Ο αυστραλός μηχανικός που έχει την τελευταία δεκαετία συνδεθεί άρρηκτα με το Valentino Rossi, τον ακολούθησε βέβαια στην πρόσφατη μετακίνησή του από την Ducati στη Honda.

O Burgess δεν κάνει συχνά δηλώσεις, όμως όταν μιλάει ο κόσμος ακούει προσεκτικά. Ατυχώς γι’ αυτόν μία από τις πιο γνωστές του φράσεις, αυτή που ξεστόμισε μετακομίζοντας από την Yamaha στη Ducati το 2010, πέρασε στην Ιστορία σαν μία από τις πιο λανθασμένες κρίσεις στην αγωνιστική ιστορία.

«Είναι δουλειά μερικών λεπτών να φέρουμε τη Desmosedici εκεί που πρέπει», είχε πει ο μηχανικός-γκουρού και δεν μπορούσε να κάνει περισσότερο λάθος για την ευκολία ρύθμισης της Ducati MotoGP. Ακολούθησαν δύο χρόνια αποτυχίας με την ιταλική φίρμα.

Πρόσφατα ο Jeramy Burgess μίλησε στην MCN για την επιστροφή του στην Yamaha δίπλα στον Rossi, και για το πώς νιώθει σχετικά με τη διετία στη Ducati. Πέρα από το αίσθημα όμως της προσωπικής αποτυχίας, αποκαλύπτει και ένα άλλο πρόσωπο, αναφερόμενος στη σκοτεινή πλευρά των επιπτώσεων που είχε η μετακίνηση του Vale στην Yamaha.

Γιατί το να είσαι συνδεδεμένος με το Valentino Rossi, αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η συμμετοχή στον κόσμο των GP είναι όνειρο για τους περισσότερους μηχανικούς και η εκπαραθύρωση από αυτόν για «πολιτικούς» λόγους, πραγματικός εφιάλτης. Δύσκολο να προσγειωθείς ομαλά στη γη, όταν έχεις ζήσει στον παράδεισο και ξαφνικά σε πετάνε έξω…

«Νιώθω ότι θα μπορούσαμε να τα πάμε καλύτερα, και αυτό είναι κάτι που θα με ταλανίζει μέχρι το τέλος της ζωής μου, ότι δηλαδή δεν καταφέραμε αυτά τα δύο χρόνια να εκπληρώσουμε κανέναν από τους στόχους μας», σχολίασε.

«Δεν κερδίσαμε ούτε έναν αγώνα, δεν πήραμε πρωτάθλημα και δεν καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τη συνέχιση της συνεργασίας του Valentino με τη Ducati. Αυτοί ήταν οι βασικοί στόχοι μας. Πήραμε κάποια βάθρα, αλλά 3 στους 35 αγώνες ήταν σίγουρα πολύ λιγότερο από ό,τι ελπίζαμε και οπωσδήποτε ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα».

Ο Jeremy άφησε να εννοηθεί ότι η απόφαση του Valentino να εγκαταλείψει την ιταλική φίρμα ήταν σωστή: «Νομίζω πως με την Audi στο τιμόνι τώρα, θα υπάρξει αλλαγή στο τι μπορεί και τι πρέπει να επιτευχθεί. Το πιο απογοητευτικό ήταν ότι ο Valentino δεν μπορούσε πλέον να αντέξει άλλον έναν χρόνο και τον καταλαβαίνω απόλυτα όταν λέει ότι θέλει να είναι ανταγωνιστικός. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν καταφέραμε να πετύχουμε αυτό που θέλαμε και με αυτό το σκεπτικό, η πίεση αυτόν τον τρίτο χρόνο προς την Ducati θα ήταν πολύ μεγάλη».

Όχι ότι η επιστροφή στην Yamaha θα είναι εύκολη: «Γυρίζοντας στην Yamaha ήταν κάπως σαν ήττα, αλλά η αλήθεια είναι πως η Yamaha έτεινε στο Valentino μια σανίδα σωτηρίας και μαζί του σωθήκαμε και εμείς [οι μηχανικοί εννοεί].

Ο Ben φεύγει και στην περίπτωσή μου, φεύγει και ο αρχιμηχανικός του αλλά υπήρχαν και άλλα παιδιά στην ομάδα της Yamaha που ήταν καλοί μηχανικοί και απολύθηκαν για να πάμε εμείς».

«Είναι άνθρωποι με οικογένειες και υποθήκες για το σπίτι και τώρα ψάχνουν να βρουν δουλειά. Αυτό με κάνει να νιώθω άσχημα γιατί τo MotoGP, όπως έχει τώρα, δεν μπορεί να προσφέρει τόσες θέσεις μηχανικών. Και πράγματι αυτό είναι κάτι που δεν μου κάθεται καλά».