Δεν είναι εύκολο αλλά αν καταφέρεις να συμμαχήσεις με τον χρόνο, η ανταμοιβή είναι συχνά σημαντική. Πάρτε για παράδειγμα την περίπτωση της Brudeli Tech Holding AS.

Πρόκειται για μια νορβηγική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2001 από τον Geir Brudeli και φίλους του στο γκαράζ του. Το 2005 η Brudeli παρουσίασε το πρώτο της πρωτότυπο, ένα τρίτροχο που έγερνε σαν μοτοσυκλέτα, στην ιταλική Έκθεση EICMA. Είχε δύο τροχούς μπροστά και έναν κινητήριο πίσω.

brudeli2

Την εποχή εκείνη κανείς δεν ασχολιόταν με το συγκεκριμένο υβριδικό υποείδος μοτοσυκλέτας (ή αυτοκινήτου), αφού ούτε η Piaggio δεν είχε παρουσιάσει το ιστορικό MP3 της.

Ο Brudeli και η παρέα του συνέχισαν να εξελίσσουν το όχημά τους το οποίο είχαν στο μεταξύ και πατεντάρει διεθνώς. Κατέληξαν να κατασκευάζουν δύο μοντέλα, τα Leanster 654L και 625L. Το 654L φορά τον κινητήρα του KTM 690 SMC και μπορεί να πάρει κλίσεις ως 45 μοίρες.

brudeli3

Παρουσιάστηκε συχνά μέσω του Τύπου και προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Yamaha. Αυτό το ενδιαφέρον εξελίχθηκε και οδήγησε στην εξαγορά της πατέντας από την Yamaha. Είδαν κάποια καλύτερη τεχνική λύση οι της Yamaha στην πατέντα του Νορβηγού; Μήπως χρησιμοποίησαν τεχνολογία που άπτεται της νορβηγικής πατέντας; Ή απλά θέλησαν να κρατήσουν την Brudeli μακριά από τα χέρια του ανταγωνισμού; Άγνωστο για την ώρα.

Σημαδιακό είναι πάντως πως η κίνηση της Yamaha δημοσιοποιείται μετά την πρόσφατη επίδειξη του εντυπωσιακού Niken στο Τόκυο. Προσθέτει δε βαρύτητα στην υπόθεση πως η εταιρεία θεωρεί τα τρίτροχα σαν ένα υποείδος με εμπορικές δυνατότητες. Τις οποίες προφανώς και θα γνωρίσουμε στα επόμενα χρόνια, με μοντέλα-παραλλαγές του θέματος «τρίτροχο». Πόσες; Σκεφτείτε πόσες παραλλαγές υπάρχουν για τα δίτροχα και θα έχετε μιαν εικόνα.

brudeli4

Μένει να δούμε πως θα αντιδράσει ο ανταγωνισμός. Ο ιαπωνικός εννοούμε, ο οποίος έχει ήδη στο ζήτημα αυτό επιδείξει αντανακλαστικά κοιμώμενου δράκου –επιτρέποντας στην  Piaggio να εκμεταλλευτεί επί μία δεκαετία ανενόχλητη τον τομέα των τρίτροχων που παίρνουν κλίση.

brudeli1

Με τη βοήθεια έξυπνων χρηστικών μοντέλων πάντως η κατηγορία μπορεί να απογειωθεί εμπορικά, απευθυνόμενη στους εποχούμενους των φρακαρισμένων ασιατικών μητροπόλεων που δεν νιώθουν άνετα πάνω σε δύο «μόνο» τροχούς…