Κυκλοφόρησε η 1η βερσιόν της επόμενης αγωνιστικής σαιζόν MotoGP (2018) και περιέχει κάποιες διαφοροποιήσεις, όχι όλες αναμενόμενες.

Πρώτα από όλα, η σαιζόν επεκτείνεται, αφού έχει προστεθεί και ένας 19ος αγώνας, αυτός της Ταϋλάνδης που θα διεξαχθεί στην πίστα Chang International Circuit. Το συμβόλαιο που έχει υπογραφεί με την Dorna ισχύει ως και το 2020.

Η προσθήκη του αγώνα αυτού έχει προκαλέσει κάποιες ανακατατάξεις στις γνώριμες ημερομηνίες άλλων, καθιερωμένων αγώνων.

Ας δούμε πιο αναλυτικά το καλεντάρι.

Η σαιζόν ξεκινά ως συνήθως με τον νυχτερινό αγώνα του Κατάρ, όπου η εκκίνηση έχει μετακινηθεί νωρίτερα, στις 7μμ (τοπική ώρα). Φέτος θυμίζουμε ήταν στις 8:45 το βράδυ.

Με τον τρόπο αυτό ελπίζει η Dorna (μετά τις συχνές διαμαρτυρίες των αναβατών) πως θα αποφευχθεί η αόρατη βραδινή υγρασία, η οποία κάνει την πίστα επικίνδυνη και προκαλεί πολλές πτώσεις.

Ακολουθούν δύο εβδομάδες απραξίας και έπειτα ξεκινά ένας μαραθώνιος 8 αγώνων από την Αργεντινή ως την Γερμανία, περνώντας από τις ΗΠΑ (Τέξας), την Ισπανία (Χερέθ), την Γαλλία (Λε Μαν), την Ιταλία (Μουτζέλο), την Ισπανία πάλι (Βαρκελώνη) και την Ολλανδία.

Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες ο αγώνας στο Άσσεν θα διεξαχθεί Ιούλιο εγείρει ερωτηματικά αν η καθυστέρηση της μίας εβδομάδας θα κάνει διαφορά στον καιρό –σχεδόν πάντα βρέχει στην Ολλανδία, όπως και στη Γερμανία.

Ωστόσο οι ημερομηνίες το 2018 είναι πιο σωστά επιλεγμένες, παραχωρώντας στις ομάδες χρόνο για ξεκούραση, αφού οι αγώνες έχουν οριστεί σαββατοκύριακο παρά σαββατοκύριακο. Φέτος το πρώτο μισό της σαιζόν είχε συχνά συνεχόμενους αγώνες και η Dorna δέχτηκε πολλές διαμαρτυρίες γι’ αυτό.

Το κόστος για το πιο άνετο «ξεδίπλωμα» της σαιζόν είναι το μικρότερο καλοκαιρινό διάλειμμα. Το 2018 λοιπόν οι αναβάτες θα έχουν μόνον δύο εβδομάδες ελεύθερες, μέσα στον Ιούλιο. Μετά, το πρώτο ΣΒΚ του Αυγούστου ξεκινά το δεύτερο μισό της σαιζόν με τον γύρο στο Μπρνο της Τσεχίας. Ακολουθεί η Αυστρία το επόμενο σαββατοκύριακο και μετά το τσίρκο πρέπει να περάσει την Μάγχη για τον βρετανικό αγώνα.

Εδώ υπάρχει προς ώρας ασάφεια, καθώς η Dorna δεν φαίνεται να έχει αποφασίσει ακόμη το που θα διεξαχθεί. Εννοούμε στο Silverstone ή το Donington. Τα παπαγαλάκια ψιθυρίζουν πως η Dorna προτιμά το Donington Park, αλλά αυτό μάλλον αποτελεί μέσο πίεσης προς το Silverstone που αρνείται να πληρώσει το κανονικό «κόμιστρο» στην Dorna.

Διότι σήμερα το Silverstone -μετά και την κατάρρευση της πίστας της Ουαλίας-, αποτελεί μονοπώλιο. Για να γίνει αγώνας MotoGP στο Donington Park απαιτείται σημαντική επένδυση, ώστε να αναβαθμιστεί η πίστα. Το πλεονέκτημα του Donington είναι πως στην επιφάνεια της ασφάλτου δεν έχουν σχηματιστεί σαμαράκια όπως του Silverstone, επειδή δεν φιλοξενεί αγώνα F1.

4rna3411

Ακολουθούν οι αγώνες στο Μιζάνο και την Αραγωνία. Μετά ομάδες και αναβάτες μαζεύουν τα μπογαλάκια τους και πετάνε μακριά, στην Αυστραλασία. Η προσθήκη της Ταϋλάνδης στριμώχτηκε εκεί με κόπο, γιατί η Dorna προσπάθησε να αποφύγει τα συνεχόμενα αγωνιστικά σαββατοκύριακα –διότι οι αποστάσεις από πίστα σε πίστα είναι τεράστιες. Τα κατάφερε μόνον εν μέρει σπάζοντας το κουαρτέτο στα δύο.

Αρχικά η σκέψη ήταν η δημιουργία δύο ζευγών. Όμως αυτό αποδείχτηκε αδύνατο και τελικά η Ταϋλάνδη θα διεξαχθεί μόνη της. Μετά από μία ελεύθερη εβδομάδα, έρχονται τρία αγωνιστικά σαββατοκύριακα συνεχόμενα: πρώτα το Μοτέγκι (Ιαπωνία), μετά το Φίλιπ Άιλαντ (Αυστραλία) και τέλος το Σεπάνγκ (Ινδονησία).

Με την Σεπάνγκ η Dorna μόλις υπέγραψε νέο συμβόλαιο που προβλέπει ρητά πως ο αγώνας της Μαλαισίας θα είναι και επίσημα ο προτελευταίος της σαιζόν. Τον όρο ζήτησαν οι Μαλαίσιοι, καθώς εγκατέλειψαν τον αγώνα της F1.