Οι ενδείξεις είναι αδιαμφισβήτητες. Η Polaris μόλις πατεντάρισε στην αρμόδια αμερικανική υπηρεσία USPTO μια συσκευή που η ίδια ονομάζει Victory Charger. Η περιγραφή της πατέντας είναι σαφέστατη: «για χρήση σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και δομικά στοιχεία τους». Πιο ξεκάθαρα δεν μπορεί να το πει παρά μόνο όταν θα παρουσιάζει τη νέα μοτοσυκλέτα.
Ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή. Πριν από μερικές εβδομάδες μαθαίναμε πως η κατασκευάστρια ηλεκτρικών μοτοσικλετών Brammo εξαγοράστηκε από την Polaris. Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών κρατούσε από το 2011, όταν ο πολυεθνικός κολοσσός έγινε χρηματοδότης της Brammo, αλλά φαίνεται πως οι εξελίξεις έκαναν την ηλεκτρική προοπτική ακόμη πιο σημαντική για την Polaris, έτσι η συνεργασία εξελίχθηκε σε πλήρη εξαγορά.
Όπως ανακοινώθηκε στις αρχές του περασμένου μήνα, ο στόχος ήταν να αφοσιωθεί η Brammo πλήρως στην έρευνα και παραγωγή των ηλεκτρικών κινητήρων και μπαταριών, με όλα τα υπόλοιπα τμήματα της παραγωγής να απολαμβάνουν της -ήδη τεράστιας- τεχνογνωσίας και υποδομής της Polaris.
Παράλληλα, το περασμένο φθινόπωρο διέρρευσε μια φωτογραφία από μια παρουσίαση της Brammo προς υποψήφιους επενδυτές όπου στα πλάνα της φαινόταν και μια μοτοσυκλέτα με τον τίτλο eCruiser. Προφανώς κάτι ψηνόταν ήδη στο παρασκήνιο.
Στις ΗΠΑ η μάχη για την αχανή αγορά των cruisers μαίνεται και το κοντινό μέλλον μυρίζει ακόμη περισσότερο μπαρούτι. Εκεί που η Harley-Davidson πρακτικά από το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου και μετά έπαιζε δίχως αντίπαλο, η επανίδρυση της Indian και η σταθερή άνοδος της Victory έχουν δημιουργήσει σοβαρό ανταγωνισμό.
Μάλιστα πρόσφατα οι ειδικοί της αμερικανικής αγοράς προέβλεπαν πως σύντομα η Indian αναμένεται να ξεπεράσει τη Victory σε πωλήσεις, κυρίως χάρη στο ιστορικό της όνομα. Αυτά βέβαια στη μάχη για τη δεύτερη θέση, καθώς το στέμμα εξακολουθεί να φορά ο θρύλος της H-D.
Όταν όμως ο «βασιλεύς» έριξε την πρώτη βολή με το σχέδιο Livewire, προφανώς αυτό σηματοδότησε ένα νέο πεδίο μάχης, σε μια αγορά που σήμερα αναλογεί σε ψίχουλα αλλά στις ερχόμενες δεκαετίες αναμένεται να αναπτυχθεί σε πλειοψηφικό πακέτο. Όπως θα σας πει οποιοσδήποτε ειδικός του marketing, σε μια νέα αγορά ο πρώτος παίρνει τη μερίδα του λέοντος και όλοι οι υπόλοιποι μάχονται για τα αποφάγια. Κάπου εδώ λοιπόν αρχίζουμε να βλέπουμε έναν αγώνα δρόμου με τις H-D και Polaris να σπεύδουν να πρωτοπορήσουν στο ηλεκτρικό custom μέλλον. Και εδώ η Polaris ίσως να έχει το χρόνο με το μέρος της.
Πρόσφατα μαθαίναμε από επίσημα χείλη πως το σχέδιο Livewire θα καθυστερήσει λίγο, ενώ στο μεσοδιάστημα οι εξελίξεις έχουν σκουρύνει αρκετά για τη H-D. Η Mission Motors, που σε μεγάλο βαθμό είχε αναλάβει την ανάπτυξη της ηλεκτρικής τεχνολογίας για το Livewire αυτόν τον καιρό πνέει τα λοίσθια, με αναφορές πως οι υπάλληλοι δουλεύουν απλήρωτοι και πως οσονούπω θα κλείσει τις πόρτες της. Την ίδια ώρα η αντίπαλος έχει εξαγοράσει τη μια από τις δύο εμπορικότερες κατασκευάστριες ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στις ΗΠΑ, η άλλη είναι η Zero.
Δεν αποκλείεται λοιπόν καθόλου το ενδεχόμενο η Polaris/Victory να προλάβει να έχει τη δική της ηλεκτρική μοτοσικλέτα πρώτη στην αγορά, καθώς έχει ήδη ανακοινώσει έναρξη παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων από το δεύτερο εξάμηνο του 2015, προφανώς ξεκινώντας από τα μοντέλα που ήδη παρήγαγε η Brammo. Δε θα αποκλείαμε επίσης καθόλου το ενδεχόμενο μιας ανάλογης εξαγοράς ηλεκτρικής τεχνολογίας από τη Harley-Davidson.
Πηγή: mototriti.gr