδείχθηκε από πολλούς μάρτυρες. Αγνόησε τις αναφορές για πολιτικές ευθύνες του Κώστα Αχ. Καραμανλή της Κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, καθώς επί των ημερών του συνέβη η τραγωδία των Τεμπών, όπως τονίζεται και στα συμπεράσματα του Πορίσματος της Εξεταστικής Επιτροπής. Αγνόησε και τις αναφορές για τις 7 παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, που αν δεν είχαν συμβεί, δεν θα είχε συμβεί και το τραγικό και αδιανόητο αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα».