Η τελευταία έκδοση της Ducati 1299 Panigale παρουσιάστηκε στην Παραλία των Βότσαλων (Pebble Beach) της Καλιφόρνιας, λίγο πριν τον αμερικάνικο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike (WSBK) στην Ξερή Λίμνη (Laguna Seca).
Το μοντέλο που όπως αναμενόταν ονομάζεται Ducati 1299 R Final Edition παρουσίασαν ο Κλαούντιο Ντομενικάλι (διευθύνων σύμβουλος της Ducati) και οι δύο αναβάτες της εταιρείας στο WSBK, Τσαζ Ντέιβις και Μάρκο Μελάντρι.
Η FE μοιράζεται εν μέρει τον κινητήρα της «διαστημικής» Panigale 1299 Superleggera (μείον τους κυλίνδρους με τα αλουμινένια χιτώνια και τα καπάκια που μορφοποιούνται μέσα σε καλούπια άμμου).
Τα χιτώνια είναι ατσάλινα και μέσα τους παλινδρομούν τα έμβολα των 116χιλ. που όπως και στην Panigale R φορούν μόνον δύο ελατήρια για μείωση των τριβών. Διαμαντάκια στο μοτέρ αποτελούν οι βαλβίδες / μπιέλες από τιτάνιο, ο μεγαλύτερος πείρος στα έμβολα και τα αντίβαρα από βολφράμιο.
Με τα καλούδια αυτά ο V2 της FE αποδίδει 209hp στο δυναμόμετρο τυμπάνου, νούμερο παρεμφερές με κείνο που δηλώνουν οι Ιταλοί για την Superleggera (215), δυναμομετρημένη όμως στον στρόφαλο.
Εκτός του κινητήρα πάντως, αυτό που διαφοροποιεί την FE από την SL είναι η μικρότερη «ψύχωση» με το βάρος της –δηλαδή δεν μοιράζεται το πλαίσιο και όλα εκείνα τα μικρά και τα μεγάλα ανταλλακτικά που στην SL είναι καμωμένα από ανθρακονήματα. (Και η τριχρωμία στα χρώματα της ιταλικής σημαίας βέβαια.)
Έτσι τελικά η FE ζυγίζει 190,6 κιλά πλήρης υγρών στον δρόμο, όταν η SL σταματά τον δείκτη μόλις στα 178. Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της σειράς Panigale, η FE ζυγίζει 453γρ. λιγότερο από την 1299 S αλλά 5,90 κιλά περισσότερο από την Panigale R –η οποία όμως φορά τον μικρότερο κινητήρα 1199.
Στη μείωση του βάρους συμβάλλει σημαντικά και η από τιτάνιο εξάτμιση της Akrapovic, με σχεδίαση που «ξεπατικώνει» εκείνη των αγωνιστικών Panigale.
Η FE θα παραδίδεται αριθμημένη στον ιδιοκτήτη της, με τη σχετική χάραξη στην επάνω πλάκα του πιρουνιού. Αυτό δεν σημαίνει πάντως πως έχει τεθεί περιορισμός τεμαχίων –το ίδιο είχε συμβεί και με την Desmosedici RR.
Οπότε, όσο τη ζητά ο κόσμος, τόσο θα συνεχίσει να παράγεται αυτή η τελευταία Panigale.