Επιτέλους, το μέλλον του Nicky Hayden μπαίνει σε ένα δρόμο. Ο Αμερικανός που τον τελευταίο μήνα μπαινόβγαινε στο box της ομάδας του Jorge «Aspar» Martinez πήρε τις τελικές του αποφάσεις. Παρά την επιτυχή δίχρονη συνεργασία τους, ο Martinez εγκαταλείπει την Aprilia για χάρη της Honda.
Επίσημα δεν έχει γίνει κάτι γνωστό, όμως η είδηση εμφανίστηκε πρώτα σε έγκυρο γερμανόφωνο site και κατόπιν αναπαράχθηκε από αντίστοιχες ιστοσελίδες σε όλον τον κόσμο. Η επίσημη ανακοίνωση αναμένεται αυτήν την εβδομάδα.
Ήταν μια απόφαση σχεδόν επιβεβλημένη στην ισπανική ομάδα, σε μεγάλο βαθμό από τις εξελίξεις στην ίδια την Aprilia και συγκεκριμένα την αποσκίρτηση του αγωνιστικού της μάνατζερ Gigi Dall’Igna στη Ducati Corse.
Οι Dall’Igna και Aspar έχουν μακρά ιστορία μαζί, από τον καιρό που η ομάδα έτρεχε με 125 και 250 στις αντίστοιχες κατηγορίες GP. Η εμπιστοσύνη του Martinez στην Aprilia βασιζόταν στην εμπειρία εκείνων των ετών και στη δυνατή σχέση του με τον Dall’ Ignia.
Αλλά με τον Ιταλό εκτός Aprilia και με το φημολογούμενο budget του 2014 μειωμένο, ο Martinez δεν ένιωθε πλέον τη σιγουριά του παρελθόντος. Οπότε η επιλογή του «πρωτότυπου παραγωγής» της Honda, του RCV1000R κατέληξε μάλλον μονόδρομος.
Του προσφέρθηκε επίσης η δυνατότητα να τρέξει με μια Ducati GP13, ως μη εργοστασιακή συμμετοχή, δηλαδή με την εργοστασιακή CPU αλλά με τον προγραμματισμό της Dorna. Όμως με τον Dall’Igna πολύ φρέσκο στη Ducati και χωρίς τις αναγκαίες συχνές αναβαθμίσεις του software, η επιλογή αυτή δεν άφηνε πολλά περιθώρια επιτυχίας για το άμεσο μέλλον.
Η αλήθεια είναι ότι η Aprilia δεν κατέθεσε τα όπλα αμαχητί. Ο νέος αγωνιστικός διευθυντής των Ιταλών, ο Romano Albesiano πέταξε ως τη Μαλαισία το περασμένο Σαββατοκύριακο και προσπάθησε να πείσει την Aspar να μείνει στο Noale.
Προφανώς δεν έπεισε και η πιο επιτυχημένη ομάδα CRT των δύο τελευταίων ετών, πέρασε στο στρατόπεδο της Honda. Σε αυτό αναμφίβολα έχει συμβάλει και η οικονομική συνδρομή της Honda ΗΠΑ που ήθελε οπωσδήποτε τον άκρως δημοφιλή Nicky Hayden ξανά στη σέλα μιας Honda.
Δεν είναι γνωστό αν στο deal θα συμβάλλει οικονομικά και το HRC, κάνοντας σπέσιαλ τιμή στο Martinez. Δεν αποκλείεται πάντως, καθώς 20 μέρες πριν τη λήξη της σεζόν από τις πέντε RCV1000R που σχεδιάζει να κατασκευάσει το HRC, μόνον δύο έχουν πουληθεί, η μία στην Gresini Honda για τον Scott Redding, και η άλλη στην Cardion AB για τον Karel Abraham.
Η συμμετοχή τεσσάρων μοτοσυκλετών αντί δύο στο πρωτάθλημα, θα επιταχύνει την εξέλιξη της «άγνωστης» ακόμη μοτοσυκλέτας, ειδικά κάτω από το βλέμμα ενός τόσο έμπειρου αναβάτη όσο ο Nicky Hayden.
Είναι άγνωστο το ποιος θα τρέξει δίπλα στον Hayden. Ο Aleix Espargaro μεταπήδησε στη NGM Forward εξαγοράζοντας το συμβόλαιό του αντί 400.000 ευρώ, από τα οποία 300.000 έβαλε η νέα του ομάδα και 100.000 ο ίδιος, δεχόμενος να μην πληρωθεί για την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία CRT.
Όσο για τον Randy de Puniet, ο Γάλλος μάλλον αναλαμβάνει καθήκοντα επίσημου δοκιμαστή για τη Suzuki, η οποία καλώς εχόντων των πραγμάτων επιστρέφει το 2015 στα MotoGP.
Σύμφωνα με το Speedweek στον κατάλογο των πιθανών αναβατών περιλαμβάνονται οι Yonny Hernandez και Hiroshi Aoyama. Ακούστηκε προς στιγμή το όνομα του Eugene Laverty, όμως ο Βορειοϊρλανδός ήταν επιλογή της Aprilia και έτσι με την μεταστροφή της ομάδας Aspar προς την Honda, μάλλον δεν παίζει.