Όπως αναμενόταν μετά την συγκλονιστική ανακοίνωση της Tech3 πριν 10 μέρες ότι από του χρόνου διακόπτει την 20χρονη συνεργασία της με την Yamaha, ακολούθησε η γνωστοποίηση του νέου συνεργάτη της επιτυχημένης γαλλικής ομάδας.

Από το 2019 λοιπόν η Tech3 θα αγωνίζεται στην κατηγορία MotoGP με τις μοτοσυκλέτες RC16 της ΚΤΜ, εξελιγμένες μάλιστα σε εργοστασιακό επίπεδο.

motogp2

Η κίνηση Ερβέ Πονσαράλ, ιδιοκτήτη και διευθυντή της Tech3 να αναζητήσει νέο εταίρο, έρχεται μετά τους ψιθύρους για επικείμενη ίδρυση ομάδας MotoGP από την Sky VR46, το αργότερο από το 2021 και μετά. Ή και νωρίτερα, αν «πείσει» κάποια από τις υπάρχουσες ομάδες να της παραχωρήσει τη θέση της στα MotoGP έναντι σεβαστού επταψήφιου (όπως λέγεται) ποσού ευρώ.

Αν οι δημοσιογράφοι έχουν ήδη ακούσει τους ανησυχητικούς (για την Tech3) ψιθύρους, είναι λογικό να υποθέσουμε πως ο Πονσαράλ ξέρει κάτι περισσότερο και με σχετική βεβαιότητα. Γι’ αυτό προχώρησε στην ασυνήθιστη αυτή κίνηση που έπιασε τους πάντες στον ύπνο.

Οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες σημαίνουν πως από του χρόνου οι αναβάτες της γαλλικής ομάδας θα έχουν τις ίδιες πιθανότητες νίκης με τους εργοστασιακούς. Αυτό βασικά και κύρια σημαίνει περισσότερα χρήματα για την ομάδα από τους χορηγούς της –διότι καλή και άγια η ευγενής άμιλλα, αλλά μην ξεχνάμε πως ειδικά οι ιδιωτικές ομάδες είναι εταιρείες με αντικείμενο το κέρδος.

Αντίθετα για τα εργοστάσια αυτό μπορεί και να μην ισχύει.

motogp1

Η ΚΤΜ RC16 του 2017 είχε ήδη κάνει εντυπωσιακά άλματα εξέλιξης και η εταιρεία έχει ένα τεράστιο προϋπολογισμό –ακούγεται κάτι για 250 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας– που σχεδόν συναγωνίζεται αυτόν της πρωταθλήτριας Honda.

Οι Αυστριακοί τάραξαν δυνατά τα νερά στις μικρότερες κατηγορίες αφότου αποφάσισαν να συμμετάσχουν –και μολονότι το επίπεδο στα MotoGP δεν μπορεί να συγκριθεί με οτιδήποτε άλλο, τα χρήματα στο τέλος-τέλος κάνουν τη διαφορά, αφού αγοράζουν ικανούς μηχανικούς και γνώση.

Σίγουρα η απόφαση του Πονσαράλ ενέχει κάποιο ρίσκο. Πρώτον διότι όπως φάνηκε και με την Suzuki, το να μειώσει μια νέα ομάδα την απόστασή της από την κορυφή κατά ένα δευτερόλεπτο μέσα σε έναν χρόνο είναι δύσκολο μεν, απολύτως εφικτό δε.

Όμως το να καλύψει τα τελευταία 3 δέκατα που τη χωρίζουν από την κορυφή… ε, αυτό είναι ένα τιτάνιο έργο που απαιτεί τεράστια αποθέματα όχι μόνον φαντασίας και γνώσης αλλά και εμπειρίας –που οι νέες ομάδες συνήθως απλά δεν διαθέτουν.

motogp3

Οπωσδήποτε όλοι δηλώνουν πώς πετούν στα σύννεφα –ίσως εύκολο όταν από πίσω υπάρχει και η υποστήριξη της Red Bull που ως γνωστόν συνοδεύει την ομοεθνή της ΚΤΜ στις δραστηριότητές της.

Ο διευθυντής Αγωνιστικού της ΚΤΜ, ο Πιτ Μπέιρερ, είπε πως «είμαστε πανευτυχείς που ενώνουμε τις δυνάμεις με την Tech3 στα MotoGP από το 2019. Είναι μια ομάδα με πολλά χρόνια εμπειρίας και πολλά εξαιρετικά αποτελέσματα στο πρωτάθλημα. Η επαγγελματική τους δομή μάς ενδυναμώνει. Και το να έχουμε τέσσερα KTM RC16 στην γραμμή εκκίνησης αποτελεί τεράστιο βήμα για εμάς, τόσο για την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας μας όσο και για τη διεύρυνση της παρουσίας μας στα πάντοκ».

«Όπως αποδείξαμε, ο δρόμος από το Red Bull Rookies Cup ως τα MotoGP υπάρχει και είναι βατός. Δεν βλέπουμε την ώρα να ξεκινήσει η καινούργια υπέροχη συνεργασία μας και είμαι ευγνώμων στον Hervé Poncharal για την εμπιστοσύνη του στο μέλλον της ΚΤΜ».