Στόχος είναι να περιοριστεί το μειονέκτημα των μεγαλόσωμων και βαρύτερων αναβατών, καθώς το αυξημένο βάρος τους μειώνει την τελική, την ταχύτητα εξόδου από τις στροφές και αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος.
Μετά από επανειλημμένες διαμαρτυρίες και πιέσεις ομάδων, αυτές τις μέρες συζητείται η θεσμοθέτηση ενός ελάχιστου ορίου βάρους στο πρωτάθλημα Moto2, το οποίο θα αφορά το σύνολο μοτοσυκλέτα και αναβάτη.
Μετά τον αγώνα του Phillipo Island ζυγίστηκαν όλοι οι αναβάτες με και χωρίς εξοπλισμό ασφαλείας και τα αποτελέσματα τείνουν να επιβεβαιώσουν την αναγκαιότητα ενός τέτοιου μέτρου. Διαφορές 25 κιλών παίζουν τεράστιο ρόλο στη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, ειδικά στην κατηγορία Moto2 με τα ενιαία ελαστικά (Dunlop), τους ενιαίους κινητήρες (βασισμένους στους Honda CBR600RR) και τα κοινά ηλεκτρονικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το όριο που συζητείται κυμαίνεται γύρω στα 220 κιλά, με τη μοτοσυκλέτα πλήρη υγρών και τον αναβάτη ντυμένο με όλον τον εξοπλισμό ασφαλείας. Το θέμα θα αντιμετωπιστεί επίσημα κατά τη συνάντηση της επιτροπής Grand Prix που θα συνεδριάσει στη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου στην Βαλένθια.
Βαρύτερος αναβάτης μετά το Phillip Island ανακηρύχθηκε ο βρετανός Scott Redding, o οποίος ζυγίστηκε στα 74 κιλά χωρίς εξοπλισμό και στα 87,7 κιλά ντυμένος.
Αντίθετα, ο ιάπωνας Tomoyoshi Koyama μετρήθηκε στα 60 κιλά, φορώντας τα πάντα! (Δερμάτινη φόρμα, κράνος, μπότες, γάντια και προστατευτικά πλάτης). Η διαφορά των 27,7 κιλών είναι σχεδόν σαν ο Redding να οδηγά με συνεπιβάτη…
Ο πρωταθλητής Marc Marquez ζυγίζει 15 κιλά λιγότερο από το μεγαλόσωμο Άγγλο χωρίς ρούχα και μόλις 70 κιλά ντυμένος. Ο συναθλητής του Redding στην ομάδα, φινλανδός Mika Kallio, ζυγίζει μόλις 67 κιλά, ενώ ο Pol Espargaro που πάλεψε φέτος για τον τίτλο, κυμαίνεται κι αυτός στα 70 κιλά «ντυμένος» και δήλωσε για την εφαρμογή του ορίου:
«Πιστεύω ότι είναι καλή ιδέα. Δεν είμαι βαρύς αναβάτης και δεν θα αλλάξει κάτι στα δικά μου αποτελέσματα, αλλά θα βοηθήσει κάπως τους αναβάτες με μεγαλύτερο βάρος και θα κάνει τον αγώνα πιο ισότιμο γι’ αυτούς.
Ο Marc (Marquez) είχε ένα καλό πλεονέκτημα και αυτό είναι σαφές. Ίσως όχι στην τελική ταχύτητα αλλά σαφώς στην επιτάχυνση αν και πάλι σε σχέση με εμένα η διαφορά θα είναι μικρή.
Όμως για τον Scott (Redding) η διαφορά είναι τόσο μεγάλη και το μειονέκτημα που έχει είναι ξεκάθαρο, -οπότε γι’ αυτόν θα είναι ένας ευπρόσδεκτος κανόνας».