Πάνε δύο χρόνια κιόλας αφότου η Aprilia έβαλε μπροστά το Σχέδιο «Factory Works», στα πλαίσια του οποίου αγωνιζόμενοι και πελάτες μπορούν να παραγγείλουν το Superbike της εταιρείας RSV4 RR σε διάφορα στάδια αγωνιστικής «ετοιμότητας».
Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι Ιταλοί προσφέρουν έτοιμες λύσεις για αγώνες στις κατηγορίες Superstock και Superbike –-ενώ όσοι έχουν αρκετά βαθιές τσέπες μπορούν να παραλάβουν την έκδοση Aprilia RSV4 R-FW Misano, η οποία είναι εξελιγμένη σε επίπεδα σχεδόν GP.
Στην τελευταία εκδοχή της έκδοσης αυτής έχουν ενσωματωθεί αρκετές από τις τεχνικές λύσεις που απέφερε η διετία της εξέλιξης στους αγώνες MotoGP.
Το μοντέλο 2017 της έκδοσης αυτής, γνωστό ως RSV4 R FW-G έρχεται με πνευματικές βαλβίδες, εγγυημένη απόδοση 250 ίππων και πλήρη ειδική υποστήριξη μετά την πώληση.
Για να φτάσει στα επίπεδα αυτά η ιταλική φίρμα πήρε την R-FW SBK (εξελιγμένη σε επίπεδο Παγκοσμίου Superbike) και άλλαξε τα σωθικά του κινητήρα, ώστε να χωρέσουν μπιέλες με διαδρομή εμβόλου 81χιλ. (όπως απαιτείται στις μοτοσυκλέτες MotoGP). Στις Superbike του Παγκοσμίου η διαδρομή είναι κατά 3χιλ. μικρότερη, δηλαδή 78χιλ.
Η μεγαλύτερη διαδρομή σε έναν συμβατικό κινητήρα σημαίνει συνήθως και μικρότερη ευστροφία. Όμως εδώ η χρήση εξωτικών υλικών, η ελαχιστοποίηση των τριβών και η προσθήκη της κεφαλής με την πνευματική κίνηση βαλβίδων εκτοξεύουν την ευστροφία του V4 65o της μικροσκοπικής μοτοσυκλέτας.
Πέρα από την στρατοσφαιρική τεχνολογία, οι ιδιοκτήτες της Aprilia RSV4 R FW-GP θα έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν τους μηχανικούς του εργοστασίου και να ενημερωθούν από αυτούς λεπτομερώς για το πως κατασκευάζεται η μοτοσυκλέτα τους –κάθε μία από τις οποίες θα φτιάχνεται προσαρμοσμένη ακριβώς στα μέτρα και τις επιθυμίες του πελάτη.
Ακόμη ο κάθε πελάτης θα έχει πρόσβαση στο εργοστάσιο για να παρακολουθήσει live τη συναρμολόγηση της μοτοσυκλέτας του.
Τέλος στα πλαίσια της υποστήριξης μετά την πώληση, η Aprilia προσφέρει ένα γοητευτικό πακέτο που περιλαμβάνει μια Ημέρα στην Πίστα (Track Day) για τη ρύθμιση των ηλεκτρονικών και των μηχανικών μερών (αναρτήσεις, γεωμετρία, εργονομία, φρένα).
Κι ακόμα: κάθε φορά που ο ιδιοκτήτης θέλει να μπει σε μια πίστα, έχει το δικαίωνα να απαιτήσει (νοικιάσει) την παρουσία ενός μηχανικού!
Δεν θα κάνουμε τα συνήθη σχόλια για την τιμή. Αντ’ αυτού δημοσιεύουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά των τριών εκδόσεων που περιλαμβάνονται στο πρωτοποριακό πρόγραμμα “Factory Works”. Η RSV4 R FW-G είναι «πέρα» ακόμη κι από αυτές:
1. Aprilia RSV4 R FW-SSTK1
Πρόκειται για μιαν Aprilia RSV4 με το πακέτο Race Pack, δηλαδή με αναρτήσεις της Öhlins και σφυρήλατες ζάντες.
Παραμένει το στάνταρ ηλεκτρικό σύστημα, όμως τοποθετείται μια υπερελαφρά μπαταρία λιθίου.
Παραμένει η στάνταρ ηλεκτρονική μονάδα ECU, στην οποία όμως έχουν περαστεί οι αγωνιστικές ρυθμίσεις απόδοσης κινητήρα και περιφερειακών ηλεκτρονικών βοηθημάτων που έχει επιλέξει η Aprilia Racing.
Αναπρογραμματισμένες ενδείξεις πίνακα οργάνων, με βασική την καταγραφή του γυρολογίου. Ο πίνακας μπορεί να συνδεθεί με το σύστημα V4-MP –δηλαδή την πλατφόρμα multimedia μέσω της οποία η Aprilia ενσωματώνει σε όλα τα προηγούμενα το σύστημα τηλεμετρίας.
Αυτό δίνει τη δυνατότητα διαφορετικής ρύθμισης της απόδοσης και της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας από στροφή σε στροφή! Στα φρένα όλα τα επιμέρους εξαρτήματα είναι πολύ ελαφρύτερα, ενώ έχει εξοστρακιστεί το ABS.
Ευρείες επεμβάσεις μείωσης βάρους στον κινητήρα. Η παράπλευρη παροχή αέρα στην εξαγωγή αφαιρείται, το σύστημα ψύξης απλοποιείται.
Το πακέτο συμπληρώνεται από ένα κιτ εξάτμισης της Akrapovic, διαφορετικό φέρινγκ και συνολική αναβάθμιση του κινητήρα.
Aprilia RSV4 R FW-SSTK2
Aprilia RSV4 με το πακέτο Race Pack (αναρτήσεις της Öhlins και σφυρήλατες ζάντες).
Αγωνιστικό ηλεκτρικό σύστημα πολύ ελαφρύτερο και απλούστερο, με μόνον τις απαραίτητες καλωδιώσεις. Μπαταρία λιθίου.
Κεντρική Μονάδα Ελέγχου APX2 ECU κατασκευασμένη από την Aprilia Racing –πλήρως προγραμματιζόμενη ως προς την λειτουργία και απόδοση του κινητήρα μέσω ενός τερματικού χειρός.
Η ECU περιλαμβάνει και πρόγραμμα πρόσκτησης δεδομένων, από τους αισθητήρες της επιλογής. Περιλαμβάνονται τόσο οι ορίτζιναλ αισθητήρες της μοτοσυκλέτας, όσο και όλοι οι πρόσθετοι που χρησιμοποιούνται στους αγώνες της κατηγορίας Superstock 1000 FIM Cup.
Ειδικός πίνακας οργάνων από την Aprilia Racing.
Ειδικές επεμβάσεις στον κινητήρα από την Aprilia Racing.
Κιτ εξάτμισης (Akrapovic) και ελαφρύτερο φέρινγκ.
Μέγιστη ιπποδύναμη: 204 HP.
Aprilia RSV4 R-FW SBK
Aprilia RSV4 με το πακέτο Race Pack (αναρτήσεις της Öhlins και σφυρήλατες ζάντες).
Αγωνιστικό ηλεκτρικό σύστημα, πολύ ελαφρύτερο και απλούστερο, με μόλις τις απαραίτητες καλωδιώσεις. Μπαταρία λιθίου.
Κεντρική Μονάδα Ελέγχου APX2 ECU της Aprilia Racing, με πρόσθετη λειτουργία GPS. Η μονάδα είναι πλήρως προγραμματιζόμενη ως προς την λειτουργία και απόδοση του κινητήρα μέσω ενός τερματικού χειρός.
Η ECU μπορεί με πρόσθετη χρέωση να συνδεθεί με το σύστημα πρόσκτησης δεδομένων και τους αισθητήρες τηλεμετρίας.
Ειδικός πίνακας οργάνων από την Aprilia Racing με πρόσθετο χειριστήριο.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων με υποβοηθούμενα κατεβάσματα (σύστημα blipper).
Ο κινητήρας φέρει όλες τις επεμβάσεις που επιτρέπονται στο Παγκόσμιο SBK και είναι βέβαια συναρμολογημένος στο χέρι από την Aprilia Racing.
Μέγιστη ιπποδύναμη: 215 HP
Θανάσης Χούντρας